Alusta (taas)

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Joo, no ei kai tuo pahan hintanen paketti ole. Kattelin, että minun bilstein sprint-h&r-powerflex paketti maksoi 957€. Asensin kaikki itse joten työlle ei lasketa hintaa. :D Tuohon päälle 75€ nelipyörä suuntaus ja kaksi laakeria tolppien yläpäähän eteen 30€.
Audi A4 2.0TFSIq
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Minulle tuo H&R + Bilstein sprint maksoi muistaakseni 880 € + puslat olisiko olleet n. 300 € klubialennuksella.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

Noniin, nyt on täälläkin tuoreeltaan alla Bilstein-H&R-Powerflex -mixsaus! :D
Kyllä täytyy myöntää että ero vanhaan vakioalustaan on kuin yöllä ja päivällä. Erityisesti reipasvauhtiseen motariajoon halusin parannusta suuren sivutuuliherkkyyden vuoksi ja tästä ongelmasta kyllä päästiin eroon. Meno on kuin raitella ajaisi. Kyllä 9-5 on hieno auto ajettavaksi kun vain palikat alla on kunnossa!
Alustaremontin suoritti hyvällä ammattitaidolla PCS, nelipyörämittausta myöden. Erittäin hyvää palvelua ja klubialekin napsahti.
Jos täytyy miinuksia uudesta alustasta hakee, on ainut arvelluttava tekijä tuo talviaika. Madallusta tuli nimittäin melko mukavasti tuolla setillä. :D
Taitaa Saabista tulla pihatien aura-auto...
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

tami.

Olisiko sinulla tuoretta kuvaa autosta madalluksen jälkeen. Itselle on tulossa vastaava H&R-Bilstein-alusta loppukesästä. Viggenissä sellainen on jo eikä voi valittaa :D
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

HMK kirjoitti:tami.

Olisiko sinulla tuoretta kuvaa autosta madalluksen jälkeen. Itselle on tulossa vastaava H&R-Bilstein-alusta loppukesästä. Viggenissä sellainen on jo eikä voi valittaa :D
Voin laittaa kuvaa myöhemmin tänään tulemaan.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

tami kirjoitti:
HMK kirjoitti:tami.

Olisiko sinulla tuoretta kuvaa autosta madalluksen jälkeen. Itselle on tulossa vastaava H&R-Bilstein-alusta loppukesästä. Viggenissä sellainen on jo eikä voi valittaa :D
Voin laittaa kuvaa myöhemmin tänään tulemaan.
Kiitos. Ei mitään kiirettä.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

tami kirjoitti: Taitaa Saabista tulla pihatien aura-auto...
No ei se nyt sentään niin matala ole. :D Mulla oli joskus golfissa säädettävä alusta ja sen sai tosi matalalle jos halusi. Saabiin olisi tullut kans säädettävä jos semmosia olisi ollut saatavilla. Kätevä säätä alusta talvi - kesäkorkeudelle..
Audi A4 2.0TFSIq
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tami »

HMK kirjoitti:Olisiko sinulla tuoretta kuvaa autosta madalluksen jälkeen.
Nyt olisi muutama kuva madalluksesta:
1 2 3 4
JouniH kirjoitti:No ei se nyt sentään niin matala ole. Very Happy Mulla oli joskus golfissa säädettävä alusta ja sen sai tosi matalalle jos halusi. Saabiin olisi tullut kans säädettävä jos semmosia olisi ollut saatavilla. Kätevä säätä alusta talvi - kesäkorkeudelle..
Eilen mittailin paljonko tiputusta nyt tuli. Hyvin piti lupaukset paikkansa... Siinä noin reilussa 3,5 sentissä tuo tiputus on.
Kyllähän tuolla varmaan talvella pärjää, ei siinä mitään. Ainoastaan tuon etulipan ajattelin ottaa pois keulalta hajoamasta ja kesää odottelemaan.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
The Black 9-5
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 14:02
Paikkakunta: Wilppula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja The Black 9-5 »

Alustaremontin suoritti hyvällä ammattitaidolla PCS, nelipyörämittausta myöden. Erittäin hyvää palvelua ja klubialekin napsahti
Mitäs toi lysti sit kokonaisuudessaan PCS:llä maksoi jos saa tiedustella?
A.K.A JETPILOT 9-5 -98
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Kyllä makaa hienosti! Hävisi täysin sellainen heinäsirkkaefekti, joka ainakin näkyy omassa autossa. Ja kaupan päälle vielä loistavat ajo-ominaisuudet! :D
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Muuten OK, mutta pikkasen näyttäisi tässäkin takapää olevan alempana. Takapyörä häviää hiukan pyöräholviin ja auton maavaran kiilamaisuus on ehkä väärin päin (edessä enemmän). Tämä todennäköisesti aiheuttaa ajossa ilman pakkautumista auton alle, mikä voi keventää tiekosketusta (samalla auton hyökkäävä ulkonäkö kärsii). Olisi mukava tietää, miksi nämä alustasarjat tehdään näin päin. Luulisi, että valmistajilla olisi tietoa, että auton alle pitää saada imua, eikä patopaineen aiheuttamaa nostetta. Urheilullisissa tehdasautoissakin nykyään rakennetaan kaiken maailman diffuusoreita ym., että auton alle saataisiin alipainetta.
9-5 2.3 MY2008
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

No nyt olis sitten bilsteiniä joka nurkassa täälläkin..tosin etu tolpat jouduin ottamaan
vielä kerran pois kun erehdyin käyttämään motonetin yläpään laakereita. :oops:
Oli niin jäykät että jouset kääntyili mukana ja piti mukavaa pauketta.
Saabin tiskiltä uudet laakerit ja paukkeet loppu siihen. 8)
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Näyttää hyvältä. Tätä tarkoitin (kuin 100m juoksija lähtötelineissä) :lol:
9-5 2.3 MY2008
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Paljonko toisilla mahtaa olla mitta pyörännavan keskeltä lokasuojan reunaan :?:
Omassa edessä 330mm ja takana 340mm
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

TD04 kirjoitti:Paljonko toisilla mahtaa olla mitta pyörännavan keskeltä lokasuojan reunaan :?:
Omassa edessä 330mm ja takana 340mm

Mulla etu ja taka molemmat 340mm. Alla 225/45-17 sinkulat.
Tolpissa lukee saab, mutta jousista ei ole mitään käsitystä. Tosi napakka on ja jyryttää nyt kovilla kivasti Aurora(Älkää ostako koskaan) renkailla....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
Vastaa Viestiin