![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Alusta (taas)
Noniin, nyt on täälläkin tuoreeltaan alla Bilstein-H&R-Powerflex -mixsaus!
Kyllä täytyy myöntää että ero vanhaan vakioalustaan on kuin yöllä ja päivällä. Erityisesti reipasvauhtiseen motariajoon halusin parannusta suuren sivutuuliherkkyyden vuoksi ja tästä ongelmasta kyllä päästiin eroon. Meno on kuin raitella ajaisi. Kyllä 9-5 on hieno auto ajettavaksi kun vain palikat alla on kunnossa!
Alustaremontin suoritti hyvällä ammattitaidolla PCS, nelipyörämittausta myöden. Erittäin hyvää palvelua ja klubialekin napsahti.
Jos täytyy miinuksia uudesta alustasta hakee, on ainut arvelluttava tekijä tuo talviaika. Madallusta tuli nimittäin melko mukavasti tuolla setillä.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Taitaa Saabista tulla pihatien aura-auto...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kyllä täytyy myöntää että ero vanhaan vakioalustaan on kuin yöllä ja päivällä. Erityisesti reipasvauhtiseen motariajoon halusin parannusta suuren sivutuuliherkkyyden vuoksi ja tästä ongelmasta kyllä päästiin eroon. Meno on kuin raitella ajaisi. Kyllä 9-5 on hieno auto ajettavaksi kun vain palikat alla on kunnossa!
Alustaremontin suoritti hyvällä ammattitaidolla PCS, nelipyörämittausta myöden. Erittäin hyvää palvelua ja klubialekin napsahti.
Jos täytyy miinuksia uudesta alustasta hakee, on ainut arvelluttava tekijä tuo talviaika. Madallusta tuli nimittäin melko mukavasti tuolla setillä.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Taitaa Saabista tulla pihatien aura-auto...
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Kiitos. Ei mitään kiirettä.tami kirjoitti:Voin laittaa kuvaa myöhemmin tänään tulemaan.HMK kirjoitti:tami.
Olisiko sinulla tuoretta kuvaa autosta madalluksen jälkeen. Itselle on tulossa vastaava H&R-Bilstein-alusta loppukesästä. Viggenissä sellainen on jo eikä voi valittaa
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
No ei se nyt sentään niin matala ole.tami kirjoitti: Taitaa Saabista tulla pihatien aura-auto...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Audi A4 2.0TFSIq
Nyt olisi muutama kuva madalluksesta:HMK kirjoitti:Olisiko sinulla tuoretta kuvaa autosta madalluksen jälkeen.
1 2 3 4
Eilen mittailin paljonko tiputusta nyt tuli. Hyvin piti lupaukset paikkansa... Siinä noin reilussa 3,5 sentissä tuo tiputus on.JouniH kirjoitti:No ei se nyt sentään niin matala ole. Very Happy Mulla oli joskus golfissa säädettävä alusta ja sen sai tosi matalalle jos halusi. Saabiin olisi tullut kans säädettävä jos semmosia olisi ollut saatavilla. Kätevä säätä alusta talvi - kesäkorkeudelle..
Kyllähän tuolla varmaan talvella pärjää, ei siinä mitään. Ainoastaan tuon etulipan ajattelin ottaa pois keulalta hajoamasta ja kesää odottelemaan.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 179
- Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 14:02
- Paikkakunta: Wilppula
- Viesti:
Muuten OK, mutta pikkasen näyttäisi tässäkin takapää olevan alempana. Takapyörä häviää hiukan pyöräholviin ja auton maavaran kiilamaisuus on ehkä väärin päin (edessä enemmän). Tämä todennäköisesti aiheuttaa ajossa ilman pakkautumista auton alle, mikä voi keventää tiekosketusta (samalla auton hyökkäävä ulkonäkö kärsii). Olisi mukava tietää, miksi nämä alustasarjat tehdään näin päin. Luulisi, että valmistajilla olisi tietoa, että auton alle pitää saada imua, eikä patopaineen aiheuttamaa nostetta. Urheilullisissa tehdasautoissakin nykyään rakennetaan kaiken maailman diffuusoreita ym., että auton alle saataisiin alipainetta.
9-5 2.3 MY2008
No nyt olis sitten bilsteiniä joka nurkassa täälläkin..tosin etu tolpat jouduin ottamaan
vielä kerran pois kun erehdyin käyttämään motonetin yläpään laakereita.
Oli niin jäykät että jouset kääntyili mukana ja piti mukavaa pauketta.
Saabin tiskiltä uudet laakerit ja paukkeet loppu siihen.![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
vielä kerran pois kun erehdyin käyttämään motonetin yläpään laakereita.
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Oli niin jäykät että jouset kääntyili mukana ja piti mukavaa pauketta.
Saabin tiskiltä uudet laakerit ja paukkeet loppu siihen.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Näyttää hyvältä. Tätä tarkoitin (kuin 100m juoksija lähtötelineissä)9-T kirjoitti:http://www.jobori.net/saabclub/albums/u ... a003~0.jpg
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
9-5 2.3 MY2008
TD04 kirjoitti:Paljonko toisilla mahtaa olla mitta pyörännavan keskeltä lokasuojan reunaan
Omassa edessä 330mm ja takana 340mm
Mulla etu ja taka molemmat 340mm. Alla 225/45-17 sinkulat.
Tolpissa lukee saab, mutta jousista ei ole mitään käsitystä. Tosi napakka on ja jyryttää nyt kovilla kivasti Aurora(Älkää ostako koskaan) renkailla....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814