Alusta (taas)

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Mittaus suoritetaan vanteen alareunasta lokasuojan reunaan. Seuraavassa tehtaan arvot, mistä voi arvioida oman auton asennon normimittoihin: edessä 15"=600, 16"=610, 17"=630 ja 17" sport=620; takana 15"=590, 16"=605, 17"=620 ja 17" sport=610. Oma mielipide on, että noihin pitäisi taakse lisätä n. 10-20 mm (eli suhteessa jokaisen omaan auton korkeuteen), että asento olisi ulkonäöllisesti OK (oma mielipide :D ). Toisaalta voi hiukan lisätä yliohjausta.
9-5 2.3 MY2008
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

mulla auto "ryhdikäs" vaikka ei takana mitään säädettäviä ole. Linkissä alla kuvia.

Mitkä säädettävät tolpat 9-5 saa taakse? niin, tai jos takapää ei ole muuttunu sitte 97 nii niihin vanhempiinhan saa korkeus säädettävää alustaa.
Audi A4 2.0TFSIq
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JKen »

"Jos suunnittelija ei tiedä miten jonkun asian pitäisi olla, niin hän tekee siitä säädettävän"
Tuolla kriteerilla on myyty varmaan monta tuotetta. Itse laitatan alle originaalit puslat viikon kuluttua.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Jäi tuossa mainitsematta, että kannattaa pitää takana ilman kuormaakin vähintään kymppi enemmän ilmaa, esim. edessä 2,4 ja takana 2,5. Vakavoittaa kummasti ajoa.
9-5 2.3 MY2008
Vastaa Viestiin