9-5 2.3t aut käynti häiriö

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
pejus
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 21:57

9-5 2.3t aut käynti häiriö

Viesti Kirjoittaja pejus »

terve

omistan 9-5 2.3 aut ja koneessa outo käynti häiriö.toissa viikolla huollossa vaihdettu kaasuläppä ja ilmamassa mittari.auto toimi moitteettomasti kunnes eilen kävi ilmi että kun esim. liikennevaloihin hiljentää niin kierrokset laskee noin 600-700 ja kun pysähtyy niin ne "pomppaa" normaaliin hetken päästä noin 900-1000.olisko kenelläkään vastaavaa "tautia"ja mikäköhän vois olla vikana.ei kehtais viedä pajalle makso noi edelliset sen verran et kokeilee nyti selvittää ite :?:
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Kalliita osia ovat vaihtaneet... 1500€ on tainnut jo palaa huoltoihin :(. Vaihtamatta on vielä kampiakselin asentoanturi, joka aiheuttaa kuvaamaasi ongelmaa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
pejus
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 21:57

Viesti Kirjoittaja pejus »

liekö toi asennon tunnistaja kallis ja eikös kyseinen anturi aiheuta sammumisia ja nykimistä.auto toimii muuten kuin junan vessa.
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Tippuuko nuo kierrokset kun sulla on D vaihteistossa päällä? Ja N:llä tilanne normalisoituu? Sama vika kylmällä ja kuumalla koneella?

Usein lämmin kone aiheuttaa lisää ongelmia, jos anturi rikki.
Bypass-venttiilin vaihdolla on joku saanut vian korjattua. Bypass-venttiilin taitaa saada alle 50€. Kampiakselin anturin hinta n. 130€.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
pejus
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 21:57

Viesti Kirjoittaja pejus »

joo vika on ainoastaan silloin kun vaihde on d asennolla ja yrittää pyshtyä.kierrokset laskee jarrutuksen yhteydessä ja kun pysähtyy ne "pomppaa"normaaliin ja tyhjäkäynti on normaaali ei seilaa.n asennolla kirrokset nousee hieman mutta se taitaa olla normaalia kun vastus laatikosta poistuu.vaihtelin tossa aamulla alipaine letkuja uusiin ja vielä ois koeajo tekemättämissä toi by pass venttiili sijaitsee tietoo on turbo koneista yhtä paljon ku sialla satelliitista. :oops:
pejus
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 21:57

Viesti Kirjoittaja pejus »

:lol: no jopas jotakin!aamuisen huollon jälkeen auto toimii hienosti ei minkäänlaista kierroksen alentumista.rupes sen verran ihmetyttää koko juttu et tutkin tarkemmin noita letkuja.letkut päällisinpuolin ehjät ei pykimiä ainut asia mikä oli letkuista irtosi vähän mustaa hanskoihin.olisko noin että ne oli menny sen verran ohkasiks et ne imi jo happea letkun läpi/menivät luttuun jolloin ilma ei kulkenut läpi ?pääasia et auto toimii :D on jo 4 saabbi menossa edellinen 9000CS 2.3 8) tyytyväinen vielä toistaiseksi vaikka huollossa rokottivat sievosen summan rahaa 8O
pejus
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 21:57

Viesti Kirjoittaja pejus »

:) tehtiin kaverin kanssa testi ja todellakin letkut meni luttuun.kyllä on pienestä kiinni :roll:
pejus
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 21:57

Viesti Kirjoittaja pejus »

no johan on :evil: autoon palasi taas sama vika.huomasin tossa sellaisen tempun notta kun vaihde vipua runnoo d ja r väliä vaiva poistuu joksikin aikaan ja seuraavan kerran kun käynnistät vaiva saattaa palata tai sitten ei.onko vaihde askissa jonkinlaista magneetti venttiiliä tai jotain vastaavaa joka voisi tehdä kyseisen vian.
Vastaa Viestiin