9-5 2.3t aut käynti häiriö
9-5 2.3t aut käynti häiriö
terve
omistan 9-5 2.3 aut ja koneessa outo käynti häiriö.toissa viikolla huollossa vaihdettu kaasuläppä ja ilmamassa mittari.auto toimi moitteettomasti kunnes eilen kävi ilmi että kun esim. liikennevaloihin hiljentää niin kierrokset laskee noin 600-700 ja kun pysähtyy niin ne "pomppaa" normaaliin hetken päästä noin 900-1000.olisko kenelläkään vastaavaa "tautia"ja mikäköhän vois olla vikana.ei kehtais viedä pajalle makso noi edelliset sen verran et kokeilee nyti selvittää ite
omistan 9-5 2.3 aut ja koneessa outo käynti häiriö.toissa viikolla huollossa vaihdettu kaasuläppä ja ilmamassa mittari.auto toimi moitteettomasti kunnes eilen kävi ilmi että kun esim. liikennevaloihin hiljentää niin kierrokset laskee noin 600-700 ja kun pysähtyy niin ne "pomppaa" normaaliin hetken päästä noin 900-1000.olisko kenelläkään vastaavaa "tautia"ja mikäköhän vois olla vikana.ei kehtais viedä pajalle makso noi edelliset sen verran et kokeilee nyti selvittää ite
Tippuuko nuo kierrokset kun sulla on D vaihteistossa päällä? Ja N:llä tilanne normalisoituu? Sama vika kylmällä ja kuumalla koneella?
Usein lämmin kone aiheuttaa lisää ongelmia, jos anturi rikki.
Bypass-venttiilin vaihdolla on joku saanut vian korjattua. Bypass-venttiilin taitaa saada alle 50€. Kampiakselin anturin hinta n. 130€.
Usein lämmin kone aiheuttaa lisää ongelmia, jos anturi rikki.
Bypass-venttiilin vaihdolla on joku saanut vian korjattua. Bypass-venttiilin taitaa saada alle 50€. Kampiakselin anturin hinta n. 130€.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
joo vika on ainoastaan silloin kun vaihde on d asennolla ja yrittää pyshtyä.kierrokset laskee jarrutuksen yhteydessä ja kun pysähtyy ne "pomppaa"normaaliin ja tyhjäkäynti on normaaali ei seilaa.n asennolla kirrokset nousee hieman mutta se taitaa olla normaalia kun vastus laatikosta poistuu.vaihtelin tossa aamulla alipaine letkuja uusiin ja vielä ois koeajo tekemättämissä toi by pass venttiili sijaitsee tietoo on turbo koneista yhtä paljon ku sialla satelliitista.
no jopas jotakin!aamuisen huollon jälkeen auto toimii hienosti ei minkäänlaista kierroksen alentumista.rupes sen verran ihmetyttää koko juttu et tutkin tarkemmin noita letkuja.letkut päällisinpuolin ehjät ei pykimiä ainut asia mikä oli letkuista irtosi vähän mustaa hanskoihin.olisko noin että ne oli menny sen verran ohkasiks et ne imi jo happea letkun läpi/menivät luttuun jolloin ilma ei kulkenut läpi ?pääasia et auto toimii on jo 4 saabbi menossa edellinen 9000CS 2.3 tyytyväinen vielä toistaiseksi vaikka huollossa rokottivat sievosen summan rahaa
no johan on autoon palasi taas sama vika.huomasin tossa sellaisen tempun notta kun vaihde vipua runnoo d ja r väliä vaiva poistuu joksikin aikaan ja seuraavan kerran kun käynnistät vaiva saattaa palata tai sitten ei.onko vaihde askissa jonkinlaista magneetti venttiiliä tai jotain vastaavaa joka voisi tehdä kyseisen vian.