Todellinen sleeper
Kovasti jäin miettimään tuota di, trionic ja karala yhdistelmää. Ilmoituksessa lukee että on trionic, mutta ei ole di-kasetti. Saabracing epäili että on säädetty Karalan toimesta. Onko Karalalla pelit ja vehkeet Trionicin ronkkimiseen? Trionicia joutuu ilmeisesti puukottamaan enemmänkin jos poistaa di-kasetin. Samalla poistuu nakutustunnistuskin, eikö vain?
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Tuota nakutustunnistusta itekin mietin, että tuskinpa toimii ainakaan alkuperäisen kaltaisesti.mikan kirjoitti:Kovasti jäin miettimään tuota di, trionic ja karala yhdistelmää. Ilmoituksessa lukee että on trionic, mutta ei ole di-kasetti. Saabracing epäili että on säädetty Karalan toimesta. Onko Karalalla pelit ja vehkeet Trionicin ronkkimiseen? Trionicia joutuu ilmeisesti puukottamaan enemmänkin jos poistaa di-kasetin. Samalla poistuu nakutustunnistuskin, eikö vain?
t. Mika
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Arvailuahan tämä vain on mutta arvelisin että trionic ei ole käytössä vaan tuohon on laitettu moottorin ohjaus uusiksi ja silloinhan myös nakutuksen tunnistus on siirretty sinne kuten sytkä ja ruiskutus myös?
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 58
- Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 11:49
- Paikkakunta: A51 Support 81
Olisi kiva tietää millä perusteella trionic ei riitä tuollaiseen mopoon, kun vertaa esim. tähän.Alijohtaja kirjoitti:Autoon on vaihdettu DTA moottorinohjaus,koska trionic ei osaa jutella tarpeeksi tarkasti ja tiedonkeruu on tarpeellinen tälläisissa.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Todistetustihan tuo Trionic "riittää" tuohon. Eri asia on sitten miten hyvin T7 toimii esim. tuossa Maptunin vehkeessä. Kyllä tuollaisella jälkiasennus ruutalla on "helpompi" saada auto kunnon säätöihin.Tobbana kirjoitti:Olisi kiva tietää millä perusteella trionic ei riitä tuollaiseen mopoon, kun vertaa esim. tähän.Alijohtaja kirjoitti:Autoon on vaihdettu DTA moottorinohjaus,koska trionic ei osaa jutella tarpeeksi tarkasti ja tiedonkeruu on tarpeellinen tälläisissa.
-Sami
Itse Trionicin säätäminen kuitenkin lienee suurin syy tämän Saabin kohdalla..
Heh, Trionic kun on markkinoiden parhaimpia moottoriohjausjärjestelmiä.Alijohtaja kirjoitti:Autoon on vaihdettu DTA moottorinohjaus,koska trionic ei osaa jutella tarpeeksi tarkasti ja tiedonkeruu on tarpeellinen tälläisissa.
Se on sitten toinen asia jos ei ole vehkeitä tai tietotaitoa säätää parametrejä haluamikseen. Eikös immu ole se rajoittava tekijä kun aletaan mennä yli tuon 550 heppaa.
Mutta toimiihan se tuollaisella harakirijärjestelmällä kanssa.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Ihme juttu, kun aika moni 400hv+ laite ei ole enää trionic-ohjattu, liekö säädön helppous rautamuutoksen jälkeen se avainsana?vjbremer kirjoitti:Heh, Trionic kun on markkinoiden parhaimpia moottoriohjausjärjestelmiä.Alijohtaja kirjoitti:Autoon on vaihdettu DTA moottorinohjaus,koska trionic ei osaa jutella tarpeeksi tarkasti ja tiedonkeruu on tarpeellinen tälläisissa.
Se on sitten toinen asia jos ei ole vehkeitä tai tietotaitoa säätää parametrejä haluamikseen. Eikös immu ole se rajoittava tekijä kun aletaan mennä yli tuon 550 heppaa.
Foxbody turbo
ja omakohtaista kokemusta oli minkä verran?vjbremer kirjoitti:Heh, Trionic kun on markkinoiden parhaimpia moottoriohjausjärjestelmiä.Alijohtaja kirjoitti:Autoon on vaihdettu DTA moottorinohjaus,koska trionic ei osaa jutella tarpeeksi tarkasti ja tiedonkeruu on tarpeellinen tälläisissa.
Se on sitten toinen asia jos ei ole vehkeitä tai tietotaitoa säätää parametrejä haluamikseen. Eikös immu ole se rajoittava tekijä kun aletaan mennä yli tuon 550 heppaa.
Mutta toimiihan se tuollaisella harakirijärjestelmällä kanssa.
Paperilla toimii kaikki ja onnettomia dyno lappuja on, mutta kummasti näyttää siltä että kerta toisensa jälkeen nämä HIPO T7 autot alisuoriutuvan niin vartilla kuin muissakin tapahtumissa.
Säädöistähän se on kiinni mutta hyvin harvassa tuntuu ne ihmiset olevan, ketkä ko. purkin oikea oppisesti mappaa, niin että se auto aikuisten oikeasti toimii ja pysyy säädöissä muutenkin kun sen parin sekan dynovedon ajan.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Japso kirjoitti:Ihme juttu, kun aika moni 400hv+ laite ei ole enää trionic-ohjattu, liekö säädön helppous rautamuutoksen jälkeen se avainsana?
Näin se taitaa olla, esim. jonkin Motecin tai KMS:n paketin kanssa saat takuu varmasti apua jopa kotipaikkakunnalta paremmin kuin Trionicceihin. Ja sen lisäksi kaikki lisäoptiot kuten launch controlit, paukut, extra anturit, tiedonkeruu jne. jne...
Trionicit ovat kyllä varmasti korkealle arvostettuja kun puhutaan moottorinohjauksesta vakioautossa. Edelleenkään mikään vakio autoon optimoitu überhyvä juttu ei toimi mieluisesti käytännössä kun ei haluta tehdä kompromisseja...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Niin, siis pointtini oli juuri se mitä itsekin toteat tekstissäsi että harva saa T7:n mapattua toimivaksi ilman kunnollisia laitteita ja tietotaitoa miten järjestelmä toimii. Se on tosiasia että helpommalla pääsee kun lykkää tuollaisen yleismallisen ruiskun koneeseen kiinni, siinä kun pystyy parametrejä säätämään mukana tulevan ohjelmiston avulla.Vigge kirjoitti:
ja omakohtaista kokemusta oli minkä verran?
Paperilla toimii kaikki ja onnettomia dyno lappuja on, mutta kummasti näyttää siltä että kerta toisensa jälkeen nämä HIPO T7 autot alisuoriutuvan niin vartilla kuin muissakin tapahtumissa.
Säädöistähän se on kiinni mutta hyvin harvassa tuntuu ne ihmiset olevan, ketkä ko. purkin oikea oppisesti mappaa, niin että se auto aikuisten oikeasti toimii ja pysyy säädöissä muutenkin kun sen parin sekan dynovedon ajan.
En missään vaiheessa sanonutkaan että jokainen paja saisi mapattua toimivaksi, mutta onhan noita 500+ heppasia T7 vehkeitä ruotsissa.
Itse taidat käyttää I3 ruiskua, sehän on toimivaksi todettu järjestelmä kun hakusessa on helpolla paljon tehoa.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575