Todellinen sleeper

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1802
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

Kovasti jäin miettimään tuota di, trionic ja karala yhdistelmää. Ilmoituksessa lukee että on trionic, mutta ei ole di-kasetti. Saabracing epäili että on säädetty Karalan toimesta. Onko Karalalla pelit ja vehkeet Trionicin ronkkimiseen? Trionicia joutuu ilmeisesti puukottamaan enemmänkin jos poistaa di-kasetin. Samalla poistuu nakutustunnistuskin, eikö vain?

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

mikan kirjoitti:Kovasti jäin miettimään tuota di, trionic ja karala yhdistelmää. Ilmoituksessa lukee että on trionic, mutta ei ole di-kasetti. Saabracing epäili että on säädetty Karalan toimesta. Onko Karalalla pelit ja vehkeet Trionicin ronkkimiseen? Trionicia joutuu ilmeisesti puukottamaan enemmänkin jos poistaa di-kasetin. Samalla poistuu nakutustunnistuskin, eikö vain?

t. Mika
Tuota nakutustunnistusta itekin mietin, että tuskinpa toimii ainakaan alkuperäisen kaltaisesti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Arvailuahan tämä vain on mutta arvelisin että trionic ei ole käytössä vaan tuohon on laitettu moottorin ohjaus uusiksi ja silloinhan myös nakutuksen tunnistus on siirretty sinne kuten sytkä ja ruiskutus myös?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Asiaan kuulumattomat viestit poistettu.
Alijohtaja
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 11:49
Paikkakunta: A51 Support 81

Viesti Kirjoittaja Alijohtaja »

Autoon on vaihdettu DTA moottorinohjaus,koska trionic ei osaa jutella tarpeeksi tarkasti ja tiedonkeruu on tarpeellinen tälläisissa.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Alijohtaja kirjoitti:Autoon on vaihdettu DTA moottorinohjaus,koska trionic ei osaa jutella tarpeeksi tarkasti ja tiedonkeruu on tarpeellinen tälläisissa.
Olisi kiva tietää millä perusteella trionic ei riitä tuollaiseen mopoon, kun vertaa esim. tähän.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Tobbana kirjoitti:
Alijohtaja kirjoitti:Autoon on vaihdettu DTA moottorinohjaus,koska trionic ei osaa jutella tarpeeksi tarkasti ja tiedonkeruu on tarpeellinen tälläisissa.
Olisi kiva tietää millä perusteella trionic ei riitä tuollaiseen mopoon, kun vertaa esim. tähän.

-Sami
Todistetustihan tuo Trionic "riittää" tuohon. Eri asia on sitten miten hyvin T7 toimii esim. tuossa Maptunin vehkeessä. Kyllä tuollaisella jälkiasennus ruutalla on "helpompi" saada auto kunnon säätöihin.
Itse Trionicin säätäminen kuitenkin lienee suurin syy tämän Saabin kohdalla.. :roll:
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Alijohtaja kirjoitti:Autoon on vaihdettu DTA moottorinohjaus,koska trionic ei osaa jutella tarpeeksi tarkasti ja tiedonkeruu on tarpeellinen tälläisissa.
Heh, Trionic kun on markkinoiden parhaimpia moottoriohjausjärjestelmiä.
Se on sitten toinen asia jos ei ole vehkeitä tai tietotaitoa säätää parametrejä haluamikseen. Eikös immu ole se rajoittava tekijä kun aletaan mennä yli tuon 550 heppaa.

Mutta toimiihan se tuollaisella harakirijärjestelmällä kanssa. :wink:
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

vjbremer kirjoitti: Heh, Trionic kun on markkinoiden parhaimpia moottoriohjausjärjestelmiä.
Mistäs toi on otettu? Tai mitkä ovat perusteet?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

vjbremer kirjoitti:
Alijohtaja kirjoitti:Autoon on vaihdettu DTA moottorinohjaus,koska trionic ei osaa jutella tarpeeksi tarkasti ja tiedonkeruu on tarpeellinen tälläisissa.
Heh, Trionic kun on markkinoiden parhaimpia moottoriohjausjärjestelmiä.
Se on sitten toinen asia jos ei ole vehkeitä tai tietotaitoa säätää parametrejä haluamikseen. Eikös immu ole se rajoittava tekijä kun aletaan mennä yli tuon 550 heppaa.
Ihme juttu, kun aika moni 400hv+ laite ei ole enää trionic-ohjattu, liekö säädön helppous rautamuutoksen jälkeen se avainsana?
Foxbody turbo
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

vjbremer kirjoitti:
Alijohtaja kirjoitti:Autoon on vaihdettu DTA moottorinohjaus,koska trionic ei osaa jutella tarpeeksi tarkasti ja tiedonkeruu on tarpeellinen tälläisissa.
Heh, Trionic kun on markkinoiden parhaimpia moottoriohjausjärjestelmiä.
Se on sitten toinen asia jos ei ole vehkeitä tai tietotaitoa säätää parametrejä haluamikseen. Eikös immu ole se rajoittava tekijä kun aletaan mennä yli tuon 550 heppaa.

Mutta toimiihan se tuollaisella harakirijärjestelmällä kanssa. :wink:
ja omakohtaista kokemusta oli minkä verran?
Paperilla toimii kaikki ja onnettomia dyno lappuja on, mutta kummasti näyttää siltä että kerta toisensa jälkeen nämä HIPO T7 autot alisuoriutuvan niin vartilla kuin muissakin tapahtumissa.
Säädöistähän se on kiinni mutta hyvin harvassa tuntuu ne ihmiset olevan, ketkä ko. purkin oikea oppisesti mappaa, niin että se auto aikuisten oikeasti toimii ja pysyy säädöissä muutenkin kun sen parin sekan dynovedon ajan.
#1730
500whp.net member
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Japso kirjoitti:Ihme juttu, kun aika moni 400hv+ laite ei ole enää trionic-ohjattu, liekö säädön helppous rautamuutoksen jälkeen se avainsana?

Näin se taitaa olla, esim. jonkin Motecin tai KMS:n paketin kanssa saat takuu varmasti apua jopa kotipaikkakunnalta paremmin kuin Trionicceihin. Ja sen lisäksi kaikki lisäoptiot kuten launch controlit, paukut, extra anturit, tiedonkeruu jne. jne...

Trionicit ovat kyllä varmasti korkealle arvostettuja kun puhutaan moottorinohjauksesta vakioautossa. Edelleenkään mikään vakio autoon optimoitu überhyvä juttu ei toimi mieluisesti käytännössä kun ei haluta tehdä kompromisseja...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Vigge kirjoitti:
ja omakohtaista kokemusta oli minkä verran?
Paperilla toimii kaikki ja onnettomia dyno lappuja on, mutta kummasti näyttää siltä että kerta toisensa jälkeen nämä HIPO T7 autot alisuoriutuvan niin vartilla kuin muissakin tapahtumissa.
Säädöistähän se on kiinni mutta hyvin harvassa tuntuu ne ihmiset olevan, ketkä ko. purkin oikea oppisesti mappaa, niin että se auto aikuisten oikeasti toimii ja pysyy säädöissä muutenkin kun sen parin sekan dynovedon ajan.
Niin, siis pointtini oli juuri se mitä itsekin toteat tekstissäsi että harva saa T7:n mapattua toimivaksi ilman kunnollisia laitteita ja tietotaitoa miten järjestelmä toimii. Se on tosiasia että helpommalla pääsee kun lykkää tuollaisen yleismallisen ruiskun koneeseen kiinni, siinä kun pystyy parametrejä säätämään mukana tulevan ohjelmiston avulla.

En missään vaiheessa sanonutkaan että jokainen paja saisi mapattua toimivaksi, mutta onhan noita 500+ heppasia T7 vehkeitä ruotsissa.

Itse taidat käyttää I3 ruiskua, sehän on toimivaksi todettu järjestelmä kun hakusessa on helpolla paljon tehoa.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Vastaa Viestiin