9-5 hankittu - kysymys moott.lämmittimestä?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1231
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

9-5 hankittu - kysymys moott.lämmittimestä?

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

No, nyt on hankittu tämä Ruotsin poikien ylpeys - Saab 9-5 Wagon. Raisiossa, Visa Autossa oli pitkään myynnissä siisti, taksi käytössä ollut 04 mallinen automaatti, ja hintakin maltillinen 15990. Viime tiistaina sen hintaa laskettiin vielä tonnilla. Enää en malttanut odottaa, ja kauppa tuli tehtyä - vanha meni vaihdossa jonkunlaiseen sopuhintaan. Kilometrejä on kertynyt 222tkm, mutta toisaalta auto on melkein uusi koriltaan. Keskustelut ed.omistajan kanssa olivat erittäin lupaavat, joten ajattelin uskaltaa ottaa "riskin", ja ostaa vanhan taksin. Nyt autoa tarkasteltuani huomasin, että moottorin lämmitintä ei ole lainkaan - eikä ole tietysti tarvitukaan. Onko ko.mallissa (2.0t) käytetty lohko- vai säteilylämmitintä? Jos säteilylämmitintä, niin kannattaako sellaista ylipäätään laittaa?? :roll: Entä vakionop.säädin, onko hankala asentaa? Kaikenkaikkiaan todella mahtava auto ajaa, etenkin, kun en ole koskaan omistanut n.10v uudempaa autoa. Tällä on nyt tarkoitus ajaa todella pitkään, noin 10-15tkm vuosivauhtia - ja kevyellä kaasujalalla lainaa maksellen...
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Itse vaihdoin viime talvena rikki menneen lohkolämppärin. Todennäköisesti mennyt rikki koska työpaikalla melkein joka päivä 8 tuntia päällä. Joten hommasin sen defan "mötikän", että voin ohjata lokia sidin kautta. Tosi kätevä käyttää. Suosittelen. Helppo asentaa. Vetää vain toisen johon akun miinus napaan ja toisen sidin taakse. Sitten ohjelmointi techillä.

Onkohan kaks litrasessa samassa paikkaa loki kun kakskolmosessa? Siinä moottorin "etupuolella" pakosarjan vieressä?
Audi A4 2.0TFSIq
Ishtor
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Loka 13, 2006 12:00
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Ishtor »

JouniH kirjoitti:Todennäköisesti mennyt rikki koska työpaikalla melkein joka päivä 8 tuntia päällä.
Mihin se siitä hajoaa. Minulla oli 5 vuoden ajan sekä lohko, että sisätilan lämppäri työpaikalla 9 tuntia päivässä päällä (ja kotona sitten loppu ajan vuorokaudesta, ennenkuin sain aikaiseksi ostaa kellokytkimen kotiin). Hyvin kesti ja toimi moitteettomasti.

En tosin koskaan pitänyt sitä kuin pakkasilla päällä, vaikka toiset puhuvat että pitäisi pitää jo +5 asteessa. Höpöhöpö. ;)

(edit: siis Tonnarissa)
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja PVI »

Onneksi olkoon hankinnasta!
Tuleppa joku ilta käymään naapurissa, niin katsotaan lohkolämppäriä. Tai sitten kävelen muksuja hakiessani hieman kauemmas;)

Muistaakseni on sama kaikissa 9-5 bensakoneissa tuo lohkis. Ostin omani Motonetista ja Meroautossa huollossa tuo laitettiin paikoilleen.

Hyvä että 9-5 kanta kasvaa naapurustossa...
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja PVI »

Hyvä että ollaan tarkkoja....
Eli korjaan, että kaikissa nelisylinterisissä.
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Vastaa Viestiin