Sisäilmapuhallin pätkii
Sisäilmapuhallin pätkii
Hei!
Onko kellään kokemuksia Motonetin sisäilmanpuhaltimen moottorista?
Ei yleensä lähde enää puhaltamaan kun pitkällä viiveellä käynnistyksestä.
Motonetistä kuitenkin melkeen satasen halvemmalla...
Hiilet tietysti vaihtuis halvemmalla, mutta uusi moottori varmaan pitkäikäisempi.
PS. Minkälaisia hintoja on maksettu jakopääremontista kokonaisuudessaan?
Onko kellään kokemuksia Motonetin sisäilmanpuhaltimen moottorista?
Ei yleensä lähde enää puhaltamaan kun pitkällä viiveellä käynnistyksestä.
Motonetistä kuitenkin melkeen satasen halvemmalla...
Hiilet tietysti vaihtuis halvemmalla, mutta uusi moottori varmaan pitkäikäisempi.
PS. Minkälaisia hintoja on maksettu jakopääremontista kokonaisuudessaan?
9-5 Wagon 2.0t aut -00
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
Mikäs sen orginellin puhaltimen hinta ihan tarkalleen oli?
(huh.. kyllä saa saappia korjata.
Tänä kesänä: jakopää, vesipumppu, hihnarullat, turbo, jarrulevyt, puhallin, takaovipahvin kosteus-/homevaurio.)
Välillä kyllä tulee se V****- sana mieleen ruåtsinmaalta, sen voimalla kun tuntuu kulkevan suht huolettomasti aina 400tkm asti.
Omalla suopilla ajettu vasta 167tkm ja jo huutaa armoa. Onhan siinä toisaalta paljon hyvääkin![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
(huh.. kyllä saa saappia korjata.
Tänä kesänä: jakopää, vesipumppu, hihnarullat, turbo, jarrulevyt, puhallin, takaovipahvin kosteus-/homevaurio.)
Välillä kyllä tulee se V****- sana mieleen ruåtsinmaalta, sen voimalla kun tuntuu kulkevan suht huolettomasti aina 400tkm asti.
Omalla suopilla ajettu vasta 167tkm ja jo huutaa armoa. Onhan siinä toisaalta paljon hyvääkin
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
9-5 Wagon 2.0t aut -00
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
>>260€ viime kysymällä. Ainakin erään toisen tarvikeliikkeen puhaltimessa tuli siivet mukana, hintaan 175€. Valeon tekele oli kyseessä.<<
- Kiitos. Täytyy pohtia. Ei ainakaan ole kovin hankala vaihtaa itse
>>OT: Laita Saabbi kiertoon jos tuolta tuntuu, että Volvolla ajelee heittämällä 400tkm.<<
- Näinkin siinä voi käydä. Tuskin heittämällä mikään menee, mutta Volvossa saattaisi olla myös kestäviä osia. Toisaalta 9-5 -03 malli ja siitä eteenpäin voisi kans olla vähän parempi, jos olen oikein ymmärtäny...
Ei tuosta malttaisi luopua. Toisaalta ei malttaisi myöskään olla koko ajan fixaamassa jotain kohtaa huippuhinnoin.
- Kiitos. Täytyy pohtia. Ei ainakaan ole kovin hankala vaihtaa itse
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
>>OT: Laita Saabbi kiertoon jos tuolta tuntuu, että Volvolla ajelee heittämällä 400tkm.<<
- Näinkin siinä voi käydä. Tuskin heittämällä mikään menee, mutta Volvossa saattaisi olla myös kestäviä osia. Toisaalta 9-5 -03 malli ja siitä eteenpäin voisi kans olla vähän parempi, jos olen oikein ymmärtäny...
Ei tuosta malttaisi luopua. Toisaalta ei malttaisi myöskään olla koko ajan fixaamassa jotain kohtaa huippuhinnoin.
9-5 Wagon 2.0t aut -00
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
Re: Sisäilmapuhallin pätkii
Mie vaihdoin hiilet ton meidän auton puhaltimeen. Kestää minkä kestää. Ainaskin tossa Valeon puhaltimessa on helppo vaihtaa uudet hiilet, kun itse moottoria ei tarvitse purkaa päreiksi. Eniten yksittäisenä vaiheena vei aikaa tuo pyyhkijänvarsien irroitustyökalun valmistaminen. Ei semmosta hienoa saab-työkalua näet ole minunkaan pakissa. Täällä foorumilla oli jossain linkki työohjeeseen, jonka mukaan puhaltimen irroitus ja asennus käy näppärästi ilman ylimääräisiä liikkeitä.TUOMASP kirjoitti:Hei!
Onko kellään kokemuksia Motonetin sisäilmanpuhaltimen moottorista?
Ei yleensä lähde enää puhaltamaan kun pitkällä viiveellä käynnistyksestä.
Motonetistä kuitenkin melkeen satasen halvemmalla...
Hiilet tietysti vaihtuis halvemmalla, mutta uusi moottori varmaan pitkäikäisempi.
PS. Minkälaisia hintoja on maksettu jakopääremontista kokonaisuudessaan?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Sisäilmapuhallin pätkii
Olinkin nopea ja hain Motonetin puhaltimen ja vaihtui ehkä kolmessa tunnissa. Länsiautossa uusi puhallin olisi ollut 330€, motonetissa alle 200.Mertmi kirjoitti:Mie vaihdoin hiilet ton meidän auton puhaltimeen. Kestää minkä kestää. Ainaskin tossa Valeon puhaltimessa on helppo vaihtaa uudet hiilet, kun itse moottoria ei tarvitse purkaa päreiksi. Eniten yksittäisenä vaiheena vei aikaa tuo pyyhkijänvarsien irroitustyökalun valmistaminen. Ei semmosta hienoa saab-työkalua näet ole minunkaan pakissa. Täällä foorumilla oli jossain linkki työohjeeseen, jonka mukaan puhaltimen irroitus ja asennus käy näppärästi ilman ylimääräisiä liikkeitä.TUOMASP kirjoitti:Hei!
Onko kellään kokemuksia Motonetin sisäilmanpuhaltimen moottorista?
Ei yleensä lähde enää puhaltamaan kun pitkällä viiveellä käynnistyksestä.
Motonetistä kuitenkin melkeen satasen halvemmalla...
Hiilet tietysti vaihtuis halvemmalla, mutta uusi moottori varmaan pitkäikäisempi.
PS. Minkälaisia hintoja on maksettu jakopääremontista kokonaisuudessaan?
Itse hain hong-kongista kaksikyntisen ulosvetäjän ja sillä poksahti pyyhkijät irti. Motonetin puhaltimen moottori pitää vähän kovempaa ääntä kuin originaali, mutta niin vähän ettei häiritse. Puhallusteho vaikuttaa samalta.
Säästin tietysti vanhan ja jos motonetin kiinamalli heittää veivinsä niin vaihdan vanhaan hiilet. Ei näytä olevan tosiaan kovin kummoinen juttu jos vain löytää jostain oikean kokoiset.
9-5 Wagon 2.0t aut -00
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
Re: Sisäilmapuhallin pätkii
Ainaskin meillä tuossa hiilien vaihdon jälkeen meteliä oli selvästi enemmän, mutta nyt ajan kuluessa ääni on häipynyt niin pieneksi, että kakkosnopeudella joskus epäilyttää, pyöriikö se ollenkaan. Pitää ihan kädellä kokeilla, että kyllä sieltä suuttimista ilmaa vaan tulee. Voi olla, että se sinunkin autosi puhallin hiljenee, kunhan hiilet hioutuu.TUOMASP kirjoitti: Itse hain hong-kongista kaksikyntisen ulosvetäjän ja sillä poksahti pyyhkijät irti. Motonetin puhaltimen moottori pitää vähän kovempaa ääntä kuin originaali, mutta niin vähän ettei häiritse. Puhallusteho vaikuttaa samalta.
Säästin tietysti vanhan ja jos motonetin kiinamalli heittää veivinsä niin vaihdan vanhaan hiilet. Ei näytä olevan tosiaan kovin kummoinen juttu jos vain löytää jostain oikean kokoiset.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 179
- Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 14:02
- Paikkakunta: Wilppula
- Viesti:
Huomasitko katsoa minkä merkkinen motonetin puhallin oli?Olinkin nopea ja hain Motonetin puhaltimen ja vaihtui ehkä kolmessa tunnissa. Länsiautossa uusi puhallin olisi ollut 330€, motonetissa alle 200.
Oliko siinä ne siivet mukana/oliko muuten samanlainen kuin orkkis?
A.K.A JETPILOT 9-5 -98
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
Ice blue metallic 9-5 Vector Wagon -08
Puhallin oli anonyymi, eli kukaan ei tunnustautunut valmistajaksi. Toimii tosin ihan hyvin näin muutaman päivän kokemuksella.
Siivet oli mukana ja ihan samanlainen paitsi vähän ehkä "halvemman" näköinen, niinkuin nyt olettaa saattaa.
Ihan jees ja vuoden takuu.
Siivet oli mukana ja ihan samanlainen paitsi vähän ehkä "halvemman" näköinen, niinkuin nyt olettaa saattaa.
Ihan jees ja vuoden takuu.
9-5 Wagon 2.0t aut -00
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91
Edesmennyt: 9000 CD 2.0i -91