Vetokoukun kiinnitys

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
karhyv
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: La Joulu 31, 2005 20:14
Paikkakunta: Kerava

Vetokoukun kiinnitys

Viesti Kirjoittaja karhyv »

Autossa on kuvan kaltainen koukku, mutta se ei taida sopia kiinnityspaikkaan auton perässä.

En oikein ymmärrä koukun mekanismia. Sivussa olevaa pyörää käännettäessä päässä oleva "mäntä" liikkuu sisään. Miten koukun pitäisi pysyä kiinni?

Kuva
Dare to find your own road.
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Kyseisessä Bosalin valmistamassa koukussa on runko-osassa j:n muotoiset urat kummallakin puolella. Kun kurkkaat sisään, niin ne erottuvat selkeästi.

Kiinnitys tapahtuu jotakuinkin seuraavasti: ensin käännät sen männän sisään ja sitten laitat paikoilleen uraan ja painat hieman koukusta alas päin, niin koukun pitäisi lukittua paikoilleen, äänestä ei voi erehtyä: kuuluu kolaus. Se mäntä ilmeisesti vain kiristää koukun niihin j:n muotoisiin uriin.

Jos mäntä ei lukitu sisään painettaessa, ovat urat todennäköisesti ruostuneet ja ne on puhdistettava. Näin kävi itselleni kun ei tullut koukkua pariin vuoteen käytettyä.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
karhyv
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: La Joulu 31, 2005 20:14
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja karhyv »

Ruosteesta se varmaan johtuu. Kiitos! :)
Dare to find your own road.
Vastaa Viestiin