Kun on paljon ollut puhetta tästä hoito-ohjelmasta/moottoritakuusta, niin osallistunpa minäkin yhden kysymyksen muodossa.
Kuinka hiljainen jakopää on normaalisti?
Usein tulee tässä helleilmoilla pistettyä auto käymään ja samalla jäähtymään tupakin ajaksi, kun on töistä lähdössä. Siinä samalla nikotiinia ja muita myrkkyjä nautiskellessa on pistänyt korvaan jakopään lievä rallattelu, varsinkin kun kone on vähän lämmennyt.
Ihan sillä lähdin tämän asian vakavuutta kyselemään, etteivät naura länkkärissä itseään työkyvyttömään kuntoon, kun kysäisen asiaa seuraavan huollon yhteydessä.
Saappaan vm. on -02, km takana 80K ja huoltokirja luonnollisesti kunnossa jopa ylimääräisillä öljynvaihdoilla höystettynä.
Että tällaista tällä kertaa...
Jakopään äännähtely
Jakopään äännähtely
Saabismi voi näköjään tarttua...itämisaika oli vaan pitkä.
9-5 Aero -02
9-5 Aero -02
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Sitä ei paljoa itsellä tarvitse miettiä. Jos huollot on kunnossa niin pyydä niitä seuraavassa määräaikaishuollossa tutkimaan jakopään kunto ja kerro että epäilet siinä olevan vikaa ja että sulla on oikeus takuukorjaukseen jos näin on.
Jos sinne tulee remontti niin huoltokirja faksataan saksaan, hyväksynnän jälkeen saat siitä tiedon ja jakopää laitetaan takuuseen kuntoon.
Jos sinne tulee remontti niin huoltokirja faksataan saksaan, hyväksynnän jälkeen saat siitä tiedon ja jakopää laitetaan takuuseen kuntoon.
9000CS 2,3
Saabin koneet eivät koskaan ole ollut sieltä ihan hiljaisimmasta päästä ehjänäkään, joten pientä meteliä ei kannata säikähtää.
Selvä kovaääninen kolina/rohina koneesta sitten erikseen joka saattaa olla merkki ongelmista.
Huollossa pyydä mittauttamaan jakopääketjun venymä. Sen perusteella sitten jatkotoimenpiteet, kuten Saappi Kuski sanoi.
Selvä kovaääninen kolina/rohina koneesta sitten erikseen joka saattaa olla merkki ongelmista.
Huollossa pyydä mittauttamaan jakopääketjun venymä. Sen perusteella sitten jatkotoimenpiteet, kuten Saappi Kuski sanoi.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Ettei vaan joku käyttöhihnan rulla juttele siellä? Miehän tuossa öljypumpun tiivisteitä vaihtaessani jouduin vaihtamaan samalla sen pienimmän kiristinrullankin. Onneksi tajusin pyöritellä niitä rullia, kun hihna oli irroitettuna öljypumpun takia. 45euroa kustansi se rulla tuolla Motonetissä ja oli ihan saman valmistajan tekemä, mitä entinenkin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kiitos ja kumarrus vastauksista. Täytyy muuten vilkaista ettei vaan olis se rulla, mikä siellä koittaa huudella apua...no toisaalta, länkkärissä se vaihdetaan kuitenkin, mutta olishan se silti kiva tietää ennakkoon.
Noin äkkiseltään ja äänen perusteella kyllä pistäisin vedon ketjun puolesta.
BTW. Osaisko kukaan klubilainen täältä Hml seudulta suositella missä kannattais pesettää moottori...näytti nimittäin melko p..kaiselta kun lisäilin tänään pesuriin nestettä.
Ei muuta kuin ajeluilmoja kaikille
Noin äkkiseltään ja äänen perusteella kyllä pistäisin vedon ketjun puolesta.
BTW. Osaisko kukaan klubilainen täältä Hml seudulta suositella missä kannattais pesettää moottori...näytti nimittäin melko p..kaiselta kun lisäilin tänään pesuriin nestettä.
Ei muuta kuin ajeluilmoja kaikille
Saabismi voi näköjään tarttua...itämisaika oli vaan pitkä.
9-5 Aero -02
9-5 Aero -02