tere
Uusi 9-5 omistaja kyselee "noloja" ..
Katoin juuri automaatin öljytason ja se näytti paljon yli max arvojen..
Voiko ylim.öljy aiheuttaa vahinkoa automaatille..
Entä kuinka tarkasti auto pitää olla suorassa kun tarkistaa ?
kiitoksia automaattisista vastauksista jo etukäteen
En muuten enään manuaalin vaihda..on se niin mukaavaa
automaatissa liikaa öljyä?
Joo tuohon määrän tarkastukseen löytyy oma proseduurinsa kirjasta. Kannattaa vielä suorittaa tuo tarkastus vaikka ajon jälkeen, unohtamatta sitä D:llä ja R:llä hetken pitämistä. Jos itse vaihdat öljyjä tulevaisuudessa niin laske öljyt sellaiseen astiaan mistä näet paljonko tuli ulos. Koko tilavuus ei vaihdu valuttamalla. Olisiko joku 3.5 litraa suunnilleen.....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Jep, minäkin etsin tarkastusohjetta M2007 manuaalista ja siellä sanotaan vain, että öljyt on vaihdettava huolto-ohjelman mukaisesti... M2000:ssa piti ajaa kone lämpimäksi ja käyttää autoa paikallaan tietty aika (olikohan 15 sek) asennossa D -> R -> P ja sitten tarkastaa öljyn määrä. Kylmänä öljynpinta oli reilusti yli maksimin.
Eihän se öljy sieltä laatikosta mihinkään häviä ellei vuoda ja sen yleensä näkee lätäkkönä auton alla. Tärkeintä automaateissa on seurata, ettei öljy ole mustaa ja haise palaneelle... Öljyt kannattaa vaihtaa useammin kuin huolto-ohjelmassa sanotaan. Vaikka vaihtaisi joka huollossa, se tulee paljon halvemmaksi kuin laatikkoremontti...
Eski
Eihän se öljy sieltä laatikosta mihinkään häviä ellei vuoda ja sen yleensä näkee lätäkkönä auton alla. Tärkeintä automaateissa on seurata, ettei öljy ole mustaa ja haise palaneelle... Öljyt kannattaa vaihtaa useammin kuin huolto-ohjelmassa sanotaan. Vaikka vaihtaisi joka huollossa, se tulee paljon halvemmaksi kuin laatikkoremontti...
Eski
lisäyksenä kun ei edellisissä näy, että tarkistus tapahtuu päämoottori käynnissä.
siis käyttölämmin moottori, vaihde sen kaikissa R, D ja sitten Parkkiasennossa sen 15 sek. ja tarkistus.
öljyt tikussa mieluusti väriltään punaiseen vivahtavaa ja ei isompia kärtyjä ja oliko vielä niin, että mittojen väli neljä desiä (korjatkaa jos väärin)
ja jos yli jonkin verran esim. desin, voisiko olla haittana...
tämä koski sitä varmempaa neliportaista vanhaa mallia
siis käyttölämmin moottori, vaihde sen kaikissa R, D ja sitten Parkkiasennossa sen 15 sek. ja tarkistus.
öljyt tikussa mieluusti väriltään punaiseen vivahtavaa ja ei isompia kärtyjä ja oliko vielä niin, että mittojen väli neljä desiä (korjatkaa jos väärin)
ja jos yli jonkin verran esim. desin, voisiko olla haittana...
tämä koski sitä varmempaa neliportaista vanhaa mallia
Niin mitäs haittaa siitä liiasta määrästä on? Kyllähän se varmaan pursuaa mittatikun reiästä ulos kun on liikaa? Vai onko tämä vain urbaani legenda?, jonka kuulin Länkkäristäkin viime viikolla.
Kyselin tuossa syytä loksahdukseen joka kuuluu laatikosta vaihtaessa 2>1 ja siihenkin kuulemma on syynä liika öljy
Öljynä nyt Mobil 320.
Kyselin tuossa syytä loksahdukseen joka kuuluu laatikosta vaihtaessa 2>1 ja siihenkin kuulemma on syynä liika öljy
Öljynä nyt Mobil 320.
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
9-5 2,0t aut. -00 Business