Aeron kone hajosi

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
leewi
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: To Syys 16, 2004 22:59

Aeron kone hajosi

Viesti Kirjoittaja leewi »

Hyvät saabistit!

Olen plärännyt foorumia aika ahkeraan ja kohtalo tovereita on ...näköjään. :cry:

Autoni on Aero 2002 aj. 98 000km

Tapaus lähti käyntiin pe 3.8.2007 Oulusta Haapajärvelle mummolaan reisulla ja siitä sitten tarkoitus jatkaa J-kylän suurajoihin.

Noh, Alatemmes -Rantsila välillä Aeron kone sano sopparin irti.

Ei mitään ilmoitellut eikä oikutellut, kone ainoastaan nykäsi muutaman kerran ja sitten motti leipo kiinni.

Heti tuli pysäytettyä auto ja tietokone ilmoitti vain "lisää jäähdytin nestettä" mitä helvet¤)%&%=&/, ihmettelin? Keskellä ei mitään en saanut edes nesteitä sisään, eikä kone näyttänyt mitään isompaa ongelmaa.

Eikun hinuri tilaamaan ja matka jäi siihen.

Onneksi ystävällinen V70 kuski pysähtyi ja otti kaksi tytärtä, vaimon, mummun sekä koiran kyytiin ja vei heidät takaisin Ouluun. Iso kiitos hänelle.

Auto päätyi saabi huollon pihaan Oulussa ja katsottuamme konetta seuraavan arkipäivänä niin... ykköspytyn tulppa ok. vähän märkä, kolmospytty ... voi perk"#¤ "tulee sitten vähän isompi remontti" sano huoltomies tulpasta reilu 1cm pois.

Ja kun maahantuonti halusi vielä et avataan öljypohja niin totuus tuli ilmi yläkerta aivan paska ja lohkossa reikä sekä männät aivan muusina/mähkäleinä ja alakertakaan ei näytä hyvältä.

Huollot on tehty, mutta auto on tullut meidän mukana muuttoautona ruotsista (ollaan toinen omistaja) ja yksi leima puuttuu huoltokirjasta service1, huolto on kyllä tehty siitä löytyy merkintä ruotsinpuolelta saab huollosta, mutta jostain syystä se katosi tässä kesken asian käsittelyä (ihme katoaminen). Nyt tässä sitä huoltoa ja leimaa etsitään kissojen ja koirien kaa. Kyseinen huolto ei voinut antaa tietoja faxilla Suomen maahantuontiin vaikka maahantuonnista soitti sellainen täti jolla on valtaa todella paljon (todella vit#%¤& mainen huoltomies tuolla Skånessa). Tässä sitä nyt on sitten itse joutunut hoitelemaan juttua kun täti nosti kädet ylös. Jos ei muuta lähden liikkeeseen, josta automme on ostettu ja istun siellä niin kauan et se leima löytyy, koska kyseinen autoliike Svenskabil Tukholma on ollut luotettava liike, mutta nyt meinaa luottamus olla vaakalaudalla ja tää oli toinen Aero joka on ostettu samasta liikkeestä ja samalta myyjältä. Ja aikoinaan kun kauppaa tehtiin niin kysyin: "miten on kun huoltokirjasta puuttuu yksi leima onko huolto tehty??" vastaus oli: kyllä on kaikki ok. ja ei ole mitään hätää/ongelmaa meille ei oteta vaihtoon autoja joissa ei ole huoltohistoria kunnossa ja tässä sit ä ny ollaan.

Eli pitkän itkuvirren jälkeen kysymys ja pyyntö.

Kenellä on koneet hajonnu ja miten on käynnyt takuun kanssa??

Onko koko kone korvattu vai ei??

Ja jos on itsellä aivan omaa kokemusta koko prosessista niin olisin todella kiitollinen tiedoista ja jos on dokumenttia ja konerikkoihin olevaa aineistoa niin otan todella kiitollisena vastaan. Ja tällä matskulla tarkoitan esim. jos jollakulla on takuu korvannut korjaamisen vaikka leima puuttuu tai ei ole merkkihuollossa tehty, koska alan jo valmistautua siihen, että jos saab vetäytyy niin haastan koko puljun oikeuteen ja tiedän et konerikoista on ennakkotapaus ja autotehdas hävisi jutun. Merkki oli Toyota Avens ja Toyotalla ei ole mitään takuuta konessa. tapaus on 2000 vuoden alusta tai jotain sinnepäin.

Otan kyllä asiallisia tipsejä vastaan ja jos jotain kiinnostaa tän homman historiikki niin vastailen kyllä.

Hivenen :twisted: kyrvähtänyt Aeron onnellinen omistaja 8O

.Leewi
--------------------Aero 9-5--------------------
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Re: Aeron kone hajosi

Viesti Kirjoittaja koistha »

leewi kirjoitti:Jos ei muuta lähden liikkeeseen, josta automme on ostettu ja istun siellä niin kauan et se leima löytyy, koska kyseinen autoliike Svenskabil Tukholma on ollut luotettava liike, mutta nyt meinaa luottamus olla vaakalaudalla ja tää oli toinen Aero joka on ostettu samasta liikkeestä ja samalta myyjältä.
Olikos se huollon tehnyt liikekin Svenska Biliä ?
Tuli mieleen vaan, että kun kerran Svenska Bil on Metro-Auton omistama, niin onnistuisiko asian hoitaminen Metron kautta Suomesta käsin ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
leewi
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: To Syys 16, 2004 22:59

Re: Aeron kone hajosi

Viesti Kirjoittaja leewi »

Olikos se huollon tehnyt liikekin Svenska Biliä ?
Tuli mieleen vaan, että kun kerran Svenska Bil on Metro-Auton omistama, niin onnistuisiko asian hoitaminen Metron kautta Suomesta käsin ?
Ei, eli puuttuva leima on tuolta Skånesta ja Malmö tarkasti, mutta olet oikeassa et Metro-Auto omistaa ton Svenskabilin ja asiaan haetaan juuri tuota kautta nyt selvyyttä ja toi huoltopäällikkö sattuu olemaan tuttu kaveri (tuli käytettyä muutaman kerran omia autoja tuolla huollossa). Kunnes huomattavasti halvemman hinnan takia aloin käyttämään autojani suomenpuolella huollossa.
--------------------Aero 9-5--------------------
usvaa putkeen
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja usvaa putkeen »

Entinen työkaveri toi Ruotsista ja muuttoautona 9-3 aeron. Kone sanoi ja yhteistyön poikki. Itseasiassa en koskaan saanut selvää vastausta, mikä siihen oli tullut, ilmeisesti yläkerta ainakin sökö.

Kaveri joutui ensin maksamaan remontin itse. Pitkän taistelun jälkeen ilmeisesti GM-organisaatio maksoi remontin, tais olla about 3000€.Muistelen että soitteli itsekkin sinne Ruotsin päähän kun Ruotsi taipui hyvin. Soitteli kai suoraan Ruosin GMlle, sekä auton myyjälle.
leewi
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: To Syys 16, 2004 22:59

Viesti Kirjoittaja leewi »

usvaa putkeen kirjoitti:Entinen työkaveri toi Ruotsista ja muuttoautona 9-3 aeron. Kone sanoi ja yhteistyön poikki. Itseasiassa en koskaan saanut selvää vastausta, mikä siihen oli tullut, ilmeisesti yläkerta ainakin sökö.

Kaveri joutui ensin maksamaan remontin itse. Pitkän taistelun jälkeen ilmeisesti GM-organisaatio maksoi remontin, tais olla about 3000€.Muistelen että soitteli itsekkin sinne Ruotsin päähän kun Ruotsi taipui hyvin. Soitteli kai suoraan Ruosin GMlle, sekä auton myyjälle.
Muistatko minä vuonna tämä sessio tapahtui??

Nimittäin, minulle tuolta GM:n päästä sanoi kyseinen "täti" joka hoiti hommaa, että automme on vm. 2002 et takuu on tullut sen jälkeen voimaan ja se ei kata automme vahinkoa. Minä siihen et "Ruotsissa olessamme meille tuli dokumenttia et kaikki saabit ovat moottoritakuun alaisia". eli aivan sama onko vm. 98 vai 2004. Mutta, jokatapauksessa olen huomannut et GM koettaa vääntää niin kauan kuin mahdollista ettei sen tarvitse maksaa ja kun toi Aeron pannu ei ole mikään halpa ja tässä on isoista rahoista kyse, sekä siitä ettei kone saa lauetta alle sadantuhannen. Se on varma et nyt GM leikkii terrierin kanssa. Periksi ei anneta!
--------------------Aero 9-5--------------------
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Koittaa GM:n täti puhua puppua. Kaivelin Eskin laittaman "virallisen" tiedotteen linkin foorumilta, löytyy sivun alaosasta, noin 2/3:n kohdalta. Käsittääkseni tieto on tullut ns. virallisista lähteistä.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... &start=480
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
usvaa putkeen
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja usvaa putkeen »

Oiskohan ollut joskus keväällä 2004. Toi 9-3 tais olla joku -01 tai -02. Muistelen että kova vääntö oli ennen kuin GM suostui maksajan rooliin. Kannattaa painaa vaan päälle.
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Jos huolto on tehty mutta ei mistään muualta saa sitä puuttuvaa huoltoleimaa niin kaivele ensimmäisen omistajan yhteystiedot esille ja soita sille. Ehkä sillä on vielä maksukuitti huollosta tallessa. Jos ei sitäkään löydy niin kaivelkaa sen pankkikortin tapahtumat pankin avulla huollon maksupäivältä jos huolto on maksettu kortilla. Kaikki keinot kannattaa käyttää on siinä sen verran isosta remontista kysymys. Jos ruotsalainen huoltoliike kieltäytyy antamasta tietoja ko. huollosta edes auton sen aikaiselle omistajalle niin tehkää rikosilmoitus. ..ttu.
9000CS 2,3
leewi
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: To Syys 16, 2004 22:59

Viesti Kirjoittaja leewi »

koistha kirjoitti:Koittaa GM:n täti puhua puppua. Kaivelin Eskin laittaman "virallisen" tiedotteen linkin foorumilta, löytyy sivun alaosasta, noin 2/3:n kohdalta. Käsittääkseni tieto on tullut ns. virallisista lähteistä.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... &start=480
Juu, kiitos linkistä toi juttu on jäänyt huomaamatta tai en muista sitä.
--------------------Aero 9-5--------------------
leewi
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: To Syys 16, 2004 22:59

Viesti Kirjoittaja leewi »

Saappi Kuski kirjoitti:Jos huolto on tehty mutta ei mistään muualta saa sitä puuttuvaa huoltoleimaa niin kaivele ensimmäisen omistajan yhteystiedot esille ja soita sille. Ehkä sillä on vielä maksukuitti huollosta tallessa. Jos ei sitäkään löydy niin kaivelkaa sen pankkikortin tapahtumat pankin avulla huollon maksupäivältä jos huolto on maksettu kortilla. Kaikki keinot kannattaa käyttää on siinä sen verran isosta remontista kysymys. Jos ruotsalainen huoltoliike kieltäytyy antamasta tietoja ko. huollosta edes auton sen aikaiselle omistajalle niin tehkää rikosilmoitus. ..ttu.
No perhana, meikä nuija edes tajunnu, että soita edelliselle omistajalle.
Kiitos Saappi Kuskille, että toimit meikän aivoina kun omat on huollon pihalla :wink:
Taisi jäädä toinen puoli päästä tuonne tienvarteen jakopään kaa :o
Taidan alkaa seuraavana soitteleen tuonne, kunhan setvin ekana ruotsin puolelta edellisen omistajan.
--------------------Aero 9-5--------------------
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

leewi kirjoitti:
Saappi Kuski kirjoitti:Jos huolto on tehty mutta ei mistään muualta saa sitä puuttuvaa huoltoleimaa niin kaivele ensimmäisen omistajan yhteystiedot esille ja soita sille. Ehkä sillä on vielä maksukuitti huollosta tallessa. Jos ei sitäkään löydy niin kaivelkaa sen pankkikortin tapahtumat pankin avulla huollon maksupäivältä jos huolto on maksettu kortilla. Kaikki keinot kannattaa käyttää on siinä sen verran isosta remontista kysymys. Jos ruotsalainen huoltoliike kieltäytyy antamasta tietoja ko. huollosta edes auton sen aikaiselle omistajalle niin tehkää rikosilmoitus. ..ttu.
No perhana, meikä nuija edes tajunnu, että soita edelliselle omistajalle.
Kiitos Saappi Kuskille, että toimit meikän aivoina kun omat on huollon pihalla :wink:
Taisi jäädä toinen puoli päästä tuonne tienvarteen jakopään kaa :o
Taidan alkaa seuraavana soitteleen tuonne, kunhan setvin ekana ruotsin puolelta edellisen omistajan.
No hyvä. Tuo tuli vaan mieleen siitä kun olin itse ostamassa tuota 9-5:tä niin paikallisesta saab liikkeestä sanottiin että tietoja siitä mitä autolle on missäkin huollossa tehty voidaan luovuttaa minulle mutta vain edellisen omistajan luvalla, koska ne huollot ovata tavallaan sen edellisen omistajan ja huollon välinen juttu.
9000CS 2,3
Vastaa Viestiin