Olen plärännyt foorumia aika ahkeraan ja kohtalo tovereita on ...näköjään.

Autoni on Aero 2002 aj. 98 000km
Tapaus lähti käyntiin pe 3.8.2007 Oulusta Haapajärvelle mummolaan reisulla ja siitä sitten tarkoitus jatkaa J-kylän suurajoihin.
Noh, Alatemmes -Rantsila välillä Aeron kone sano sopparin irti.
Ei mitään ilmoitellut eikä oikutellut, kone ainoastaan nykäsi muutaman kerran ja sitten motti leipo kiinni.
Heti tuli pysäytettyä auto ja tietokone ilmoitti vain "lisää jäähdytin nestettä" mitä helvet¤)%&%=&/, ihmettelin? Keskellä ei mitään en saanut edes nesteitä sisään, eikä kone näyttänyt mitään isompaa ongelmaa.
Eikun hinuri tilaamaan ja matka jäi siihen.
Onneksi ystävällinen V70 kuski pysähtyi ja otti kaksi tytärtä, vaimon, mummun sekä koiran kyytiin ja vei heidät takaisin Ouluun. Iso kiitos hänelle.
Auto päätyi saabi huollon pihaan Oulussa ja katsottuamme konetta seuraavan arkipäivänä niin... ykköspytyn tulppa ok. vähän märkä, kolmospytty ... voi perk"#¤ "tulee sitten vähän isompi remontti" sano huoltomies tulpasta reilu 1cm pois.
Ja kun maahantuonti halusi vielä et avataan öljypohja niin totuus tuli ilmi yläkerta aivan paska ja lohkossa reikä sekä männät aivan muusina/mähkäleinä ja alakertakaan ei näytä hyvältä.
Huollot on tehty, mutta auto on tullut meidän mukana muuttoautona ruotsista (ollaan toinen omistaja) ja yksi leima puuttuu huoltokirjasta service1, huolto on kyllä tehty siitä löytyy merkintä ruotsinpuolelta saab huollosta, mutta jostain syystä se katosi tässä kesken asian käsittelyä (ihme katoaminen). Nyt tässä sitä huoltoa ja leimaa etsitään kissojen ja koirien kaa. Kyseinen huolto ei voinut antaa tietoja faxilla Suomen maahantuontiin vaikka maahantuonnista soitti sellainen täti jolla on valtaa todella paljon (todella vit#%¤& mainen huoltomies tuolla Skånessa). Tässä sitä nyt on sitten itse joutunut hoitelemaan juttua kun täti nosti kädet ylös. Jos ei muuta lähden liikkeeseen, josta automme on ostettu ja istun siellä niin kauan et se leima löytyy, koska kyseinen autoliike Svenskabil Tukholma on ollut luotettava liike, mutta nyt meinaa luottamus olla vaakalaudalla ja tää oli toinen Aero joka on ostettu samasta liikkeestä ja samalta myyjältä. Ja aikoinaan kun kauppaa tehtiin niin kysyin: "miten on kun huoltokirjasta puuttuu yksi leima onko huolto tehty??" vastaus oli: kyllä on kaikki ok. ja ei ole mitään hätää/ongelmaa meille ei oteta vaihtoon autoja joissa ei ole huoltohistoria kunnossa ja tässä sit ä ny ollaan.
Eli pitkän itkuvirren jälkeen kysymys ja pyyntö.
Kenellä on koneet hajonnu ja miten on käynnyt takuun kanssa??
Onko koko kone korvattu vai ei??
Ja jos on itsellä aivan omaa kokemusta koko prosessista niin olisin todella kiitollinen tiedoista ja jos on dokumenttia ja konerikkoihin olevaa aineistoa niin otan todella kiitollisena vastaan. Ja tällä matskulla tarkoitan esim. jos jollakulla on takuu korvannut korjaamisen vaikka leima puuttuu tai ei ole merkkihuollossa tehty, koska alan jo valmistautua siihen, että jos saab vetäytyy niin haastan koko puljun oikeuteen ja tiedän et konerikoista on ennakkotapaus ja autotehdas hävisi jutun. Merkki oli Toyota Avens ja Toyotalla ei ole mitään takuuta konessa. tapaus on 2000 vuoden alusta tai jotain sinnepäin.
Otan kyllä asiallisia tipsejä vastaan ja jos jotain kiinnostaa tän homman historiikki niin vastailen kyllä.
Hivenen


.Leewi