Takapyörän laakeri

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Ysivee
"Turbo"

Takapyörän laakeri

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

Tässä yksi päivä olin kuulevani takapäästä pienen pientä jurnutusta ja ajattelin heti, että onkohan takapyörän laakeri menossa (9-5, 140.000km/vm.99). Laakerifirmassa kertoivat SKF:n paketin olevan 100Eur/pyörä. Noo, soitin myös mielenkiinnosta Huoltoon ja kertoivat hinnan olevan n.350Eur!!! Minä sitä ihmettelemään niin kertoivat, että pelkkää laakeria ei oikein voi vaihtaa, vaan täytyy vaihtaa koko napa! ABS-anturia ja muuta tarjottiin selitykseksi... :?:
Tosin he kertoivat, että tuskin kyse on laakerista vaan jostain muusta (epätasaisesti kulunut rengas tms.)

Eli:

Voiko noilla kilsoilla olla kyse laakerista ?

Jos voi, niin pitääkö TOSIAAN vaihtaa koko napa vai pystyykö pelkän laakerin vaihtamaan "normaaliin" tapaan...?
Karzan
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja Karzan »

Tämä osako on kyseinen laakeripaketti napoineen?

http://www.elkparts.com/product_info.ph ... ts_id/2938

Pystyykö tuon vaihtamaan itse parkkipaikalla ilman erikoistyökaluja, vai kannattaako viedä esmes torekille ja pyytää vaihtamaan pelkät laakerit?

Motonet:

TAKAPYÖRÄN LAAKERISARJA SAAB 9-5

Sisältää yhden takapyörän tarpeet

9-5 99-- (al#-3025752--). . . . . . . . . . . . . . . . . . 21-1899 114.00 ???
Sairas95
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Kaikkeahan voi tehdä, mutta takapyörän navan uloin osa näyttäisi olevan samalla laakerien ulkokehä, eli laakerinvaihto-operaatio olisi ilmeisesti sama, kun vaihtaisi tavalliseen laakeriin kuulat ja sisäkehän.
9-5 2.3 MY2008
Vastaa Viestiin