Auto vaihtoon

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jouha10
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 13:29
Paikkakunta: Porvoo

Auto vaihtoon

Viesti Kirjoittaja jouha10 »

Nyt riitti Saabin kanssa kikkailu. 10 kk, 27tkm ja kolme tonnia menny rahaa vain jainoastaan korjauksiin. Kyllä oisin luullu että -03 9-5 kestää hiukka enämpi kun 165 000 kilsaa. Mutta ottakoo joku muu ruaskan reisilleen, minä vaihan. :twisted:
Seuraavaks Nissani
Karzan
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 07:36
Paikkakunta: Jäke

Re: Auto vaihtoon

Viesti Kirjoittaja Karzan »

jouha10 kirjoitti:Nyt riitti Saabin kanssa kikkailu. 10 kk, 27tkm ja kolme tonnia menny rahaa vain jainoastaan korjauksiin. Kyllä oisin luullu että -03 9-5 kestää hiukka enämpi kun 165 000 kilsaa. Mutta ottakoo joku muu ruaskan reisilleen, minä vaihan. :twisted:
Lisää vielä muutama tonni kokeilun hinnaksi, sillä autoliikeet ei hyvitä paskan mitään saabista vaihdossa.

Nim. 20 000 kilsaa ja hinta putos 9000 euroa.
saabster
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: To Loka 14, 2004 07:38

Re: Auto vaihtoon

Viesti Kirjoittaja saabster »

jouha10 kirjoitti:Nyt riitti Saabin kanssa kikkailu. 10 kk, 27tkm ja kolme tonnia menny rahaa vain jainoastaan korjauksiin. Kyllä oisin luullu että -03 9-5 kestää hiukka enämpi kun 165 000 kilsaa. Mutta ottakoo joku muu ruaskan reisilleen, minä vaihan. :twisted:
Mitäs vikoja tuossa on ollut?
jouha10
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 13:29
Paikkakunta: Porvoo

No ihan aluksi

Viesti Kirjoittaja jouha10 »

startti, vasen etypyörän keskiö, polttoainesuuttimien tiivisteet, polttoainesuodattimen letkut, ja nämä nyt nämä ihan vain isommat, eli poisluetaan moottoritilassa oleva öljyvuoto, jota en ole korjauttanut vielä.
Seuraavaks Nissani
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1231
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Maksaako tuollaiset viat 3000 euroa? Sinänsä ei vikojen määrä niin hirveä ole, vaikka ei uudenkarheassa tietysti saisi ollakaan. Jos vaihdossa annat, varmasti tulee takkiin. Käytetyistä autoista ei ole pulaa, ja lisää tuodaan kokoajan Saksan-maalta...
Pugman
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 12:02
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Pugman »

Luuletko että joku uusi datsuni/rellu on jotenkin keskimäärin luotettavampi merkkinä? Ihan tiedoksi vaan että paskoja yksilöitä sattuu aina ja jos itellä on peukalo keskellä kämmentä niin korjauksille tulee kyllä äkkiä hintaa jos kaikki pikkuviatkin pitää korjauttaa merkkiliikkeessä. :wink:
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
Karzan
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 07:36
Paikkakunta: Jäke

Viesti Kirjoittaja Karzan »

Pugman kirjoitti:Luuletko että joku uusi datsuni/rellu on jotenkin keskimäärin luotettavampi merkkinä? Ihan tiedoksi vaan että paskoja yksilöitä sattuu aina ja jos itellä on peukalo keskellä kämmentä niin korjauksille tulee kyllä äkkiä hintaa jos kaikki pikkuviatkin pitää korjauttaa merkkiliikkeessä.
Mikä on pikkuvika? Onko vaikka jarrulaikkojen ja palojen vaihto pikkuvika?
Meinaan vaan, että pk-seudulla asuvalla monesti ainut paikka tehdä remonttia itse, on kerrostalon parkkis. Ei siinä paljoa huvita alkaa duunamaan muuta kuin lamppujen vaihtohommia.
Pugman
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 12:02
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Pugman »

Karzan kirjoitti:
Pugman kirjoitti:Luuletko että joku uusi datsuni/rellu on jotenkin keskimäärin luotettavampi merkkinä? Ihan tiedoksi vaan että paskoja yksilöitä sattuu aina ja jos itellä on peukalo keskellä kämmentä niin korjauksille tulee kyllä äkkiä hintaa jos kaikki pikkuviatkin pitää korjauttaa merkkiliikkeessä.
Mikä on pikkuvika? Onko vaikka jarrulaikkojen ja palojen vaihto pikkuvika?
Meinaan vaan, että pk-seudulla asuvalla monesti ainut paikka tehdä remonttia itse, on kerrostalon parkkis. Ei siinä paljoa huvita alkaa duunamaan muuta kuin lamppujen vaihtohommia.
No itellä on levyjen ja palojen vaihto juurikin ajankohtainen operaatio ja kyllä meinasin sen tuossa rivitalon parkkiksella suorittaa. Jos vaan "talli" pysyis nyt hetken kuivana eli ei satas vettä kokoajan :)
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Minä oon luullut että ei jarrupalojen/laikkojen vaihto ole edes vika vaan normaalia kuluvien osien vaihtoa.
9000CS 2,3
konTomi
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Tammi 22, 2007 09:37
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja konTomi »

Juu kyllä nämä jutut ovat ihan tuurissaan. Kovasti kaikki aikoinaan kehuivat Skodaa ja menin ostamaan Octavian, melkein uusi rassi ja oli minulla 3 vuotta ja 33tkm, korjauksiin meni tuona aikana enemmän kuin veroihin ja vakuutuksiin yhteensä. Kolmessa vuodessa yli 20 vikaa.

Nyt on 9-5 vm. -00 (210tkm mittarissa) ja itse olen ajanut tällä kohta yhtä paljon kuin tuolla Skodalla silloin ilman ainuttakaan vikaa.

Maanantaikappaleita on kaikissa teknisissä vimpaimissa.
jouha10
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 13:29
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja jouha10 »

Pugman kirjoitti:Luuletko että joku uusi datsuni/rellu on jotenkin keskimäärin luotettavampi merkkinä? Ihan tiedoksi vaan että paskoja yksilöitä sattuu aina ja jos itellä on peukalo keskellä kämmentä niin korjauksille tulee kyllä äkkiä hintaa jos kaikki pikkuviatkin pitää korjauttaa merkkiliikkeessä. :wink:
Luulen, tiedän, arvaan, toivon. Ihan sama mikä seuraava autoni on, se on silti parempi kun tämä Opelin ruoska, jota myydään Saabin nimellä.
Ja en tosiaan osaa enkä myöskään halua itse korjata autoani. Siksi juuri on ammattihenkilöt joilta sen palvelun ostan. En vain arvannut että maailmassa voi olla niin saatanan surkea auto, että siihen uppoaa tuollainen määrä euroja tuollaisessa ajassa.
Seuraavaks Nissani
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ei kun onnea valitsemallesi tiellä. Kerrohan sitten kommentteja uudesta kulkineestasi, jahka saat sen hankittua.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ahdon voimalla
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: La Heinä 30, 2005 17:30
Paikkakunta: Haapajärvi

Viesti Kirjoittaja ahdon voimalla »

Mulla on kyllä nykyinen saabi ollu luotettavin auto mitä oon omistanu.Kohta mittarissa 180 000 km ja ainut isompi vika mikä on ollu,on turbon vaihto.Muut menee kyllä normi kulumisen piikkiin(jarruosat mm.)Tuosta kilometrimäärästä 80 000 omaa ajoa.Että näin meillä :D
ex96.ex 96. ex99. ex900. 9-5t v.2000. today 9-5 1.9 Tid .
JR-95
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JR-95 »

Tuntuu noilla kilometreillä normilta vaihtaa kulutusosat, kuten jarrupalikat.
96 -75
Alfa Romeo 156 2,4d Sw -05
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

korjauskustannuksista

Viesti Kirjoittaja mike »

Kirjotit Jouha10 taannoin että autoosi uusittiin polttoainepuolen letkuja, näkyykö kuiteista mitä kaikkea on vaihettu kun on noin paljon saatu rahaa palamaan?


"edit: 28.3.
Herttoniemen länsiauton kertomaa; suuttimien tiivisteet ilmeesesti loppu. Ilmaa polttoainejärjestelmään. Kustannusarvio; n.700-800€

Kewl

edit 16.4.
Kustansi sitten 1229,75
Vaihettiin sitten kaikennäkösii letkui polttoainejärjestelmään. "
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Vastaa Viestiin