Kaikkitietävä, kaikkisäätävä, kaikkipoistava... TECH ll?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Kaikkitietävä, kaikkisäätävä, kaikkipoistava... TECH ll?

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

9-5:ssä tuntuu olevan tunnistimia, antureita ja erilaisia tarkkailijoita sanoisinko joka lähtöön.
Esim. moottorin erilaiset häiriöt ovat tämänkin palstan yleisiä aiheita. Itsekin tarkkailen tyhjäkäynnin tasaisuudesta poikkeavaa käytöstä.

Miten on, jos epäilee jotain totutusta poikkeavaa esim. moottorin käytöksessä ja tilaa tech-tohtorille ajan, niin pystyykö tech antamaan vastauksen mahdollisen poikkeaman syyhyn?

Muuten, millä rasvalla pitää voidella sytytystulpan kierteet?
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

9-5/2,3LPT kirjoitti: Miten on, jos epäilee jotain totutusta poikkeavaa esim. moottorin käytöksessä ja tilaa tech-tohtorille ajan, niin pystyykö tech antamaan vastauksen mahdollisen poikkeaman syyhyn?
Ei pysty välttämättä jos ei jää vikakoodia muistiin.
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

karg kirjoitti:Ei pysty välttämättä jos ei jää vikakoodia muistiin.
Minkähänlaisesta viasta tuo koodi mahtaa jäädä muistiin?
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Sellaisesta, joka sytyttää CE-valon.

Eski
mattiruu
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Loka 20, 2003 14:14

Viesti Kirjoittaja mattiruu »

Eski kirjoitti:Sellaisesta, joka sytyttää CE-valon.
On myös koodeja, jotka eivät sytytä CE-valoa. Techillä kyllä pystyy selvittämään vikoja vaikka koodeja ei olisikaan. Vaatii kuitenkin asiantuntemusta ja viitseliäisyyttä käyttäjältään ja sitähän ei ihan joka huollosta löydy.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karg »

mattiruu kirjoitti:
Eski kirjoitti:Sellaisesta, joka sytyttää CE-valon.
On myös koodeja, jotka eivät sytytä CE-valoa. Techillä kyllä pystyy selvittämään vikoja vaikka koodeja ei olisikaan. Vaatii kuitenkin asiantuntemusta ja viitseliäisyyttä käyttäjältään ja sitähän ei ihan joka huollosta löydy.
Pystyykö esim. kampiakselin asentoanturin mahdollisen vian toteamaan Tech2:lla, jos on asiantuntemusta ja viitseliäisyyttä eikä vikavalo pala?
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Muistelen että kyllä siellä valikossa voi valita seurattavan anturin ja saada siitä arvoja näkyville moottori käynnissä.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
vesil
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 18:16
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vesil »

karg kirjoitti:
Pystyykö esim. kampiakselin asentoanturin mahdollisen vian toteamaan Tech2:lla, jos on asiantuntemusta ja viitseliäisyyttä eikä vikavalo pala?
Ei ole satavarmaaa tietoa, mutta minun kokemuksen mukaan asentoanturin satunaiset viat (=auto ei käynnisty) eivät jätä vikakoodia.

Techillä ei myöskään pysty säätämään tyhjäkäynnin kierroslukua ainakaan manuaalivaihteisissa autoissa. Olisin halunut poistaa epätasaisesta tyhjäkäynnistä poistuvia värinöitä säätämällä tyhjäkäynnin vähän nopeammaksi. Ei onnistunut ainakaan Olarinluomasta löytyvällä asiantuntemuksella.
ex: 9-5 2.0t wagon -03 (2004-2007)
Vastaa Viestiin