Käännöstehtävä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Käännöstehtävä

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

Sanokaa nyt ruattinkielen taitoiset suamenkielellä, mitä erikoista huomioitavaa on sytytystulppien vaihdossa Haynesin Saab 9-5 käsikirjan mukaan! Iteltä kun tuo ruotsin opiskelu kirjeopistossa jäi varojen puutteesa kesken, ennenkö ehti edes aloittaa...
Voi kun ko. kirjan saisi suomenkielellä - mutta kun tietääkseni ei...?

Kuva
Etukäteiskiitos!
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
sefo
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: La Elo 19, 2006 19:36
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sefo »

Tärkeimmät kohdat lyhyesti:

1. Tulppien oltava oikean tyyppisiä ja merkkisiä (=NGK)
2. Kärkiväli oikea. Taisi olla 1,1mm
3. Kipinäboxia ei saa kääntää ylösalaisin kun sen ottaa irti. Öljyt valuu vääriin paikkoihin. Mikäli käännetty nurin odotettava pari tuntia ennen käynnistystä. Boxissa oleviin kumisiin "tulpanhattuihin" tulisi laittaa hieman krytox -rasvaa voitelemaan, saa paremmin irtikin myöhemmin.

Tässä tärkeimmät.
t. S
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki merkkihuolto Riihimäellä. Sefotec Tmi
Jyrki27
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: To Loka 20, 2005 07:35

Viesti Kirjoittaja Jyrki27 »

sefo kirjoitti: 3. Kipinäboxia ei saa kääntää ylösalaisin kun sen ottaa irti. Öljyt valuu vääriin paikkoihin. Mikäli käännetty nurin odotettava pari tuntia ennen käynnistystä.
Vaikka DI-kasetista, ja sen vioittumisesta, on kirjoitettu vaikka kuinka paljon (varsinkin 9000 puolella), ei tällainen asia ole tullut vastaan. Outoa. Hyvä kun nyt tuli ilmi. Ainakin meikäläiselle.

Toisaalta, ei mulla ainakaan ole kasetti koskaan hajonnut vaikka ylösalaisin pöydällä on ollutkin.
96 - 99 - 90 - 9000 - 9-5
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

mun mielestä se kasetti on saabin hyllyssäkin nurin perin 8O

mikä on muuten tulppien kiristysmonentti ???
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

sefo kirjoitti: Boxissa oleviin kumisiin "tulpanhattuihin" tulisi laittaa hieman krytox -rasvaa voitelemaan, saa paremmin irtikin myöhemmin
Katoin, mitä tuo krytox-rasva on; 20grammaa, 52,00€ ? Ei löytynyt mun tallista!
Muistan lukeneeni foorumista, jotta myös tulpankin kierteet pitäisi rasvata jollain erikoisrasvalla kontaktin varmistamiseksi "moottorinohjausyksikköä" varten. Mikähän rasva tässä pitäisi olla?
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
sefo
"Tuplakaasari"
Viestit: 90
Liittynyt: La Elo 19, 2006 19:36
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sefo »

Wissin mukaan Molykote 1000 on oikea rasva kierteisiin. Itse olen käyttänyt alumiini- tai kuparirasvaa tarkoituksena estää tulppien jumiutuminen. En usko rasvalla olevan paljon negatiivista vaikutusta sähköiseen kontaktiin, onhan siinä iso kontaktiala prikan kautta.
Honda, Polaris, Victory, Indian ja Suzuki merkkihuolto Riihimäellä. Sefotec Tmi
Vastaa Viestiin