Tuli hankittua 9-5....

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
ozyboy
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Marras 04, 2006 08:59
Paikkakunta: Siilinjärvi

Nykimisestä...

Viesti Kirjoittaja ozyboy »

Mistä voisin johtu seuraavan lainen oire...eli kun käynnistän auton toisinaan se meinaa ensin sammua mutta ei sammukkaan, tätä se ei tee joka kerta...mutta kun se käynnistyy niin se käy todella nätisti.

Toinen ongelma on nykiminen, eli auto nykäisee silloin tällöin, ei aina. Auto käy ja kulkee tasaisesti ja kiekka mittaria kattottaessa ei näytä mitään ihmeellistä, voisiko olla kosteutta?

Katsoin tuossa aikaisempia kysymyksiä nykimisestä ja nyt ihan blondina kysyn että mikä ihme on se di-kasetti ja se läppäkotelo, jos ne menee onko ne kalliita vaihtaa?

ps. koettakaa kestää näitä minun kysymyksii..
ozyboy
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Marras 04, 2006 08:59
Paikkakunta: Siilinjärvi

niin yks kysymys vielä...

Viesti Kirjoittaja ozyboy »

Kuuluuko sen mustan muovisen osan heilua...siis se joka on siinä öljytikun ympärillä molemmilla puolilla...
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jos tarkoitat mustalla osalla sitä läppäkotelon päällä olevaa muovikantta, niin eihän se kovin tiukassa siinä ole.

Nykimisestä, läppäkotelosta ja DI-kasetista on niin paljon juttua, että kannattaa kokeilla hakua ensin...

Eski
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

tlaakso kirjoitti: Luin tuon sun aikaisemman jutun ja sulla nypytys lakkasi? Nypyttikö kiihdytettäessä maltillisesti noin 3000rpm asti? Kumpikohan vaikutti asiaan, takaiskuventtiili vai Trionicin nollaus? Itellä alkaa tuo nypytys risomaan....
Lakkasi hetkeksi kokonaan, ilmeisesti nollaus vaikutti tähän.
Nykyisin tuo nypytys on todella lievää, sen nippanappa huomaa kun kiihdyttää oooikein rauhallisesti kakkosella ja yli 1500rpm vetää jo puhtaasti. Samoin kiihtyy tasaisesti, jos painaa kaasua reippaammin.

Liekö Maptunin softan ominaisuus, eipä tuo kuitenkaan mitään haittaa.

Tuskin ehjä takaiskuventtiili tilannetta huonontaa, senhän testaat äkkiä puhaltamalla ja imaisemalla, toiseen suuntaan ilma ei saa liikkua.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
ozyboy
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Marras 04, 2006 08:59
Paikkakunta: Siilinjärvi

Kiitos :-)

Viesti Kirjoittaja ozyboy »

Kiitos, mie tos lukasen kohan kerkeen ja taidan piipahtaa Teron luona Särkkärissä juttusilla, ainoo tuttu saabbi harrastaja jonka tunnen :-)
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Kuva
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
ozyboy
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Marras 04, 2006 08:59
Paikkakunta: Siilinjärvi

Kiitos!

Viesti Kirjoittaja ozyboy »

Kiitos kuvasta :-) selventi asiaa huomattavasti...
ozyboy
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Marras 04, 2006 08:59
Paikkakunta: Siilinjärvi

Loppui nykiminen..

Viesti Kirjoittaja ozyboy »

No niin tulppien ja sytytyskasetin vaihto auttoi :-) laittoivat delta-autolla siihen uusimman kasetin :D
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Apua kaivataan!

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

Aiheen sivusta...

Onko ketään klubilaisista käynyt katsomassa http://www.nettiauto.com/1454861 ?
Soitin liikkeeseen ja kyselin vähän tietoja, auto vaikuttaa täydelliseltä mun tarpeisiin tällä hetkellä.

Olen menossa lauantaina katsomaan tuota Turun suunnasta, ellei joku teistä tiedä jotain raskauttavaa faktaa autosta(kolaroitu tms....). Jos joku on käynyt jopa koeajamassa sen, niin tuntoja olisi kiva kuulla!

Kiitos jo etukäteen!
malait
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 16:15
Paikkakunta: keski- suomi

Re: Loppui nykiminen..

Viesti Kirjoittaja malait »

ozyboy kirjoitti:No niin tulppien ja sytytyskasetin vaihto auttoi :-) laittoivat delta-autolla siihen uusimman kasetin :D

Paljonko oli kasetilla hintaa ?
Saab 9-5 2.3 t se wagon -99 (R.I.P)
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Tuli hankittua 9-5....

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

ozyboy kirjoitti:Kuuluuko sen mustan muovisen osan heilua...siis se joka on siinä öljytikun ympärillä molemmilla puolilla...
Jos heiluu reilusti siitä on todennäköisesti kiinnike rikki. Heiluva muovikansi voi ajan myötä syödä reikiä alla oleviin alipaineletkuihin tai huohotinletkuun.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
ozyboy
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Marras 04, 2006 08:59
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Tuli hankittua 9-5....

Viesti Kirjoittaja ozyboy »

380€ oli huollon hinta, onneksi meni liikkeen piikkiin :-)
Saab 9-5 2,3L turbo 1997/1998
Saab 9-5 2,0L linear wagon 2000
Vastaa Viestiin