Tuossa oli toinenkin aihe, mutta luulisin tässä olevan kyse eri asiasta.
Eli mainitulla kierrosluvulla täristää nopeudesta riippumatta. Kun kierroksia tulee lisää, kickdown ml., ei enää täristä. Automaattilaatikon öljyt vaihdettu juuri. Renkaissa ei pitäisi olla häikkää. Jotain voimansiirtoon liittyvää? Onko kokemuksia vastaavasta?
EDIT: -99 automaatti 2,0t
Tärinää +-2000 rpm
Samanlaista olen huomannut myös omassa autossani, jossa myös automaattiloota.
Kun nostaa jalan jarrupolkimelta niin kärry ei enää lähde niin jämäkästi liikkeelle kuin aikoinaan, vaan karvan verran hitaammin. Sitten kun hiukan lisää kaasua niin tuntuu normaalia enemmän tärinöitä, varsinkin ratissa. Tärinät tosiaan katoaa suuremmilla kierroksilla varmaan jossain > 2000rpm
Vaihdot pelittää muuten hyvin, samoin rullaa hyvin, ehkä liiankin hyvin. Myös lootan öljyt on vaihdettu hiljan.
Oisko kellään kokemuksia, mihin nuo oireet viittaavaat, laatikkoon ilmeisimmin ?
Kun nostaa jalan jarrupolkimelta niin kärry ei enää lähde niin jämäkästi liikkeelle kuin aikoinaan, vaan karvan verran hitaammin. Sitten kun hiukan lisää kaasua niin tuntuu normaalia enemmän tärinöitä, varsinkin ratissa. Tärinät tosiaan katoaa suuremmilla kierroksilla varmaan jossain > 2000rpm
Vaihdot pelittää muuten hyvin, samoin rullaa hyvin, ehkä liiankin hyvin. Myös lootan öljyt on vaihdettu hiljan.
Oisko kellään kokemuksia, mihin nuo oireet viittaavaat, laatikkoon ilmeisimmin ?
9-5 2.3tA -98
terve! niin minulla kin on samat ongelmat, olin käynyt tarkistamassa vanteetkin,mutta ne on tasapoinotettu ja todettu että on suorat,siis ongelma jossain muuala,ja noi oireet on ihan samanlaiset kuin edellä mainitulla. ja vaihteiston öljut vaihdettu kk sitten,ja manuaali laatikko.
SAAB 9-5 AERO 2000.
Re: Tärinää +-2000 rpm
Tässä vielä pähkäilen noita tärinöitä, kun häiritsee edelleen. Sellainen tuli mieleen, että minkälaisen efektin antaa jos on ongelmia moottorin kiinnityksissä, voiko aiheutaa tärinöitä rattiin ja runkoon nimen omaan matalilla kierroksilla ? "Tärinä kierrokset" on tyhjäkäynti - 1300 alueella, hiljalleen ajettaessa. Kaikki pelittää siististi ja tasaisesti suuremmilla kierroksilla. Ongelmat siis huomattavasti alempana kuin otsikossa oleva 2000rpm.
Saa heittää muitakin ehdotuksia ...
Saa heittää muitakin ehdotuksia ...
9-5 2.3tA -98
Re: Tärinää +-2000 rpm
Jos pääset nosturille niin katoppa missä kunnossa on vaihteiston vääntötuet..Varsinkin se etummainen..
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99