varashälytin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
mika.seppi
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 11:14
Paikkakunta: Laihia

varashälytin

Viesti Kirjoittaja mika.seppi »

mulla on takkuillut varashälytin jo muutamaan otteeseen niin että se rupiaa huutamaan omia aikoja koska vain ja avaimesta kun painaa niin ei reakoitte mitään, sammuu omia aikoja ja huollos ei tie mitään, eli pitääkö mun katkaista johdot poikki niin se vielä että valot eivät rupia vilikuttamaan pelkkä sireenin huuto
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Re: varashälytin

Viesti Kirjoittaja 900S »

Mulla on tehnyt myös noin muutamaan otteeseen. Tai mistä sitä tietää vaikka hälytin huutaisi joka päivä.. enhän sitä aina voi olla kuulemassa.
Se siis rupeaa ulvomaan itsekseen, mutta ilman vilkkujen vilkuntaa. Auto on -98 2,0t ja hälytin on alkuperäinen. En ole asiaa vielä edes Saabin huollosta kysynyt.
9-5 2,3t Wagon `06
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Re: varashälytin

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Tähän samaan topiciin varmaan voi laittaa varashälytinongelmista.
Eli tarkoituksena on vaihtaa paristot varashälyttimen sireeniin, mutta kun ei vaan saa auki tuota sireeniä...
Olen koittanut vääntää ja raaputtaa liimaa pois, mutta ei vaan aukea. Onko tuo ruuveilla kasassa? kun tuossa näyttää olevan kuusi "tappia" jotka on valettu umpeen.
Millä olette noita aukoneet? Kiitoksia vinkeistä!
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Re: varashälytin

Viesti Kirjoittaja ballantine »

Uusimmissa sireenissä ei joko ole ruuveja tai niiden kannat on valettu umpeen, joten aukaisu on astetta vaikeampi. Tällainen ohje paristojen vaihtoon löytyi versiolle jossa ruuvit on (näkyvillä): http://home.datacomm.ch/saeuberli/files ... teries.pdf Mitähän tuolla jumpperilla leikkiminen tuossa meinaa?
Saab 9-3 SE 2,0i '98
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Re: varashälytin

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Mullakin alkoi hälytin huutamaan ilman vilkkujen vilkkumista tällä viikolla. Vaihdoin paristot hälyttimeen ja sen jälkeen on ollut hiljaista. Hälyttimen sai helposti auki kun avasi ruuvit ja laittoi ruuvipenkkiin ja väänsi isolla ruuvarilla auki. Paristot maksoi noin 16e.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Re: varashälytin

Viesti Kirjoittaja ballantine »

Voiko paristot olla vaihdon tarpeessa vaikka molempien jännite mitattuna on n. 3V? Paristot ovat vuodelta -98. Pari kertaa on hälytellyt itsekseen ilman vilkkuja. SID:ssä ei ole näkynyt SERVICE THEFT ALARM -ilmoitusta. Aiheuttaako sireenin irrotus, jumpperin irroitus ja paristojen vaihto tai joku näistä uudelleenohjelmoinnin Techillä?
Saab 9-3 SE 2,0i '98
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Re: varashälytin

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Munkin vanhoissa pattereissa oli jännite muistaakseni 3,15v. Mä en irroittanut edes jumpperia ja toimi normaalisti patterien vaihdon jälkeen. Mä kyllä samalla juotin siitä hälystä huonot juotokset.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
mika.seppi
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 11:14
Paikkakunta: Laihia

Re: varashälytin

Viesti Kirjoittaja mika.seppi »

Olen ollut huollossa ja vaihdettu patterit avaimeen mutta ei ole löydetty vikaa miksi hälyttää ittekseen nyt on ollu monta viikkoa ettei ole ujeltanut mutta kun eilen korjasin kotona 95:sen penkinlämmittäjää sain sen kuntoon niin sitte tuli punainen kolmio ja turvatyynyn varoitus valo ajoin korjaamolle siellä ne vain nollas sen vian
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Re: varashälytin

Viesti Kirjoittaja ballantine »

Oletteko löytäneet jostain (Suomesta) noita paristoja samanlaisilla printtijuotospiikeillä kuin alkuperäisissä http://www.cellpacksolutions.com/Search ... 7335SE-C13 ? Vai joutuuko tyytymään tällaisiin juotoskorviin http://www.akkunetti.fi/images/org_456b ... 0-8205.jpg ja hieman virittelemään?
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Stail
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 08:06
Paikkakunta: Vantaa

Re: varashälytin

Viesti Kirjoittaja Stail »

ballantine kirjoitti:Oletteko löytäneet jostain (Suomesta) noita paristoja samanlaisilla printtijuotospiikeillä kuin alkuperäisissä http://www.cellpacksolutions.com/Search ... 7335SE-C13 ? Vai joutuuko tyytymään tällaisiin juotoskorviin http://www.akkunetti.fi/images/org_456b ... 0-8205.jpg ja hieman virittelemään?
Vähän myöhässä tulee vastaus mutta..

http://www.elfa.se/fi tuolta löytyy juotospiikeillä olevia ja vaikuttaisi olevan oikeita.

Itse vaihdoin tommoset ja toimi hetken.. nyt tulee kokoajan service theft alarm :(
eli ei lataa jostain syystä
Ei oo enää saabia. Volvo V70
#3546
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Re: varashälytin

Viesti Kirjoittaja ballantine »

Juu Elfalta itsekin löysin vastaavat. Sireenin paristot ovat litiumPARISTOJA. Ei siis akkuja. Niitä ei ladata.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
mika.seppi
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 11:14
Paikkakunta: Laihia

Re: varashälytin

Viesti Kirjoittaja mika.seppi »

nyt ei ole onneksi hälytellyt mutta ei tie jos pian taas rupiaa, vaasan saab huollos vaihdettiin kaukosäätimeen patterit ja silla lakkas toivottavasti
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Re: varashälytin

Viesti Kirjoittaja ballantine »

Miten kauko-ohjaimen paristoilla voisi olla minkäänlaista vaikutusta hälyttimen itsekseen hälyttelyyn? Sireenin paristojen alhainen varaus sen sijaan saattaa moista jostain syystä aiheuttaa. Sireenin ja kauko-ohjaimen paristot ovat eri asioita. Sireenin paristoja ei vaihdeta huollossa.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Re: varashälytin

Viesti Kirjoittaja ballantine »

Ymmärsit varmaan mitä tarkoitin. Ei vaihdeta Saab-(merkki)huollossa. Tai ovathan voineet aloittaa kyseisen touhun sen jälkeen kun viimeksi pari viikkoa sitten kysyin. Siihen asti ovat tarjonneet vain uutta sireeniä n. 190e:n hintaan. Tosin varmasti löytyy huolto (esim. jonkin sortin elektroniikkahuolto) jossa vaihtavat.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
mika.seppi
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 11:14
Paikkakunta: Laihia

Re: varashälytin

Viesti Kirjoittaja mika.seppi »

onko sireeniskin patterit, en tiennytkään koska mulla on ensimmäinen auto missä on hälyytin mun edellisessä ei ollut, niin onko hälyyttimelle eri vai sama raikkä kun ratin keskellä oleva räikkä (piippi)
Vastaa Viestiin