Saab viri 2.0t moottoriin
Saab viri 2.0t moottoriin
Moi,
käväisin elkpartsin sivuilla, ja huomasin tuon -03 vuosmallin virin olevan lähes järkevässä hinnassa, mistä moinen? Mitä eroa tuossa on muihin kun on tuollainen alhainen hinta?
http://www.elkparts.com/index.php/cPath/75_149_584
Tuohon hintaa voisi hommaa jo ajatella. Ja tuollahan pitäisi moottoritakuu myös pysyä, vai mitä?
T: JoJo
käväisin elkpartsin sivuilla, ja huomasin tuon -03 vuosmallin virin olevan lähes järkevässä hinnassa, mistä moinen? Mitä eroa tuossa on muihin kun on tuollainen alhainen hinta?
http://www.elkparts.com/index.php/cPath/75_149_584
Tuohon hintaa voisi hommaa jo ajatella. Ja tuollahan pitäisi moottoritakuu myös pysyä, vai mitä?
T: JoJo
#2493
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
Re: Saab viri 2.0t moottoriin
joo itsekin kattelin samaa mutta M01 malliin. Onkos tuo mallia Plug and play vai joutuuko menemään vielä siniselle tiskille ohjelmoimaan ajonestot kohdilleen?
Re: Saab viri 2.0t moottoriin
Tuota nyt ei ihan viriksi voisi kutsua, mutta merkittävä lisäpotku kuitenkin. vm. 00-02 9-3:ssa on samoilla spekseillä ihan vakiosoftaa. Näitä kutsutaan ns. täyspaineturboiksi.
Mitä siniseen tiskiin tulee, niin todennäköisesti pitää vaihtaa boksi liikkeen pihassa ja pyytää sen jälkeen koodaamaan auton ajonesto vastaamaan boksia.
Mitä siniseen tiskiin tulee, niin todennäköisesti pitää vaihtaa boksi liikkeen pihassa ja pyytää sen jälkeen koodaamaan auton ajonesto vastaamaan boksia.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Saab viri 2.0t moottoriin
+35hp on viriä plus newton metrien lisäykset päälle.
Re: Saab viri 2.0t moottoriin
Ajonesto pitää ohjelmoida uudelleen sinisella tiskillä, maksanee jokusen kympin paikasta riippuen. Tuolla virityksella sedan kiihtyy 0-100km/h 8 sekunnin pintaan, vaikka autossa jolla on mitattu peruspaine on toleranssin alalaidassa ja max ahtopaine vain 0.83. Edullinen -01 boksi toimii myös -02 autossa, joten -02:een ei tarvitse ostaa kallista -02 boksia. -03 yhteensopivuudesta muihin vuosimalleihin ei mulla ole tietoa.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Saab viri 2.0t moottoriin
Mikähän ylipäätään on syynä eri vuosimalleille tarkoitettujen Saabin virien hinnoitteluun (siis Saab Finlandilla)? Muistaakseni -05:een hintasuositus 2000 €:n paikkeilla ja olisiko juuri tuohon -03:een ollut 1300 €:n paikkeilla (yritin turhaan löytää hintoja 2008 lisävarustehinnastosta, 2007:ssa ne muistaakseni oli). Onko noissa ollut neuvotteluvaraa?
9-5 2,0t Wagon -05
Re: Saab viri 2.0t moottoriin
Lyhenne? Nyt tipuin kärryiltä...?
Tämä vastaava satsin saisin nyt täältä abou 750 hintaan, ilman asennusta.
Kysely juuri menossa BSR:n PPC:stä, hinnaltaan taitaa olla about sama kun tuon Saabin oman virin kanssa.
Kumpaa itse suosittelisitte?
Vielä pitäis päättää kumman ottaa
T: Kova polte
Tämä vastaava satsin saisin nyt täältä abou 750 hintaan, ilman asennusta.
Kysely juuri menossa BSR:n PPC:stä, hinnaltaan taitaa olla about sama kun tuon Saabin oman virin kanssa.
Kumpaa itse suosittelisitte?
Vielä pitäis päättää kumman ottaa
T: Kova polte
#2493
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
Re: Saab viri 2.0t moottoriin
Juu, tuohon Saabin omaan olen hieman päätymässä, katsotaan vielä minkälaista hintaa tuosta BSR:stä tulisi...
#2493
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
Saab 9-5 Wagon Linear -03 2.0T
Re: Saab viri 2.0t moottoriin
Onkos jollain kokemusta onko saabin alkup virityksessa (185hp) ja hirschissä (210hp) eroa tehossa/kulutuksessa oikeasti vai pelkästään paperilla?
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Saab viri 2.0t moottoriin
Onko ero niin merkittävä, että kannattaisi vaihtaa orkkis => Hirsch?9-5T kirjoitti:3 X orkkis ja 2 X Hirsch kokemuksella orkkis penkissä yli 200hv ja Hirsch tuntuu reilusti tehokkaammalta. Hirsch viri vaatii suomessa etujarrujen vaihdon mutta se kannattaa.
Re: Saab viri 2.0t moottoriin
Eiko se elkpartsin boksi ainakin -01 2.0t malliin ole edullinen (n.488 eur Suomeen).
Muutaman kympin tulpatkin taitaa tulla mukana. Kannattaako noin pientä tehonlisäystä muutoskatsastaa vai onko helppo homma. Mitä papereita pitää olla mukana, tuleeko kaikki tarvittava boksin mukana.
Muutaman kympin tulpatkin taitaa tulla mukana. Kannattaako noin pientä tehonlisäystä muutoskatsastaa vai onko helppo homma. Mitä papereita pitää olla mukana, tuleeko kaikki tarvittava boksin mukana.
9-5 W 2.0T -01, 9-5 AeroW -08
Re: Saab viri 2.0t moottoriin
Saabin orggisvirityssarjan mukana on paperi, jonka avulla muutoskatsastus onnistuu. Katsastaja katsoo pellin alta, että auton runkonumero täsmää papereihin ja sitten tehdään uusi rekisteriote, johon merkitään muuttunut teho.
Eski
Eski
Re: Saab viri 2.0t moottoriin
Tähän tapaan teoriassa, mutta kannattaa varata konttorille mennessä aikaa ja kärsivällisyyttäSaabin orggisvirityssarjan mukana on paperi, jonka avulla muutoskatsastus onnistuu. Katsastaja katsoo pellin alta, että auton runkonumero täsmää papereihin ja sitten tehdään uusi rekisteriote, johon merkitään muuttunut teho.
Jos konttorilla ei tuota ole aikaisemmin tehty niin voivat olla vähän ihmeissään ja jos on tehty aikasemmin niin entisellä valtion konttorillakin voidaan sentään vähän yrittää kyykyttää asiakasta vanhojen hyvien aikojen malliin.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Saab viri 2.0t moottoriin
Yksityisellä ei onnistunut ollenkaan, olisivat halunneet faksata papereita AKEen ja kysyä neuvoa, mut eihän sellainen nyt sovi selvässä asiassa:). Valtionkonttorilla onnistui, mutta aika kyykytysmeiningillä. Pari päivää sai odotella yms. Ja hinta tietenkin kalleimmain mukaan muutoskatsastushinnastosta eli 70e, kun joutui printtaamaan uuden rekisteriotteen ja kattomaan autosta runkonumeron...
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Saab viri 2.0t moottoriin
Kilautin valtionkats.sedälle ja kysyin orkkisboksin tiimoilta.
Paperista pitäisi käydä ilmi jotain Eu direktiiviin perustuvia päästöasioita ja soveltuvuus "vakioautoon" (että ei alusta yms. muutoksia vaadita). Hinta olisi varmaan 31 Eur.
Ja ei sitä ole pakko katsastaa. Jos kuitenkin havaitaan
katsastuksessa kehotetaan muutoskatsastukseen. Mutta jos onnettomuudessa havaitaan katsastamaton viritys voidaan
menettää ainakin kuulemma vakuutuskorvaukset yms. muuta ikävää.
Paperista pitäisi käydä ilmi jotain Eu direktiiviin perustuvia päästöasioita ja soveltuvuus "vakioautoon" (että ei alusta yms. muutoksia vaadita). Hinta olisi varmaan 31 Eur.
Ja ei sitä ole pakko katsastaa. Jos kuitenkin havaitaan
katsastuksessa kehotetaan muutoskatsastukseen. Mutta jos onnettomuudessa havaitaan katsastamaton viritys voidaan
menettää ainakin kuulemma vakuutuskorvaukset yms. muuta ikävää.
9-5 W 2.0T -01, 9-5 AeroW -08