S-nappi
Re: S-nappi
Automaattilaatikollahan on oma ohjainyksikkö (boksi), kuten Trionic-boksi. Eikö tuota softaa pysty puukottamaan/modaamaan ihan samalla tavalla kuin moottorinohjaussoftaakin. Virisoftathan muuttavat moottorinohjausohjelmiston alkuperäisiä asetuksia (usein tosin rautamuutosten kera), mutta voisi kuvitella, että vaihdelaatikon käytöstä ja ominaisuuksia voidaan muuttaa/säätää samalla tavalla.
Oman auton laatikkoboksin kylkeä kerran satuin tutkimaan ja Aisin siinä lukee. Onko kukaan selvittänyt, tekeekö kukaan tai mikään firma modauksia laatikkosoftaan?
Ellei tee, niin tuossapa olisi markkinarakoa. Päivitetyn tehon ja väännön (lue virisofta) kanssa olisi varmaan tarpeen muuttaa/päivittää myös automaattilaatikon ominaisuuksia, parhaan lopputuloksen aikaansaamiseksi.
Oman auton laatikkoboksin kylkeä kerran satuin tutkimaan ja Aisin siinä lukee. Onko kukaan selvittänyt, tekeekö kukaan tai mikään firma modauksia laatikkosoftaan?
Ellei tee, niin tuossapa olisi markkinarakoa. Päivitetyn tehon ja väännön (lue virisofta) kanssa olisi varmaan tarpeen muuttaa/päivittää myös automaattilaatikon ominaisuuksia, parhaan lopputuloksen aikaansaamiseksi.
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Re: S-nappi
Manuaalivaihteiston hyvä puoli on, että saa vapaasti valita haluamansa vaihteen.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Re: S-nappi
Menee kyllä moottorin ominaisuudet hukkaan, jos laatikko vaihtaa liian herkästi kolmosella ja jopa kakkoselle ohituksessa. Manuaalilla pääsee ohittamaan viitosvaihteella hyvin. Nelosella pääsee jo lyhyempäänkin väliin.
Re: S-nappi
Luitkohan tekstiäni ajatuksen kera? Kokeile uudestaan.9-5T kirjoitti:Pienelle vaihtohan se ei toivotto ominaisuus onkin, teho riittäisi asialliseen kiihdytykseen isommallakin vaihteella jos vain voisi painaa kaasua.
STCF #3
Re: S-nappi
Haetaankohan sillä vaan kestävyyttä laatikkoon?
Re: S-nappi
Okei, jooh, voisihan se sitkeämminkin tosiaan pitää. Mutta onneksi tarjotaan manuaaleja9-5T kirjoitti:Luin mutta laatikko vaihtaa siltin pienelle turhan helposti.Speedou kirjoitti:Luitkohan tekstiäni ajatuksen kera? Kokeile uudestaan.9-5T kirjoitti:Pienelle vaihtohan se ei toivotto ominaisuus onkin, teho riittäisi asialliseen kiihdytykseen isommallakin vaihteella jos vain voisi painaa kaasua.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
STCF #3
Re: S-nappi
Luultavasti totta joo.9-5T kirjoitti:Luulen moottorin kestävyyden ainakin kärsivän.Tri-Lo kirjoitti:Haetaankohan sillä vaan kestävyyttä laatikkoon?
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: S-nappi
Näinhän se ennen meni, kun käytettiin vaiheittain toimivaa kaksikurkkuista kaasutinta. Kun pisteen x jälkeen painoi lisää kaasua aukes toisenkin kurkun läppä, joka tuntui selvänä "pykälänä" - moottori sai lisää potkua ja automaatti vaihtoi pienemmälle...?Ysivee kirjoitti:Ps. Appiukon vanhassa mesessä asia oli hoidettu niin, että kaasun sai survaista huoletta pisteeseen X asti, ja kone piti saman vaihteen päällä. Kun pisteestä X painoi kaasua vielä enemmän (ko.pisteessä tuntui ihan selvä "pykälä"), sen jälkeen laatikko haki alemman vaihteen. No joo, ko. mese nyt ei lähtenyt rivakasti vaikka olisi painanut polkimen asfalttiin asti, mutta noin periaatteessa...
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Re: S-nappi
Sinua onnellinen manuaalikuski ei todellakaan kiinnosta S-nappi, eikä muukaan Saabin automaatti. Katso lisää 9-3SS/SC foorumista. Olen samaa mieltä 9-5T:n kanssa, laatikon ohjelma on susi alaväännön ja kickdownin osalta!tami kirjoitti: Itsellä on tuo köyhä karvalakkimanuaali, mutta sen verran tuo S-nappi -systeemin toiminta automaattiversioissa kiinnostaa että pysyykö se "sport" asento
Re: S-nappi
Oolrait....Ristom kirjoitti:Sinua onnellinen manuaalikuski ei todellakaan kiinnosta S-nappi, eikä muukaan Saabin automaatti.tami kirjoitti: Itsellä on tuo köyhä karvalakkimanuaali, mutta sen verran tuo S-nappi -systeemin toiminta automaattiversioissa kiinnostaa että pysyykö se "sport" asento
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Re: S-nappi
manuaali "rulaa" 282hv ja 415nw vääntöä,ihan jees ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)