9-5 TurboPilot
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 95
- Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 19:41
- Paikkakunta: Kangasala
No niin.
Nyt on "rattaat" saapuneet ja tässä pari kuvaa uudesta taksista. Ensin kuva myös "vanhasta" autosta (jolla kyllä olisi voinut ajaa vielä vaikka pari vuotta...). Valitettavasti kuvat ovat kännykällä otettuja, mutta yritetään saada kunnollisiakin jossain välissä...
t:Henkka
[/img]
Nyt on "rattaat" saapuneet ja tässä pari kuvaa uudesta taksista. Ensin kuva myös "vanhasta" autosta (jolla kyllä olisi voinut ajaa vielä vaikka pari vuotta...). Valitettavasti kuvat ovat kännykällä otettuja, mutta yritetään saada kunnollisiakin jossain välissä...
t:Henkka
[/img]
#1772
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 95
- Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 19:41
- Paikkakunta: Kangasala
Kiitos, kiitos!Eski kirjoitti:Onnea vaan uudelle hienolle taksille! Miltäs 2.3T tuntuu? Olikos vanha ratsu 2.0t vai mikä?
Eski
Vanha ratsu oli 2.0t, lastutettu tosin...
Vanhassa oli vaaleat nahkapenkit, ne ovat ainoa, joita todella olisin tarvinnut tähän uuteen. Mutta minkäs teet, ja toki suurin osa takseistakin on vielä "säkkipenkeillä", joten ehkä tästäkin selviää.
Vanhassa oli myös Xenonit ja AS3 (erinomaisia varusteita molemmat), jotka halusin tähän uuteenkin.
Uuteen mukana tulleet 6 puolaiset vanteetkin vaihtuivat, vaikka hienot nekin olivat. Nyt alla on 5-spoke Double Wing 17", jotka ovat mielestäni kaikkein hienoimmat, mitä autoon saa, ja ihmetys oli melkoinen, kun tutkin saab.fi:n varaosahinnastoa; nuo ovat kaikkein halvimmat vanteet...??
#1772
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 95
- Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 19:41
- Paikkakunta: Kangasala
Senkun vaan! Kyllä tohon numeroon voi yrittää soittaa, puhelin on aina autossa, olen itse tai kuski töissä. Ja klubilaiset toki laitetaan etusijalle esim. ruuhka-aikana...se93tbo kirjoitti:Kun oon kylillä niin tilaan 288:in
#1772
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Mikä noissa xenoneissa on niin erinomaista (paitsi hinta), kun puhutaantaxi9-5tre kirjoitti:Vanhassa oli myös Xenonit ja AS3 (erinomaisia varusteita molemmat),
9-5:n valoista?
TM:n koeojossa 9-5:n kaukovalojen kantama (235m) H7 polttimoilla oli pisin heidän koskaan mittaamansa vakioauton valo!
Vai onko xenonin antama valaisun väri jotenkin kuljettajalle havannoillistavampi?
Valokeilat saattavat olla myös leveämmät?
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 95
- Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 19:41
- Paikkakunta: Kangasala
En osaa sanoa, missä valoissa kantama on pisin, mutta xenoneilla on ainakin riittävä, ja valo on miellyttävän väristä. Mutta oleellisempaa on se, että kun taksissa joutuu vähän väliä laittamaan valoja parkille (esim. tolpalla) ja takaisin, joutui perinteisiä polttimoita vaihtelemaan aika usein... Ja taitaa olla ilman parkki/normivalo -settiäkin aika tiheä tuo 9-5:n (ja tietysti muidenkin H7:n) polttimonvaihtoruletti. Xenonit toimivat oikein hyvin, kerran täytyi vaihdattaa edelliseen autoon vasen polttimo (meni takuuseen)...9-5/2,3LPT kirjoitti:Mikä noissa xenoneissa on niin erinomaista (paitsi hinta), kun puhutaantaxi9-5tre kirjoitti:Vanhassa oli myös Xenonit ja AS3 (erinomaisia varusteita molemmat),
9-5:n valoista?
TM:n koeojossa 9-5:n kaukovalojen kantama (235m) H7 polttimoilla oli pisin heidän koskaan mittaamansa vakioauton valo!
Vai onko xenonin antama valaisun väri jotenkin kuljettajalle havannoillistavampi?
Valokeilat saattavat olla myös leveämmät?
#1772
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Xenonit kuluu paljon aina kun ne syttyy.taxi9-5tre kirjoitti: Mutta oleellisempaa on se, että kun taksissa joutuu vähän väliä laittamaan valoja parkille (esim. tolpalla) ja takaisin, joutui perinteisiä polttimoita vaihtelemaan aika usein... Ja taitaa olla ilman parkki/normivalo -settiäkin aika tiheä tuo 9-5:n (ja tietysti muidenkin H7:n) polttimonvaihtoruletti. Xenonit toimivat oikein hyvin, kerran täytyi vaihdattaa edelliseen autoon vasen polttimo (meni takuuseen)...
Audi A4 2.0TFSIq
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 179
- Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 14:02
- Paikkakunta: Wilppula
- Viesti:
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Puskurit eivät käy ristiin ilman, että vaihdetaan ajovalot ja vilkut. Sumareiden kanssa sama juttu, eivät sovi vanhasta.The Black 9-5 kirjoitti:vähä OT mut sanokaas te viisaat et käykö noihin edellä nähtyihin autoihin etupuskurit ristiin (siis vanhaan uudempi) vai tarviskos jotain Esim. ne valot/vilkut vaihtaa??
Entä onko sumarit samat?
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
En tiedä mitä näiden kahden valaisinrakenteessa on eroa, mutta valon voimakkuushan riippuu paljolti lampun tehosta ja heijastimen muodosta.9-5T kirjoitti:Totta se muotoilu ero mutta teho ero tulee kuvissa näkyvien hyvin saman mallisten valojen välillä.
Lampun teho pienenee jyrkästi, jos se ei saa sille tarkoitettua jännitettä.
Auton tekijät 'säästävät' johtimien poikkipinnoissa (johtoniputhan kuuluvat auton kalliinpien osien joukkoon) ja alimitoitus lamppujen johtimissa saa aikaan jänitehäviön, joka on pois lamppujen navoista.
Valaisimien heijastimet voivat olla erilaisia, vaikka ulkoapäin lyhdyt ovat samannäköisiä. Paras muoto taitaa olla pyöreä ns. rallilyhty!
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Muistan hyvin kun perheeseen tuli -99 Saban rinnalle -02. Xenoneilla varustettua autoa olisi joutunut odottamaan 6kk kauemmin, joten niitä ei otettu. Lopptutulos oli huono. Vanhassa autossa oli reippaasti paremmat pitkät. Lyhyet meni melko tasoihin. Uuden pitkät oli suorastaan surkeat.
Xenoneista sen verran, että vaikka mittauksissa uuden A6:sen pitkät Xenonit ovat saaneet suht huonot lukemat, käytössä ne tuntuvat erittäin miellyttäviltä kantamineen kaikkineen. Tiedä sitten mikä sen tekee...
Xenoneista sen verran, että vaikka mittauksissa uuden A6:sen pitkät Xenonit ovat saaneet suht huonot lukemat, käytössä ne tuntuvat erittäin miellyttäviltä kantamineen kaikkineen. Tiedä sitten mikä sen tekee...
STCF #3