Etupään rutina?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Jartza
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Pe Syys 26, 2003 10:19

Etupään rutina?

Viesti Kirjoittaja Jartza »

Jälleen eilen huomasin että etupäästä (jompikumpi puoli) kuuluu pientä, ikäänkuin napsuntaa kun kääntyy jyrkästi oikealle. Onkos kenelläkään arvauksia mikä vian aiheuttaja voisi olla. Autolla on ajettu vasta 16tkm joten en nyt millään tahdo uskoa että siellä on jo jotain klesana. Normaaliajossa (suoraan tai lievissä käännöksissä) ääntä ei kuulu.
mattiruu
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Loka 20, 2003 14:14

Viesti Kirjoittaja mattiruu »

Tuntuuko ratissa "nykäyksiä" tuon napsunnan aikana? Jos
tuntuu, voi syy löytä vetoakselin ulommasta nivelestä.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Onkos pyöränpultit tiukalla?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jartza
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Pe Syys 26, 2003 10:19

Viesti Kirjoittaja Jartza »

No niin, autossa 19 tkm ja vein sitten huoltoon ton etupään takia. (Ja samalla ylim öljynvaihto 10tkm välein, tietty). Meni pari tuntia ja soittivat pajalta että iskari sökönä, täytyy vaihtaa. Eilen hain auton ja olivat vaihtaneet kummatkin etuiskarit uusiksi, takuuseen. Eli onko tuo yleinen mallivika tms? Luopasivat vielä lähettää takuu/työselosteen kotiin postissa. Sinänsä kivaa että ei tarvinnut yhtään "vääntää" asiasta vaan ottivat heti alustapitäen vakavasti ja tekivät homman mukisematta.
Hemmo P
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 14:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hemmo P »

Missä tarkistutit autosi? Mulla samalta kuullostava vika, mutta Länsiautossa eivät löytäneet mitään vikaa.

Hemmo
Need 4 Speed
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Su Maalis 21, 2004 19:24
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Need 4 Speed »

Varsin mielenkiintoista. Mulla on täysin sama ongelma kesärenkailla. Vien parin viikon päästä etuspoilerin vaihtoon niin täytyypä tsekata etuiskarien kunto...
Volvo V50 T5
Hemmo P
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 14:29
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Hemmo P »

Tuo kesä/talvirengas asia on mielenkiintoinen, syksyllä kun heitätin kitkat alle, niin rutina väheni. Katsotaan miten käy kun saa kesäkummit alle.

Täytynee tarkastuttaa nuo iskarit ennen kuin takuu menee umpeen.
9-3 SC
Jartza
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Pe Syys 26, 2003 10:19

Viesti Kirjoittaja Jartza »

Mä asustan tukholmassa ja käytätin täällä valtuutetussa huollossa. Auton ostin muuttaessani tänne suomesta, joten en voi muuta kuin antaa positiivista palautetta tän paikan toiminnalle. Tiskillä kyselivät asiallisesti, ja minä sitten yritin ruotsiksi selostaa. Noh, homma toimi kuitenkin eikä tarttenut huutaa, vitt*illa tai uhata kuluttaja-asiamiehellä, kuten yleensä huoltojen/takuiden yhteydessä. Saattaahan olla että Saabilla ongelma tiedetään ja he vaihtavat iskarit sitä mukaa kun autoja tulee huoltoon? Vetävät korjausta malalla profiililla? En tiedä, mutta mulla rutina/kolina loppui ja oon tyytyväinen. Yks mitä oon miettinyt (tää on siis vaan amatöörin ajatelmaa), mutta voiko iskari jotenkin vaurioitua esim renkaanvaihdon yhteydessä, kun se venyy alaspäin yms?
saab 9-5 aero
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: La Maalis 06, 2004 15:06

Iskarit

Viesti Kirjoittaja saab 9-5 aero »

Aiemmin on juteltu iskareista, silloin otsikko oli "MURHEITA", ja siellä kerrottiin ettei autoa saa nostaa nostokorvakoista silloin kun iskarit ovat kylmänä.
Jartza
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Pe Syys 26, 2003 10:19

Viesti Kirjoittaja Jartza »

Eli siis talvella jos multa menee rengas puhki, ja vaihdan renkaan, niin samalla mulla menee iskari paskaksi? 8O
Jartza
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Pe Syys 26, 2003 10:19

Viesti Kirjoittaja Jartza »

Ja stoori jatkuu... mittarissa nyt 22 tkm ja rutina&kolina tuli takaisin. Vaimo vei auton huoltoon 8O 8O ja sieltä soitettiin epäileväisinä hieman myöhemmin että ei he kuule mitään omituista. No koeajolle mekaanikon kanssa ja hieman ajeltuamme kuului muutamia kolahduksia, lähinnä töyssyissä. Auto takaisin korjaamolle ja ihmettelivät ja lupasivat tutkia... no seuraavan aamuna tuli viesti että autonne on valmis, tervetuloa hakemaan. Mentiin pajalle ja takapään iskarit oli tällä kertaa vaihdettu takuuseen. Nyt on taas hiljaista (lukuunottamatta apukuskia) :lol:
Toivottavasti tämä iskari rumba nyt loppuu...
Janne T
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne T »

meillä on -04 15tkm ajettu 9-5 ja siinä kuuluu kans varsinkin käännyttäessä + pieni monttu ajaessa pieni lonksaus/kolaus jostain etupäästä. ajattelin, että eikait tässä voi iskari olla sökö, kun ensimmäisenä se tuli mieleen tuon äänen ja oireiden perusteella, mutta näköjään se voi sitten olla. pitääpä melkein käydä näyttämässä tuota ja kysäisemässä.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon
Vastaa Viestiin