Etupään rutina?
Etupään rutina?
Jälleen eilen huomasin että etupäästä (jompikumpi puoli) kuuluu pientä, ikäänkuin napsuntaa kun kääntyy jyrkästi oikealle. Onkos kenelläkään arvauksia mikä vian aiheuttaja voisi olla. Autolla on ajettu vasta 16tkm joten en nyt millään tahdo uskoa että siellä on jo jotain klesana. Normaaliajossa (suoraan tai lievissä käännöksissä) ääntä ei kuulu.
No niin, autossa 19 tkm ja vein sitten huoltoon ton etupään takia. (Ja samalla ylim öljynvaihto 10tkm välein, tietty). Meni pari tuntia ja soittivat pajalta että iskari sökönä, täytyy vaihtaa. Eilen hain auton ja olivat vaihtaneet kummatkin etuiskarit uusiksi, takuuseen. Eli onko tuo yleinen mallivika tms? Luopasivat vielä lähettää takuu/työselosteen kotiin postissa. Sinänsä kivaa että ei tarvinnut yhtään "vääntää" asiasta vaan ottivat heti alustapitäen vakavasti ja tekivät homman mukisematta.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 55
- Liittynyt: Su Maalis 21, 2004 19:24
- Paikkakunta: Kerava
Mä asustan tukholmassa ja käytätin täällä valtuutetussa huollossa. Auton ostin muuttaessani tänne suomesta, joten en voi muuta kuin antaa positiivista palautetta tän paikan toiminnalle. Tiskillä kyselivät asiallisesti, ja minä sitten yritin ruotsiksi selostaa. Noh, homma toimi kuitenkin eikä tarttenut huutaa, vitt*illa tai uhata kuluttaja-asiamiehellä, kuten yleensä huoltojen/takuiden yhteydessä. Saattaahan olla että Saabilla ongelma tiedetään ja he vaihtavat iskarit sitä mukaa kun autoja tulee huoltoon? Vetävät korjausta malalla profiililla? En tiedä, mutta mulla rutina/kolina loppui ja oon tyytyväinen. Yks mitä oon miettinyt (tää on siis vaan amatöörin ajatelmaa), mutta voiko iskari jotenkin vaurioitua esim renkaanvaihdon yhteydessä, kun se venyy alaspäin yms?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: La Maalis 06, 2004 15:06
Iskarit
Aiemmin on juteltu iskareista, silloin otsikko oli "MURHEITA", ja siellä kerrottiin ettei autoa saa nostaa nostokorvakoista silloin kun iskarit ovat kylmänä.
Ja stoori jatkuu... mittarissa nyt 22 tkm ja rutina&kolina tuli takaisin. Vaimo vei auton huoltoon
ja sieltä soitettiin epäileväisinä hieman myöhemmin että ei he kuule mitään omituista. No koeajolle mekaanikon kanssa ja hieman ajeltuamme kuului muutamia kolahduksia, lähinnä töyssyissä. Auto takaisin korjaamolle ja ihmettelivät ja lupasivat tutkia... no seuraavan aamuna tuli viesti että autonne on valmis, tervetuloa hakemaan. Mentiin pajalle ja takapään iskarit oli tällä kertaa vaihdettu takuuseen. Nyt on taas hiljaista (lukuunottamatta apukuskia)
Toivottavasti tämä iskari rumba nyt loppuu...
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Toivottavasti tämä iskari rumba nyt loppuu...
meillä on -04 15tkm ajettu 9-5 ja siinä kuuluu kans varsinkin käännyttäessä + pieni monttu ajaessa pieni lonksaus/kolaus jostain etupäästä. ajattelin, että eikait tässä voi iskari olla sökö, kun ensimmäisenä se tuli mieleen tuon äänen ja oireiden perusteella, mutta näköjään se voi sitten olla. pitääpä melkein käydä näyttämässä tuota ja kysäisemässä.
Saab 9-5 2.3t Automaatti Wagon