Koni vai Bilstein

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
ankeskit
"Saabisti"
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 16:29
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Koni vai B.

Viesti Kirjoittaja ankeskit »

T-urpo kirjoitti:Mistä ootte keltaisia Koneja tilannu..mikä on päivän hinta neljän setille ?
Mä maksoin kaupassa näköjään 742 e koko satsista.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=#303135
antti | 9-5 -98 | #2303
9-5 3.0t
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 07:42
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja 9-5 3.0t »

Jos haluat hieman sijoittaa autosi alustaan, niin yksi todella hyvä yhdistelmä on H&R:n -35mm jouset ja Konin iskarit joka nurkkaan.
Ei ainkaan omasta mielestä ole mikään kivireki vaan juuri sopivan jämäkkä
H&R -35 mm madaltavat jouset toimivat hienosti myös Bilsteinin Sporttien kanssa.
Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Koneissa etuna myös ainakin takapäässä korkeudensäätö. Just nostin ylempään pykälään kun alkaa viemään takatannujen sisäreunaa kun on alemmassa asennossa.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja PVI »

Kukaan ei ole näemmä kehunut millään muotoa 9-5:sen takaiskareita... Oikeasti saabilla on eri alustasarjojen kanssa erilaiset iskarit. Eli Eri koneella varustetuissa on eri iskareita. Aeron iskarit taitaa olla jäykemmät tms. Noi ainakin olis samanlaiset ja säilyis ajoo,imaisuudet sellaisina kuin on suunniteltu.

Kai sitä täytyy koettaa Konin iskareita. Suomessa näyttää olevan aika suolaisissa hinnoissa, mutta jos tilaa jostain muualta niin näyttäisi pääsevän halvemmalla. Mitä tulee postikuluiksi iskareille esimerkiksi Parts For Saabilta? Siellä on nuo Konin Sportit 112 euroa/kpl taakse. neljän iskarin sarja näyttää maksavan 511euroa. Samat takaiskarit liikkeessä Turussa yli 170euroa/kpl. Orkkisiskarit Aeroon taakse maksaa 158euroa/kpl.

http://www.partsforsaabs.com/default.ph ... 28_187_223
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Taakse (sedaniin) Sachs Touringit 49e/kpl Motonetistä, kestivät ainakin sen 3-4tkm jonka niillä ehdittiin ajamaan :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

PVI kirjoitti:Mitä tulee postikuluiksi iskareille esimerkiksi Parts For Saabilta?

http://www.partsforsaabs.com/default.ph ... 28_187_223
Muistaakseni itse kun tilasin Koni setin jousineen + kangas matot oli kulut n.50€! Mut siellä kun tekee tilauksen niin sen summan näkee siellä ennen tilausta, ei tule yllätyksiä!
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Suomen hintoihin verrattuna PFS:ltä tilaamalla sai H&R jouset melkeinpä kaupan päälle. Kokonaishintaa Koni/H&R-yhdistelmälle tuli aika tarkkaan 800e toimitettuna Suomeen.
BMW 320dA Coupe LCI
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Kannattaa kurkata myös Elkpartsin puolelle. Heillä on ollut usein alhaisemmat postikulut.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja PVI »

Nyt on autossa uudet takaiskarit alla. En saanut selvyyttä sopiiko Aeroon Konin sportit vai ei. Jossain väitettiin, että sopii ja toisaalla taas että ei sovi. Päädyin kuitenkin alkuperäisiin. Iskarit oli hyllyssä ja ei tarvinnut maksaa pöostikuluja, senkuin vain haki osat. Noilla on kahden vuoden takuu ostopäivästä, jotenjos ongelmia tulee niin uudet saa hakea saabilta.

No nyt on autolla ajeltu noin tuhannen kilometriä ja kyllä täytyy sanoa, että olis homma pitänyt tehdä jo ajat sitten. Auton kulku muuttui eikä se heilu ja notku kuopissa, sekä kestää kuormaa. Tuntui kuin perä olis noussut ylemmäs.

Vaihtohomma oli tosi simppeli. Ei tarvinnut tapella minkään pultin kanssa, kuten tonnarin takaiskareita vaihtaessa...

PVI
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Kyllä ne Konitkin sinne sopii :wink:

Mutta tuo takuu juttu orkkiksissa on ihan hyvä :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

hz81 kirjoitti:
PVI kirjoitti: Koneista tiedän sen verran, ettei noita saa säädettyä kuin irrottamalla iskari autosta.

PVI
Onko todella näin?? Epäilen mutta vahvistakoon ken tietää.
Ainakin OG9-3:n Koneja olen säädellyt konepellin alta etupäästä ja takakontista takapäätä...
Amiraali kirjoitti:... Kyllä tosiaankin näin on... Fakta.
Siis hä?
Ei kukaan oo vielä korjannut...että ei todellakaan tarvii irrottaa iskaria säätämistä varten, saabissa! Juuri näin kuten nimim. hz81 tekee, luukut auki ja mukana toimitettava säätöväline esiin ja ruuvataan.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
saabster
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: To Loka 14, 2004 07:38

Re: Koni vai Bilstein

Viesti Kirjoittaja saabster »

Ulkomaan elävät ovat kehuneet kovasti yhdistelmää Aeron vakiojouset & Bilstein Sport (http://www.saabcentral.com)

Löytyykö täältä kokemuksia tuosta yhdistelmästä 9-5:ssä ?

Pähkäilen Koni/H&R -35mm ja Bilstein Sport välillä..
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Koni vai Bilstein

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

saabster kirjoitti:Ulkomaan elävät ovat kehuneet kovasti yhdistelmää Aeron vakiojouset & Bilstein Sport (http://www.saabcentral.com)

Löytyykö täältä kokemuksia tuosta yhdistelmästä 9-5:ssä ?

Pähkäilen Koni/H&R -35mm ja Bilstein Sport välillä..
Varmasti hyvät.
Tilasin juuri omaani GTS Sportit (= KYB Excel G). Meinasin tilata Konit, mutta olisi tullut sen verran kalliimmaksi, että jätin hommaamatta. nyt tuossa listalla uusittavaa osaa muutenkin riittävästi ja 210 tkm huolto 1000 kilsan päässä...
Menee alle parin viikon sisällä. Ominaisuuksilta luvattu aika paljon, eikä hintakaan ollut paha. Kerholaisille Varaosavarastolla 365€. Täytyy kommentoida sitten tuoreeltaan onko niin hyvä kuin luvattu. Myyjä antoi vielä kahden vuoden takuunkin...
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Re: Koni vai Bilstein

Viesti Kirjoittaja Petter »

Minulla on puoli vuotta ollut H&R -30 ja Bilstein sprint yhdistelmä. Sitä mm. pro-carservice suosittaa. Minä olen ollut tosi tyytyväinen tähän. Tuo paketti töineen ja polyuretaanipuslineen maksoi vähän alle 2000 € (PCS).
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Re: Koni vai Bilstein

Viesti Kirjoittaja HMK »

Petter kirjoitti:Minulla on puoli vuotta ollut H&R -30 ja Bilstein sprint yhdistelmä. Sitä mm. pro-carservice suosittaa. Minä olen ollut tosi tyytyväinen tähän. Tuo paketti töineen ja polyuretaanipuslineen maksoi vähän alle 2000 € (PCS).

Miltäs sinun autosi takapää näyttää? Menevätkö renkaat kaarien sisään? Itsellä 17" vanteet 225/45 menevät kaarien sisään ja perä näyttää hieman roikkuvan. Tarkoitus olisi nostaa perää hieman. Mittausten mukaan etupää on 345 ja takapää 315 keskiön ja kaaren väli. Sentti puolitoista lisää korkeutta taakse niin pitäisi olla hyvä.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Vastaa Viestiin