Jos haluat hieman sijoittaa autosi alustaan, niin yksi todella hyvä yhdistelmä on H&R:n -35mm jouset ja Konin iskarit joka nurkkaan.
Ei ainkaan omasta mielestä ole mikään kivireki vaan juuri sopivan jämäkkä
H&R -35 mm madaltavat jouset toimivat hienosti myös Bilsteinin Sporttien kanssa.
Volvo XC60 T8 AWD Long Range Plus Dark -24
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut) Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man) Ex: Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Koneissa etuna myös ainakin takapäässä korkeudensäätö. Just nostin ylempään pykälään kun alkaa viemään takatannujen sisäreunaa kun on alemmassa asennossa.
Kukaan ei ole näemmä kehunut millään muotoa 9-5:sen takaiskareita... Oikeasti saabilla on eri alustasarjojen kanssa erilaiset iskarit. Eli Eri koneella varustetuissa on eri iskareita. Aeron iskarit taitaa olla jäykemmät tms. Noi ainakin olis samanlaiset ja säilyis ajoo,imaisuudet sellaisina kuin on suunniteltu.
Kai sitä täytyy koettaa Konin iskareita. Suomessa näyttää olevan aika suolaisissa hinnoissa, mutta jos tilaa jostain muualta niin näyttäisi pääsevän halvemmalla. Mitä tulee postikuluiksi iskareille esimerkiksi Parts For Saabilta? Siellä on nuo Konin Sportit 112 euroa/kpl taakse. neljän iskarin sarja näyttää maksavan 511euroa. Samat takaiskarit liikkeessä Turussa yli 170euroa/kpl. Orkkisiskarit Aeroon taakse maksaa 158euroa/kpl.
Muistaakseni itse kun tilasin Koni setin jousineen + kangas matot oli kulut n.50€! Mut siellä kun tekee tilauksen niin sen summan näkee siellä ennen tilausta, ei tule yllätyksiä!
OPEL SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url] Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
Suomen hintoihin verrattuna PFS:ltä tilaamalla sai H&R jouset melkeinpä kaupan päälle. Kokonaishintaa Koni/H&R-yhdistelmälle tuli aika tarkkaan 800e toimitettuna Suomeen.
Nyt on autossa uudet takaiskarit alla. En saanut selvyyttä sopiiko Aeroon Konin sportit vai ei. Jossain väitettiin, että sopii ja toisaalla taas että ei sovi. Päädyin kuitenkin alkuperäisiin. Iskarit oli hyllyssä ja ei tarvinnut maksaa pöostikuluja, senkuin vain haki osat. Noilla on kahden vuoden takuu ostopäivästä, jotenjos ongelmia tulee niin uudet saa hakea saabilta.
No nyt on autolla ajeltu noin tuhannen kilometriä ja kyllä täytyy sanoa, että olis homma pitänyt tehdä jo ajat sitten. Auton kulku muuttui eikä se heilu ja notku kuopissa, sekä kestää kuormaa. Tuntui kuin perä olis noussut ylemmäs.
Vaihtohomma oli tosi simppeli. Ei tarvinnut tapella minkään pultin kanssa, kuten tonnarin takaiskareita vaihtaessa...
PVI kirjoitti: Koneista tiedän sen verran, ettei noita saa säädettyä kuin irrottamalla iskari autosta.
PVI
Onko todella näin?? Epäilen mutta vahvistakoon ken tietää.
Ainakin OG9-3:n Koneja olen säädellyt konepellin alta etupäästä ja takakontista takapäätä...
Amiraali kirjoitti:... Kyllä tosiaankin näin on... Fakta.
Siis hä?
Ei kukaan oo vielä korjannut...että ei todellakaan tarvii irrottaa iskaria säätämistä varten, saabissa! Juuri näin kuten nimim. hz81 tekee, luukut auki ja mukana toimitettava säätöväline esiin ja ruuvataan.
Pähkäilen Koni/H&R -35mm ja Bilstein Sport välillä..
Varmasti hyvät.
Tilasin juuri omaani GTS Sportit (= KYB Excel G). Meinasin tilata Konit, mutta olisi tullut sen verran kalliimmaksi, että jätin hommaamatta. nyt tuossa listalla uusittavaa osaa muutenkin riittävästi ja 210 tkm huolto 1000 kilsan päässä...
Menee alle parin viikon sisällä. Ominaisuuksilta luvattu aika paljon, eikä hintakaan ollut paha. Kerholaisille Varaosavarastolla 365€. Täytyy kommentoida sitten tuoreeltaan onko niin hyvä kuin luvattu. Myyjä antoi vielä kahden vuoden takuunkin...
Minulla on puoli vuotta ollut H&R -30 ja Bilstein sprint yhdistelmä. Sitä mm. pro-carservice suosittaa. Minä olen ollut tosi tyytyväinen tähän. Tuo paketti töineen ja polyuretaanipuslineen maksoi vähän alle 2000 € (PCS).
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
Petter kirjoitti:Minulla on puoli vuotta ollut H&R -30 ja Bilstein sprint yhdistelmä. Sitä mm. pro-carservice suosittaa. Minä olen ollut tosi tyytyväinen tähän. Tuo paketti töineen ja polyuretaanipuslineen maksoi vähän alle 2000 € (PCS).
Miltäs sinun autosi takapää näyttää? Menevätkö renkaat kaarien sisään? Itsellä 17" vanteet 225/45 menevät kaarien sisään ja perä näyttää hieman roikkuvan. Tarkoitus olisi nostaa perää hieman. Mittausten mukaan etupää on 345 ja takapää 315 keskiön ja kaaren väli. Sentti puolitoista lisää korkeutta taakse niin pitäisi olla hyvä.