9-5 hakusessa!
9-5 hakusessa!
Kysymys koskee moottorivaihtoehtoja,2.0 moottorin plussat ja miinukset ja 2.3 moottorin plussat ja miinukset?Ja sitten vielä AERON plussat ja miinukset?
Re: 9-5 hakusessa!
2.0t 150hv on tehoton kone painavaan autoon, mutta Saabin (tai Hirschin) virisarjalla korjattavissa, jolloin suorituskyky vastaa vähintään 2.3t -konetta. Aerossa ja 2.3T (220hv) -koneissa parempi ja kestävämpi turbo. 2.3-koneissa enemmän jakopäämurheita. Vuosimallista 2004 eteenpäin kaikissa koneissa merkittäviä parannuksia (hakusanalla huohotinongelma löydät lisätietoa...). Oma suositukseni: M2004 tai uudempi automaattivaihteistolla.
Eski
Eski
Re: 9-5 hakusessa!
Onko tietoo moottoritakuusta korvaako moottorivaurion jos vaurio johtuu huohotinongelmasta?
Re: 9-5 hakusessa!
Samaa mieltä Eskin kanssa. Sillä erotuksella, että 150hp ei ole tehoton vaan tavallinen määrä tuohon kokoluokkaan... Eli saabismia puuttuu siltä osin. Tottakai kannattaa ylhäältäpäin lähteä katselemaan, mutta itse en kyllä jättäisi muuten hyvää pikkulohoa kauppaan pelkän tehon vuoksi. Ja ehdottomasti automaatille myös plussa täältä!
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Re: 9-5 hakusessa!
mustosi kirjoitti:Onko tietoo moottoritakuusta korvaako moottorivaurion jos vaurio johtuu huohotinongelmasta?
Jos huoltokirja on leimoja täynnä, eli huollot pitää olla tehtynä.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
-
- "Ruisku"
- Viestit: 107
- Liittynyt: Ke Syys 27, 2006 16:55
- Paikkakunta: suolahti
Re: 9-5 hakusessa!
2.0t 150hv aivan pätevä arki kone, tehottomuus tai tarkemmin väännön puute koskee vain taajama ajoa, lisääntyneenä vaihtamisena.
tämänkin pariksi varmaan sopisi paremmin automaatti.
tämänkin pariksi varmaan sopisi paremmin automaatti.
9-5 wagon -02 #3085
Re: 9-5 hakusessa!
Itsekin aluksi ajattelin, että 2,0t:tä en huoli, kun n. vuosi sitten ryhdyin 9-5:ta etsimään. Sattui sitten kohdalle sopiva 2,0t ja totesin, että ihan kelpo kone tuo perheautoasteikolla kuitenkin on ja ostin pois. Nyt takana n. 8 kk ajot ja tyytyväinen olen ollut. Kyllä sitä viriä tekee kuitenkin mieli...
9-5 2,0t Wagon -05
Re: 9-5 hakusessa!
Olen koeajanut tuolla 2.0 moottorilla varustettua saabia ja tuntuis äkkiseltään aavistuksen pieneltä koneelta noin painavaan autoon.Kyllähän sillä toki pärjää mutta siinä käy kumminkin niin että nälkä kasvaa syödessä!
Huohotinongelmasta vielä sen verran että poistuuko kyseinen ongelma kun päivitetään huohotinjärjestelmä?
Huohotinongelmasta vielä sen verran että poistuuko kyseinen ongelma kun päivitetään huohotinjärjestelmä?
Re: 9-5 hakusessa!
Mitäs tuossa -04 koneessa on muuttunut?Eski kirjoitti:2.0t 150hv on tehoton kone painavaan autoon, mutta Saabin (tai Hirschin) virisarjalla korjattavissa, jolloin suorituskyky vastaa vähintään 2.3t -konetta. Aerossa ja 2.3T (220hv) -koneissa parempi ja kestävämpi turbo. 2.3-koneissa enemmän jakopäämurheita. Vuosimallista 2004 eteenpäin kaikissa koneissa merkittäviä parannuksia (hakusanalla huohotinongelma löydät lisätietoa...). Oma suositukseni: M2004 tai uudempi automaattivaihteistolla.
Eski
Asiasta puhutaan mielestäni tällä foorumilla hiukan väärällä sanalla. Huohotusongelma olis oikein. Ongelma juontaa juurensa käsittääkseni männistä, eikä siittä muovitöttöröstä.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Re: 9-5 hakusessa!
Minusta paras valinta on Aero manuaalina.
1. Aerossa riitävä teho ilman lisätoimenpiteitä.
2. Aerossa vahvempi ahdin, se on kuitenkin kallis osa uusia
3. Aerossa on vakiona tarpeelisimmat varusteet mukaan lukien nahkapenkit ja sport alusta
4. Manuaalissa saa itse valita haluamansa vaihteen, syö bensaa vähemmän eikä hukkaa teho harakoille
Lisäksi ensimmäisessä mallisarjassa on parhaat valot.
1. Aerossa riitävä teho ilman lisätoimenpiteitä.
2. Aerossa vahvempi ahdin, se on kuitenkin kallis osa uusia
3. Aerossa on vakiona tarpeelisimmat varusteet mukaan lukien nahkapenkit ja sport alusta
4. Manuaalissa saa itse valita haluamansa vaihteen, syö bensaa vähemmän eikä hukkaa teho harakoille
Lisäksi ensimmäisessä mallisarjassa on parhaat valot.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Re: 9-5 hakusessa!
Onhan tästä väännetty monta kertaa täälläkin... Tuossa kuva mitä M2004 muuttui. Jostain syystä näitä huohotinmurheita ja jakopääremontteja ei ole tehty näihin uudempiin...KARELPA kirjoitti: Mitäs tuossa -04 koneessa on muuttunut?
Asiasta puhutaan mielestäni tällä foorumilla hiukan väärällä sanalla. Huohotusongelma olis oikein. Ongelma juontaa juurensa käsittääkseni männistä, eikä siittä muovitöttöröstä.
![Kuva](http://www.mitt-eget.com/saab/images/ccv_2004.gif)
Tuolta löytyy lisäinformaatiota aiheesta:
http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv.shtml
Eski
Re: 9-5 hakusessa!
Olen kokeillut.Mimmi kirjoitti:Et ole sitten koskaan kokeillut xenoneilla varustettua femmaa?Petter kirjoitti:Lisäksi ensimmäisessä mallisarjassa on parhaat valot.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
-
- "Kaasari"
- Viestit: 13
- Liittynyt: To Marras 15, 2007 21:22
- Paikkakunta: Kokkola
Re: 9-5 hakusessa!
itellä 9-5 2,0t automaattina, ja mielestäni tehot on riittävät normaaliperhekäytössä! huohotinyksikkö päivitettiin liikkeessä samalla kun vaihdettiin uusi turbo! toivottavasti auttaa!!
Re: 9-5 hakusessa!
Kenelle on ja kenelle ei, suurin osa vanhoista Aerosta tuntuu olevan viritetty...Petter kirjoitti:Minusta paras valinta on Aero manuaalina.
1. Aerossa riitävä teho ilman lisätoimenpiteitä.
Näin on (noin tonnin remontti).2. Aerossa vahvempi ahdin, se on kuitenkin kallis osa uusia
Aeroja on myös kangaspenkeillä ja sport-alusta on kohtuuhintainen jälkiasennettunakin. Omasta mielestäni nuo eivät ole läheskään tärkeimpiä varusteita.3. Aerossa on vakiona tarpeelisimmat varusteet mukaan lukien nahkapenkit ja sport alusta
Manuaalilaatikoissa on paljon enemmän vikoja(pakkimekanismi, synkkaviat, kytkinremontit) ja korjaukset huomattavasti kalliimpia kuin mainitsemasi turbonvaihto. Myös sentronic-automaatissa saa valita haluamansa vaihteen käsin, jos haluaa...4. Manuaalissa saa itse valita haluamansa vaihteen, syö bensaa vähemmän eikä hukkaa teho harakoille
Uusin versio xenoneilla hakkaa ekan version halogeenit mennen tullen.Lisäksi ensimmäisessä mallisarjassa on parhaat valot.
Eski
Re: 9-5 hakusessa!
Voin kyllä yhtyä edelliseen, omassa 9-5 vm. -03 on xenonit myös. En tiedä onko ne samanlaiset, mitkä ovat uusissa autoissa. Vai onko tässäkin mennyt tekniikka eteenpäin?
Aiemmin myös ajellut pelkillä halogeeneillä, ero on kyllä melkoinen.
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Aiemmin myös ajellut pelkillä halogeeneillä, ero on kyllä melkoinen.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Saab 9-5 2.0 185hv Linear Wagon vm. 2003