Vaihtoauton takuu

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
tuupsa
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 06:26
Paikkakunta: Imatra

Vaihtoauton takuu

Viesti Kirjoittaja tuupsa »

Saab 95 2.0t, vm.2001, 133tkm. Moottorinvikavalo syttyi eilen, tuntu et olis vinkassu kierroksia ensin ja sitten sammu koko auto. Tän jälkeen starttia ni matka jatku normaalisti. Ei käy kylmänä kunnolla. Tyhjäkäynti on 400-500rpm. Joutuu starttaamaan pariin otteeseen. Tasakaasulla ajaessa menee ok ja kiihdyttäessä normaalisti.

Vikana varmaan se DI, kaasuläppäkotelo?

Soitin myyjälle ja kertoi, että kuluttajasuojalaki toimii niin, että kulut menee 50/50. Onko minun tyytyminen tähän fifty-fifty -jakoon? Ostin auton elokuussa 2007.
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Vaihtoauton takuu

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

http://194.251.35.222/Kiinteasivu.asp?K ... kymaID=213

Tuolta voisit saada puolueetonta tietoa.
9000CS 2,3
tuupsa
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 06:26
Paikkakunta: Imatra

Re: Vaihtoauton takuu

Viesti Kirjoittaja tuupsa »

Niin ja esim. vakionopeudensäädin ei toimi?? Mitäköhän tuosta löytyykään vikaa vikaa??
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Vaihtoauton takuu

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Cruise voi mennä disabled tilaan varmaan useammastakin syystä, ainakin jarrupoljin anturin herja on yksi sellainen.
Varmista kuluttajatantalta onko tuo sen mielestä 50/50 oikeudenmukainen tuossa kohtaa. Periaatteessa 1/2 vuotta voi vaatia myyjää tilille vioista mutta eihän se tietenkään täystakuu ole käytetyssä autossa.
9000CS 2,3
tuupsa
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 06:26
Paikkakunta: Imatra

Re: Vaihtoauton takuu

Viesti Kirjoittaja tuupsa »

Oli menny kaasuläppä limb-modeen. Saabilla sanottiin, et jos ajanu vaan lyhyttä ajoo ni lähtenyt öljypaskat liikkeelle IC:stä. Tää oli eka kerta. Ei kuulemma kannata vielä stressata. Kovaa ajoa.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Vaihtoauton takuu

Viesti Kirjoittaja Eski »

Olivatko asentaneet öljypaskaa IC:hen, vai mistä tiesivät että siitä on kyse..? Aika uskomaton selitys. Kannattaa varautua siihen, että läppäkotelo limputtaa kohta uudelleen...

Eski
tmo
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: La Elo 18, 2007 20:28
Paikkakunta: ESPOO

Re: Vaihtoauton takuu

Viesti Kirjoittaja tmo »

Jos et sattunut katsomaan, kuinka läppäkotelosta resetoidaan limp-home tila, kannattaa perehtyä asiaan ihan varmuuden vuoksi. Haku kertoo riittävät detaljit.

disclaimer(Kun kuitenkin olen tämänkin ongelman täysin väärin käsittänyt, niin arvaan, että) läppäkoteloon huohotusjärjestelmän kautta liiallisessa määrin joutuva ja kertyvä öljy haittaa siellä olevien anturien toimintaa, jonka seurauksena se päätyy vikatilaan. Toisaalta on hyvä merkki, että sinne öljyä jostain päätyy. Jos ei päädy, on huohotusysteemi täysin tukossa :( Puhdistus lienee paikoillaan, ellei sitä huollossa tehty.
tuupsa
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 06:26
Paikkakunta: Imatra

Re: Vaihtoauton takuu

Viesti Kirjoittaja tuupsa »

Kuitissa lukee "kaasuläppä takertelee". Vierestä katsoin kuinka "Limbbi" puretaan, kun näitä viestejä lukiessa olen todennut sen olevan hyvinkin tärkeä tieto. Uskomattomalta se selitys minustakin kuulosti, ja tämä lysti maksoi onneksi vain 40€. Oli juuri öljynvaihtovälillä tämä ongelma eli just tullu viime vaihdosta 10tkm täyteen. Eilen tämän "keikan" jälkeen Mobil F1 5-50 sisään:-)

Reilu vuos sitten siihen on asennettu "huohtuksen letkut", luulisi että tämä tarkoittaa sitä öljysumppupäivitystä.

Taidan ottaa kaasuläppäkotelon irti ja putsata sen mahd. hyvin. Tähän oli jossain hyvä ohjekin tällä foorumilla.

Niin ja aikaisempiin viesteihin liittyen kyseessä on farmari.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Vaihtoauton takuu

Viesti Kirjoittaja Eski »

Läppäkotelon kurkun saa putsattua jarrukliinerillä irroittamattakin ja sitä sähköistä puolta en lähtisi purkamaan tai puhdistamaan. Jos auto limputtaa uudestaan kysy toleranssin laajennusta tai vaadi uusi läppäkotelo takuuseen. Tosin tuolla 50/50 diilillä tulee halvemmaksi tilata osa itse PCS:ltä.

Eski
tuupsa
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 06:26
Paikkakunta: Imatra

Re: Vaihtoauton takuu

Viesti Kirjoittaja tuupsa »

Siitä päältäkö saan putsattua ton kotelon jarrucliinerillä? Siitä ei aiheudu muuta haittaa -> paskat valuu alas mutta valukoon :?: :)
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Vaihtoauton takuu

Viesti Kirjoittaja Eski »

Imusarja on muutenkin täynnä sitä öljytöhkää jos sitä läppäkotelossakin. Jarrukliineri haihtuu nopeasti. Sitä kaasuläppää ei sitten kannata kovin suurella voimalla runnoa... Eihän tuo toki kovin iso homma ole irroittaa läppäkoteloa, jos sen kunnolla haluaa putsata. Toisaalta pesusta ei ole pitkään hyötyä, jos ei läppäkotelon mönjäytymisen aiheuttajaa ensin korjata...

Eski
Vastaa Viestiin