xenoneista
Re: xenoneista
Säätömoottoreita on vissiin jonku verran menny rikki. Ilmeisesti se etummainen on sijoitettu huonosti - likaantuu.
Riittäisikö, että laittaa vain sen etummaisen anturin?
Riittäisikö, että laittaa vain sen etummaisen anturin?
Audi A4 2.0TFSIq
Re: xenoneista
Terve! tutkitutin magneetissa ajovalot samalla ilmeni xenon rikki 250 € !!!!! kysyin hessumobiilista uusi polttimo 79 € Että sellanen tapaus t. M
Re: xenoneista
Meiltä saa noita philipsejä kohtuuhintaan, D1S 55€/kpl (rahti postilla parille 5,9 + ennakko 3,35) ja D2S 42€/kpl (rahti parille postilla 3,75 + ennakko 3,35), ja ovat varastotavaraa eli ei tarvitse odotella toimitusta.
Terveisin meronet.comin väki.
Terveisin meronet.comin väki.
Re: xenoneista
Itse tuli ko. paikasta tilattua parit D1S:set syyskuussa ja toimitus oli tosiaan nopea.AMN kirjoitti:Meiltä saa noita philipsejä kohtuuhintaan, D1S 55€/kpl (rahti postilla parille 5,9 + ennakko 3,35) ja D2S 42€/kpl (rahti parille postilla 3,75 + ennakko 3,35), ja ovat varastotavaraa eli ei tarvitse odotella toimitusta.
Terveisin meronet.comin väki.
Re: xenoneista
Tilasin myös eilen kyseisestä paikasta D1S:set, olivat jo laittaneet postiin.
Voipi tulla perjantaina ja pääsee vaihtamaan xenonit. Valoteho onkin laskenut jo jonkin verran nykyisissä xenoneissa.
Voipi tulla perjantaina ja pääsee vaihtamaan xenonit. Valoteho onkin laskenut jo jonkin verran nykyisissä xenoneissa.

Saab 9-5 2.0 185hv Linear Wagon vm. 2003
Re: xenoneista
Paljonko ajettu? Vaihdoin vuosi sitten 5-vuotiaaseen autoon xenon-polttimot yhden kerrallaan enkä valkeassa tallin ovessa olisi pystynyt sanomaan, kumpi oli uusi ja kumpi vanha. Kilometrejä oli tuolloin reilut 70000 kpl.UAZ kirjoitti:Tilasin myös eilen kyseisestä paikasta D1S:set, olivat jo laittaneet postiin.
Voipi tulla perjantaina ja pääsee vaihtamaan xenonit. Valoteho onkin laskenut jo jonkin verran nykyisissä xenoneissa.
Enpä ole tämän havainnon jälkeen enää tuntenut surua xenonien "lyhyestä" käyttöiästä..
Re: xenoneista
Ajettuna tällä hetkellä 80 tkm vm -03 ja jossain tilanteessa lamput tosiaanMimmi kirjoitti:Kilometrit eivät syö xenoneita, vaan sytytykset (ja hitaammin paloaika).9-5T kirjoitti:75000km ei riittänyt valotehon pudotukseen tosin aika oli lyhyt.
värisee, kuten edelläkin oli ilmennyt.
Saab 9-5 2.0 185hv Linear Wagon vm. 2003
Re: xenoneista
Mulla palanut mittaristossa pari päivää xenonien säätövalo. Onkos tietoo, mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään??
9-5 AERO Wagon 2005
Re: xenoneista
Omassani paloi viime talvena tuo valo. En halunnut maksaa merkkiliikkeen ryöstöhintoja vaan käytin anturin irti paikoiltaan. Liikuttelin säätövipua ees sun taas monta kertaa ja pitempiä liikeratoja mitä vipu normaalisti alustassa tekee.saablari kirjoitti:Mulla palanut mittaristossa pari päivää xenonien säätövalo. Onkos tietoo, mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään??
Sitten vielä liittimen tarkistus ja anturi paikoilleen. Sen koommin ei ole vikavaloa näkynyt eli melkein vuoden on toiminut tuon "herkistelyn" jäljiltä.
Suosittelen kokeilemaan. Eturengas vaan pois tieltä niin pääsee hyvin käsiksi. Niin ja tätäkään hommaa ei sitten kannata tehdä tunkin varassa olevan auton alla...
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: xenoneista
Minullakin 9-5 poltti pari vuotta sitten mittaristossa tuota valoa. Syynä hapettunut liitos etupyöräkotelossa olevassa anturissa.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Re: xenoneista
Kiitos vaan kaikille, jotka ovat täällä neuvoja antaneet.
Näiden ohjeiden perusteella ja rohkaisemana tilasin meronetista 2 kpl xenon-polttimoita kun toinen oli alkanut värisemään ja sammuikin toisinaan. Vaihdoin ensin sen huonomman. Väriero toiseen oli niin suuri, että vaihdoin toisenkin seuraavana päivänä. Ei sitä värieroa kuskinpaikalta huomaa, mutta vastaantulijat näkee selvästi. Ulkonäkökysymys siis.
Auto on 4 vuotta vanha ja ajettu 110 tkm. Saksan tuonti, joten valoja on ehkä käytetty vähemmän kuin Suomessa on tapana.
Eipä ollut paha homma tuo vaihtotyö. Ehkä vartti siihen meni tällaiselta kädettömältä. Tuli säästettyä monta satasta (4-5) verrattuna merkkiliikkeen palveluihin!
Näiden ohjeiden perusteella ja rohkaisemana tilasin meronetista 2 kpl xenon-polttimoita kun toinen oli alkanut värisemään ja sammuikin toisinaan. Vaihdoin ensin sen huonomman. Väriero toiseen oli niin suuri, että vaihdoin toisenkin seuraavana päivänä. Ei sitä värieroa kuskinpaikalta huomaa, mutta vastaantulijat näkee selvästi. Ulkonäkökysymys siis.
Auto on 4 vuotta vanha ja ajettu 110 tkm. Saksan tuonti, joten valoja on ehkä käytetty vähemmän kuin Suomessa on tapana.
Eipä ollut paha homma tuo vaihtotyö. Ehkä vartti siihen meni tällaiselta kädettömältä. Tuli säästettyä monta satasta (4-5) verrattuna merkkiliikkeen palveluihin!
Re: xenoneista
farkku kirjoitti:Kiitos vaan kaikille, jotka ovat täällä neuvoja antaneet.
Näiden ohjeiden perusteella ja rohkaisemana tilasin meronetista 2 kpl xenon-polttimoita kun toinen oli alkanut värisemään ja sammuikin toisinaan. Vaihdoin ensin sen huonomman. Väriero toiseen oli niin suuri, että vaihdoin toisenkin seuraavana päivänä. Ei sitä värieroa kuskinpaikalta huomaa, mutta vastaantulijat näkee selvästi. Ulkonäkökysymys siis.
Auto on 4 vuotta vanha ja ajettu 110 tkm. Saksan tuonti, joten valoja on ehkä käytetty vähemmän kuin Suomessa on tapana.
Eipä ollut paha homma tuo vaihtotyö. Ehkä vartti siihen meni tällaiselta kädettömältä. Tuli säästettyä monta satasta (4-5) verrattuna merkkiliikkeen palveluihin!
Tilasin myös uudet polttimot meronetista ja nopeasti tulivat mutta vielä kun jaksaisi vaihtaa ne sillä ei ne kaapissa paljon valoa anna.
Irroititko umpiot kun vaihdoit polttimot ?? jos et niin kuinka hyvin mahtuu iso sorminen vaihtamaan ??
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Re: xenoneista
En irrottanut umpioita. Vaatii se ehkä hieman gynekologin kykyjä mutta kyllä sinne isommatkin sormet mahtuu. Varovainen vaan pitää olla ettei kolhi niitä uusia Xenon-polttimoita. Ne on kai aika herkkiä. Mutta oikeasti: jos mä pystyin tekemään sen niin kuka tahansa pystyy tekemään sen.valtteri kirjoitti: Tilasin myös uudet polttimot meronetista ja nopeasti tulivat mutta vielä kun jaksaisi vaihtaa ne sillä ei ne kaapissa paljon valoa anna.
Irroititko umpiot kun vaihdoit polttimot ?? jos et niin kuinka hyvin mahtuu iso sorminen vaihtamaan ??
Re: xenoneista
On kyllä todella hankalaa vaihtaa lamppuja tuohon uuteen 9-5:een. Olisin vaihtanut pitkiin paremmat kynttilät, mutta vaihtamatta jäi, kun ei jaksanut irroittaa akkua ja immun ilmaputkea... Miten umpio muuten irtoaa, päällä on yksi ruuvi, jonka irroittamisesta huolimatta umpio istui paikallaan ihan yhtä tiukassa..?
Eski
Eski
Re: xenoneista
Tuossa 2.2 mallissa onnistuu xenonien vaihto kyllä melko helposti kohtuu kokosilla käsillä. Ainoastaan akun suojakannen olen irrottanut umpion kansien lisäksi.
Vois melkein väittää että xenonit vaihtaa nopeammin kuin halogenit.
Bensavehkeissä on vissiin sitten enemmän härpättimiä tiellä.
Vois melkein väittää että xenonit vaihtaa nopeammin kuin halogenit.
Bensavehkeissä on vissiin sitten enemmän härpättimiä tiellä.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334