vaihtoon.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
dumbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: To Helmi 15, 2007 17:07
Paikkakunta: lohja

vaihtoon.

Viesti Kirjoittaja dumbo »

kävin tänään vaihtaa saabin,en jaksanu kuunnella enää koneen kilkatusta ja kalkatusta,sain aerosta viel 15000 ja jossain tarjosivat 10000 :roll: ostin kuiteski 03 mazda 6 farkun gt.n.ainaski kuulemien perusteella halvempi pitää?kiitti kaikille vinkeistä jotka mua autto..japskilla etiäpäin :lol:
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Re: vaihtoon.

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Varmasti hyvä valinta. Mazda kutonen on ollut varmimpia autoja.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: vaihtoon.

Viesti Kirjoittaja Eski »

Varma erityisesti ruostumaan :D
http://www.finikor.fi/Kuva-galleria.pbs

Eski
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Re: vaihtoon.

Viesti Kirjoittaja AC »

En käynyt vaihtamassa tänään Saabia Mazdaan.
BMW 320dA Coupe LCI
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: vaihtoon.

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

dumbo kirjoitti:kävin tänään vaihtaa saabin,en jaksanu kuunnella enää koneen kilkatusta ja kalkatusta,sain aerosta viel 15000 ja jossain tarjosivat 10000 :roll: ostin kuiteski 03 mazda 6 farkun gt.n.ainaski kuulemien perusteella halvempi pitää?kiitti kaikille vinkeistä jotka mua autto..japskilla etiäpäin :lol:
Toivottavasti edessä huolettomia kilometrejä. Itse koeajoin kuutosen ja hämmästyin moottorin melua sisätiloihin. 122KW kone ei muutenkaan vakuuttanut. No kukin tyylillään, jota Saabissa ainakin minusta on, tosin kun Japanin autoissa. (paitsi ehkä Hondassa ja Lexus Toyotassa). Makuasia :)
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Pugman
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 12:02
Paikkakunta: Savonlinna

Re: vaihtoon.

Viesti Kirjoittaja Pugman »

dumbo kirjoitti:ostin kuiteski 03 mazda 6 farkun gt.n.ainaski kuulemien perusteella halvempi pitää?
Vielä halvempi on pitää vaikkapa toyota corollaa tai aygoa, kaikista halvin liikkumismuoto lienee kuitenkin kävely :wink:
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
dumbo
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: To Helmi 15, 2007 17:07
Paikkakunta: lohja

Re: vaihtoon.

Viesti Kirjoittaja dumbo »

ruostetta on vähän mut maahantuoja maksaa korjaukset,ja mun mielestä ei sen meluisempi auto kuin baasi oli.mut onnex pääs eroon ja elämä jatkuu :mrgreen:
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: vaihtoon.

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9-5T kirjoitti: kaiken muun voi korjata muttei ruostetta.
Ruostetta ei voi korjata, mutta sen voi poistaa :P
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Ysivee
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 16:54

Re: vaihtoon.

Viesti Kirjoittaja Ysivee »

On täällä kyllä Saab-uskollista porukkaa. Jos joku vaihtaa Saabin johonkin muuhun merkkiin, niin aika negatiivisen palautteen saa osakseen (tosin kannattaako tuommoisesta vaihdosta ylipäätään ilmoittaa...se onkin jo eri juttu). Sit kun joku kehuu esim. Bemua hiljaisuudesta, niin täällä ollaan takajaloillaan, ja vedotaan vaikka suureen hintaeroon, että "kyllä sillä hinnalla pitää jo saadakin jotain eroa" tms. Nyt kun esim. Mazda on kuitenkin halvempi kärry, niin hintaerosta ei kukaan puhu mitään. Ko.Mazdassa on varmasti hinta huomioiden aivan yhtä paljon autoa kuin Saabissakin.

Saabisti.
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: vaihtoon.

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

No minä ainakin pidätän oikeuden olla pitämättä esim. Mazdasta vaikka se olisi kuinka kohteliasta sanoa toiselle että se on hyvä. Ei sitä vaan voi silleen sanoa jos ei pidä siitä autosta.
Minusta se vähän kuuluu näiden palstojen pelin henkeen että jos kerran haluaa kertoa täällä hankinnoistaan niin kestää sitten senkin että joku kommentoi sitä.

EDIT. Mutta jos joku haluaa että minä kehun hänen autoaan tyyliin "no hei tosi kiva juttu ja hyvä meininki, varmaan teit hyvät kaupat ja tsemppii vaan sinne" niin kyllä minä sen voin tehdä mutta se maksaa. Mazdaa voin kehua 30€:lla, Volvo kehut lähtee kymppiä halvemmalla kun se on minusta vähän parempi auto.
Viimeksi muokannut Saappi Kuski, To Joulu 20, 2007 15:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000CS 2,3
artako
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 17:39

Re: vaihtoon.

Viesti Kirjoittaja artako »

Jokainen valitsee itselleeen sopivimman auton (hinta, koko, ym.) Monet ominaisuudet ovatkin makuasioita. Minä tykkään ainakin nykyisin ajella saabilla.

OT: Hinta/laatu kohdallaan = KIA Ceed diesel (kannattaa kokeilla)
9-5 Aero wagon M -04, 9000 2.3T CSE M -95, 96 2-t -65.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: vaihtoon.

Viesti Kirjoittaja Eski »

artako kirjoitti: OT: Hinta/laatu kohdallaan = KIA Ceed diesel (kannattaa kokeilla)
Niinpä näkyy:
http://www.iltalehti.fi/autot/200712136981507_au.shtml

Tämä on Saab-foorumi, jos haluaa kehua kioja ja matsoja, niin niille on varmaan omat kanavansa :D

Eski
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: vaihtoon.

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Olen samaa mieltä kuin Eski, kannattaa matsat ja kiiat kehua eri foorumissa, ovat hinta/ laatu tasoltaan aivan eri kategoriassa ei kannata verrata saabiin. Itsellä ollut aikanaan uusi 6 koeajossa ja ensivaikutelma oli ihan ok, mutta viikonlopun koeajossa löytyi monenlaista sanomista ja totesin että ei todellakaan kilpaile 95 kanssa samassa sarjassa. Kiian dieselin kävin koeajamassa ihan vasta ja totesin että perusauto, jossa ei liielmälti kehumista eikä haukkumista, samanlainen kuin muutkin japsit ei todellakaan innostanut tälläisella itse ajaa. :( :(
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Jerkka
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Ti Kesä 27, 2006 15:23
Paikkakunta: Vaasa

Re: vaihtoon.

Viesti Kirjoittaja Jerkka »

Päiviä laskeskellessa koska riisikuppi vaihtuu takas Saabiin luulen minä. Kyllähän ne ensivaikutelmaltaan vaikuttaa hyviltä ennekun niillä joutuu tienpäälle kunnolla. Ensimmäisestä reissusta Saabia ikävä ja autokuumeeseenhan on olemassa tarkalleen yksi lääke ;)

Jerkka #3518
Jerkka #3518
-99 9-5 Griffin
ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: vaihtoon.

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

Saab-foorumi on hieno palsta avoimelle keskustelulle samanhenkisten ihmisten kanssa. Ovathan ihmiset kiinnostuneita Saabin ohella muista automerkeistä, navigaattoreista, elokuvista, musiikista yms...Näille keskusteluille löytynee oma paikkansa yleistä osiossa esim off topic :D Tämä lienee tämän palstan tradition mukaista. Toisaalta "virheen" sattuessa, voivat moderaattorit siirtää viestiketjun sille sopivaan paikkaan, eikö :?: Kukin valinnee automerkkinsä kulloisenkin elämäntilanteen tms. mukaisesti :wink:

Ja sitten jatkan osittain OT:nä, josta pahoittelut jo etukäteen :(
Se, että minullakin on Saab, ei vielä tee minusta ”saabistia”. Hankin Saabin ikävöidessäni edellisen autoni moottorin luonteikkuutta. Tähän profiiliin aero istui kuin nyrkki silmään :mrgreen: Olen pannut merkille sen tukevuuden ja yllättävän hyvät ajo-ominaisuudet. Todennäköisesti tuokin auto vaihtuu noin 2 vuoden päästä johonkin muuhun autoon, mikä sillä hetkellä tuntuu järkevältä niin perheen kuin finanssitilanteenkin puolesta. Se voi olla Saab, mutta se voi olla joku muu nokivasara tai bensa, japsi, jenkki tai eurooppalainen. Suomen valtio verotuksellaan ohjannee minuakin valinnassani :?

Mutta jos nyt ketään kiinnostaa, niin omat suosikit tuntuvat tällä hetkellä olevan Inifiniti G35, Nissan GT-R ja Alfa Romeolta 159 + Brera. Hyvin todennäköisesti minulla ei ole varaa mihinkään noista tuotteista :( paitsi ehkä 159 kaksi-kolme vuotta käytettynä :D
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Vastaa Viestiin