vaihtoon.
Re: vaihtoon.
Ei koskaan mitään japsia yms."idänihmeitä", sekä ranskalaisia tähän talouteen edes kauppakassiksi. Jos ei Saabia niin sitten ehkä Volvo, Audi tai ilmastomuutoksen myötä jopa takatuuppari BMW.
9-5 W 2.0T -01, 9-5 AeroW -08
Re: vaihtoon.
Mielenkiintoista muuten on se, että jos autolle ei ole tehty perusteellista mallimuutosta, vaan paranneltu lapsuksia jo muuten hyväksihavaitusta peruskonstruktiosta, niin joittenkin mielestä kyseessä on "auttamattomasti vanhentunut konstruktio".
Kun kuitenkaan autotekniikan perusrakenteissa ei ole tapahtunut mitään muuta kuin hienosäätöä viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana: Ei mitään mullistavia alustaratkaisuja, ei uutta moottoritekniikkaa mitä ei olisi jo keksitty (ai niin, "keksihän" BMW ionivirtamittauksen suorasytytyksessä tässä taannoin), ei mitään ratkaisevasti uutta turvatekniikkaa.
Eli mikä jää jäljelle, on kilpailijoitten markkinointimielikuva joka onkin ilmeisesti onnistunut siinä että jotkut pitävät joitakin nykyautoja jotenkin "uudempina" peruskonstruktioiltaan kuin Saab.
Kuitenkin autotekniikassa ympäri mennään ja yhteen tullaan, jatkuvasti, hyvänä esimerkkinä mc Pherson- ratkaisut mitä aikanaan rummutettiin uusimpana uutuutena ja hyvyytenä, ja taustalla oli ainoastaan tarve sijoittaa etuvetoiseen autoon moottori poikittain ja keksiä mahdollisimman kapea ja yksinkertainen eturipustus. Nyt taas ollaan "keksitty" että mc Phersonien alustageometrinen toiminta on puutteellista ja ollaan palaamassa esim. Kuupasta tuttuihin päällekkäisiin kolmiotukivarsiin maustettuna erilaisilla linkkivarsilla.
No, hybridit sitten ehkä ovat jotakin todella uutta, mutta itse epäilen niitten soveltuvuutta ja toimivuutta näissä olosuhteissa, kun autolla pitäisi tehdä muutakin kuin lähteä roikan päästä puhtaalle bulevardille ja tulla takaisin roikkaan tai lämpimään talliin.
Kun kuitenkaan autotekniikan perusrakenteissa ei ole tapahtunut mitään muuta kuin hienosäätöä viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana: Ei mitään mullistavia alustaratkaisuja, ei uutta moottoritekniikkaa mitä ei olisi jo keksitty (ai niin, "keksihän" BMW ionivirtamittauksen suorasytytyksessä tässä taannoin), ei mitään ratkaisevasti uutta turvatekniikkaa.
Eli mikä jää jäljelle, on kilpailijoitten markkinointimielikuva joka onkin ilmeisesti onnistunut siinä että jotkut pitävät joitakin nykyautoja jotenkin "uudempina" peruskonstruktioiltaan kuin Saab.
Kuitenkin autotekniikassa ympäri mennään ja yhteen tullaan, jatkuvasti, hyvänä esimerkkinä mc Pherson- ratkaisut mitä aikanaan rummutettiin uusimpana uutuutena ja hyvyytenä, ja taustalla oli ainoastaan tarve sijoittaa etuvetoiseen autoon moottori poikittain ja keksiä mahdollisimman kapea ja yksinkertainen eturipustus. Nyt taas ollaan "keksitty" että mc Phersonien alustageometrinen toiminta on puutteellista ja ollaan palaamassa esim. Kuupasta tuttuihin päällekkäisiin kolmiotukivarsiin maustettuna erilaisilla linkkivarsilla.
No, hybridit sitten ehkä ovat jotakin todella uutta, mutta itse epäilen niitten soveltuvuutta ja toimivuutta näissä olosuhteissa, kun autolla pitäisi tehdä muutakin kuin lähteä roikan päästä puhtaalle bulevardille ja tulla takaisin roikkaan tai lämpimään talliin.
Re: vaihtoon.
Nyt sitten löytyi se uusi kauppakassi. Päästöt vähäiset (kelpaa lannoitteeksi), turvallinen - no jaa.. http://www.maxfun.ro/view.php?id=616&ti ... a+Cowrolla
Hyvät Joulut
Hyvät Joulut
Re: vaihtoon.
Saab 9-5 on hieno auto ja kaikin puolin hyvä peli. Itse en ole omistanut muita autoja kuin Saabeja. Murheita on tosin ollut ja neljä tielle jäämistä, mutta siltin olen pysynyt uskollisena ja aika monta tuttua saanut Saabin omistajaksi. Vaihdan itse autoja 3-5 vuoden välein (ei tarkoitusta aloittaa tästä aiheesta keskustelua), joka on ongelmallista Saabin uusiutumistahdilla.
Vaihtaessani 2004 syksyllä 9-3 Aeron 9-5:n farkkuun olin ensin odottanut uutta 93:en farkkua, jonka totesin harmikseni meille liian pieneksi. Oman 9-5:n saavuttua syyskuussa 04 olin varma, että 2008-2009 akselilla olisi ollut uusi malli markkinoilla. Mutta ei kuin ei ja auto pohjimmiltaan perustuu vm. 97. Nyt vaan tuntuu siltä, että 12-v. on yksinkertaisesti aivan liian pitkä aika uudelle mallille, jos nyt uusi 9-5 tulee edes vuonna 2009.
Nykyisen 9-5n muotoilu ei iske ja muutenkin auto on periaatteessa sama. Katse on hermostuneesti siirtynyt toisiin merkkeihin, vaikka tuntuu pahalta syrjähypyltä. Listan kärjessä on nyt tuleva Audi A4 Avant (riippuu lopullisista tiloista), Passat (nyt mielessä 170hv TDI ennen R36 jota ei mahdollisesti lanseerata). Mustana hevosena uusi Volvo (anteeksi kiroiluni), kun vielä saisin sen mutkien kautta hyvään hintaan.
En kaipaa uusinta mallia / ominaisuuksia, mutta Saabin pitää OIKEASTI parantaa lanseeraustahtiansa. Uusi 9-5 kiinnostaa saavuttuaan ja mietteissä on nyt ajaa muutama vuosi jollain muulla merkillä. Moni on vaihtanut merkkiä, kun ei halua aina "samanlaista" autoa kuten esim. isäni, joka ajoi Saabeille kauan, mutta halusi lopulta jotain uutta. Toivottavasti tähän saadaan roima parannus tulevaisuudessa ja katsotaan miten omat suunnitelmat kehittyvät.
Joulunalkuja kaikille!
Vaihtaessani 2004 syksyllä 9-3 Aeron 9-5:n farkkuun olin ensin odottanut uutta 93:en farkkua, jonka totesin harmikseni meille liian pieneksi. Oman 9-5:n saavuttua syyskuussa 04 olin varma, että 2008-2009 akselilla olisi ollut uusi malli markkinoilla. Mutta ei kuin ei ja auto pohjimmiltaan perustuu vm. 97. Nyt vaan tuntuu siltä, että 12-v. on yksinkertaisesti aivan liian pitkä aika uudelle mallille, jos nyt uusi 9-5 tulee edes vuonna 2009.
Nykyisen 9-5n muotoilu ei iske ja muutenkin auto on periaatteessa sama. Katse on hermostuneesti siirtynyt toisiin merkkeihin, vaikka tuntuu pahalta syrjähypyltä. Listan kärjessä on nyt tuleva Audi A4 Avant (riippuu lopullisista tiloista), Passat (nyt mielessä 170hv TDI ennen R36 jota ei mahdollisesti lanseerata). Mustana hevosena uusi Volvo (anteeksi kiroiluni), kun vielä saisin sen mutkien kautta hyvään hintaan.
En kaipaa uusinta mallia / ominaisuuksia, mutta Saabin pitää OIKEASTI parantaa lanseeraustahtiansa. Uusi 9-5 kiinnostaa saavuttuaan ja mietteissä on nyt ajaa muutama vuosi jollain muulla merkillä. Moni on vaihtanut merkkiä, kun ei halua aina "samanlaista" autoa kuten esim. isäni, joka ajoi Saabeille kauan, mutta halusi lopulta jotain uutta. Toivottavasti tähän saadaan roima parannus tulevaisuudessa ja katsotaan miten omat suunnitelmat kehittyvät.
Joulunalkuja kaikille!
Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro -06 nykyinen,ex-autot: 9-5 Hirsch Wagon -05, 9-3 Aero -01, 9000 CSE -94.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Re: vaihtoon.
Hirschman puhuu ihan järkevällä tasolla asiaa.
Silloin vuonna 1997, kun uusi 9-5 esiteltiin oli auto erittäin onnistunut niin ulkonäöltään, tekniikaltaan, kuin sisätiloiltaankin. Sehän olikin harmi kun 9-5:sen muotoillut norjalainen Einar Hareide jätti yrityksen 90-luvun lopussa ja perusti oman muotoilutoimistonsa norjaan. Tämän jälkeenhän vuonna 2002 sai 9-5 ensimmäisen faceliftin saksalais-johdossa(Michael Mauer), joka oli minusta aika onnistunut, ehkä hieman muovisen oloinen, mutta ei huono. Tässä tapauksessa autoon ei sen kummemmin kajottu tekniikkaan vaan annettiin mennä vaan, kyllä ne "saabistit" sitä ostaa, niinpä, unohdettiin täysin ne muun merkkisillä autoa ajavat omistajat/haltijat.
Sitten tuli automaailmassa harvinaiseksi käynyt "toinen facelift" kun periaatteessa olisi pitänyt tulla jo täysin uusi malli, ja varmasti sitä eri tahoilla odotettiinkin kovasti. No tämänhän muotoili edelleen saksalainen Michael Mauer entinen mersun muotoilija, tuloksena minun mielestä aika mauton ristiriitaisia piirteitä saksasta/ruotsista, ja karkotti kyllä muista merkeistä tulleet asiakkaat viimeistään pois saabin leiristä.
Tosin täytyy todeta, ettei ainakaan suomessa saabin jälleenmyyjät ole olleet tehtävien tasalla, ja myynti on laskenut viimmeisinä vuosina aika jyrkästi ysivitosen kohdalla eli vanha mikä vanha, siihen ei edes välttämättä kova markkinointikaan auta, puhumattakaan jälkimarkkinoinnista josta on tullut, jos sen handlaa kova kilpailuvaltti. Hyvä osoitushan on ollut näin myöhemmin tuo uudempi 9-3 SS/SC, joka jossain määrin ollut sellainen sporttinen pakkaus hyvillä ajo-ominaisuuksilla teknisesti kuitenkaan ei ihan sitä uusinta ja ulkonäöltään jokseenkin moderni/nuorekas ei "pappamainen" ja varsinkin tuo farmari erottunut massasta aika hyvin, pelastanut tehtaan pahimmasta kuopasta tällä hetkellä. Mauerhan muotoili sen ensimmäisen painoksen tuosta ysikolmesta, mutta siirtyi takaisin mersulle, minun tietääkseni hyvissä ajoin ennen ysikolmosen uusinta "faceliftiä" jonka taas on muotoillut joku brittiläinen muotoilija nimeä en tiedä. Mitä nyt olen kuullut omistajia ja koeajaneita ihmisiä, jotka ovat tätä kyseistä ysikolmosta ajanut niin moitteita on tullut eniten noista alustan hälyäänistä, eli ei kyllä periaatteessa saabilla olisi varaa tällaiseen, toki sitten siihen imagon menettämiseen siellä "premium segmentissä" olisi perusteltua, jos esim. täällä suomessa Saab 9-3 SS/SC mallien hinnat lähtisi sieltä n.25000 eurosta. Cabriolettikin on ollut aika moinen pettymys euroopassa tehtaalle, varsinkin noiden epäonnistuneiden takalamppujen ansiosta ja erilaisista hälyäänistä, joka on luonnollisesti siirtänyt asiakkaat saksalaisiin merkkeihin. Itse olen aina ollut "saabisti" ja olen sitä jatkossakin vaikka en tällä hetkellä aja kyseisellä merkillä. Saabeissa on ollut monia innovatiivisia ratkaisuja, ja monista oivalluksista automaailma kiittääkin. Eteenpäin on valitettavasti mentävä ei voi mitään myös saabin kohdalla ja kiireesti, sillä aika on käymässä vähiin pienelle tehtaalle.
Silloin vuonna 1997, kun uusi 9-5 esiteltiin oli auto erittäin onnistunut niin ulkonäöltään, tekniikaltaan, kuin sisätiloiltaankin. Sehän olikin harmi kun 9-5:sen muotoillut norjalainen Einar Hareide jätti yrityksen 90-luvun lopussa ja perusti oman muotoilutoimistonsa norjaan. Tämän jälkeenhän vuonna 2002 sai 9-5 ensimmäisen faceliftin saksalais-johdossa(Michael Mauer), joka oli minusta aika onnistunut, ehkä hieman muovisen oloinen, mutta ei huono. Tässä tapauksessa autoon ei sen kummemmin kajottu tekniikkaan vaan annettiin mennä vaan, kyllä ne "saabistit" sitä ostaa, niinpä, unohdettiin täysin ne muun merkkisillä autoa ajavat omistajat/haltijat.
Sitten tuli automaailmassa harvinaiseksi käynyt "toinen facelift" kun periaatteessa olisi pitänyt tulla jo täysin uusi malli, ja varmasti sitä eri tahoilla odotettiinkin kovasti. No tämänhän muotoili edelleen saksalainen Michael Mauer entinen mersun muotoilija, tuloksena minun mielestä aika mauton ristiriitaisia piirteitä saksasta/ruotsista, ja karkotti kyllä muista merkeistä tulleet asiakkaat viimeistään pois saabin leiristä.
Tosin täytyy todeta, ettei ainakaan suomessa saabin jälleenmyyjät ole olleet tehtävien tasalla, ja myynti on laskenut viimmeisinä vuosina aika jyrkästi ysivitosen kohdalla eli vanha mikä vanha, siihen ei edes välttämättä kova markkinointikaan auta, puhumattakaan jälkimarkkinoinnista josta on tullut, jos sen handlaa kova kilpailuvaltti. Hyvä osoitushan on ollut näin myöhemmin tuo uudempi 9-3 SS/SC, joka jossain määrin ollut sellainen sporttinen pakkaus hyvillä ajo-ominaisuuksilla teknisesti kuitenkaan ei ihan sitä uusinta ja ulkonäöltään jokseenkin moderni/nuorekas ei "pappamainen" ja varsinkin tuo farmari erottunut massasta aika hyvin, pelastanut tehtaan pahimmasta kuopasta tällä hetkellä. Mauerhan muotoili sen ensimmäisen painoksen tuosta ysikolmesta, mutta siirtyi takaisin mersulle, minun tietääkseni hyvissä ajoin ennen ysikolmosen uusinta "faceliftiä" jonka taas on muotoillut joku brittiläinen muotoilija nimeä en tiedä. Mitä nyt olen kuullut omistajia ja koeajaneita ihmisiä, jotka ovat tätä kyseistä ysikolmosta ajanut niin moitteita on tullut eniten noista alustan hälyäänistä, eli ei kyllä periaatteessa saabilla olisi varaa tällaiseen, toki sitten siihen imagon menettämiseen siellä "premium segmentissä" olisi perusteltua, jos esim. täällä suomessa Saab 9-3 SS/SC mallien hinnat lähtisi sieltä n.25000 eurosta. Cabriolettikin on ollut aika moinen pettymys euroopassa tehtaalle, varsinkin noiden epäonnistuneiden takalamppujen ansiosta ja erilaisista hälyäänistä, joka on luonnollisesti siirtänyt asiakkaat saksalaisiin merkkeihin. Itse olen aina ollut "saabisti" ja olen sitä jatkossakin vaikka en tällä hetkellä aja kyseisellä merkillä. Saabeissa on ollut monia innovatiivisia ratkaisuja, ja monista oivalluksista automaailma kiittääkin. Eteenpäin on valitettavasti mentävä ei voi mitään myös saabin kohdalla ja kiireesti, sillä aika on käymässä vähiin pienelle tehtaalle.
Teknistä etumatkaa odotellessa
Re: vaihtoon.
Anthony Lo, taitaa muuten olla Kiinalainen(?).Tzeipii kirjoitti:..minun tietääkseni hyvissä ajoin ennen ysikolmosen uusinta "faceliftiä" jonka taas on muotoillut joku brittiläinen muotoilija nimeä en tiedä.
Re: vaihtoon.
Pakko kommentoida, että Hondassa olisi tyyliä. Pari viikkoa sitten kun oma ysivitonen oli öljynvaihdossa Turun Autohallissa katselin siinä myymälän puolelle ilmestyneitä uusia Hondia ja täytyy sanoa, etten moista muovirimpulaa huolisi vaikka ilmaiseksi saisin, saatikka että kutsuisin sitä tyylikkääksi, mutta tämähän on makuasia josta ei aleta kiistelemään.eklunto1 kirjoitti:No kukin tyylillään, jota Saabissa ainakin minusta on, tosin kun Japanin autoissa. (paitsi ehkä Hondassa ja Lexus Toyotassa). Makuasia
Tästä olen täysin samaa mieltäeklunto1 kirjoitti:No kukin tyylillään, jota Saabissa ainakin minusta on...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: vaihtoon.
Tämä on hyvä huomio ja pitää valitettavan usein paikkansa eritoten tuon lihavoidun osuuden osalta.Mertmi kirjoitti:Heh, monissa perheissä rouvat ajaa sellaisilla ajokeilla, joilla isäntä ei suostuisi pidemmänpäälle ajamaan. Kakkosautoilusta kait siinä on kyse ja kuhan vaan joku vekotin on rouvan käytössä. Sitten vielä kun tarkemmin asiaa syynää, niin loppupelissä perheen arvokkain omaisuus, eli jälkikasvu istuu niiden kakkosautojen kyydissä suhteellisen paljon.
Meidän perheessä asia on sovittu niin, että aina kun meidän perheen pikkuSaabisti, 8kk ikäinen pikkupoika on auton kyydissä pidemmällä matkalla kuin tuohon meidän kirkonkylälle (matkaa 2km huippunopeus pienellä hiekkatiellä 40km/h), niin autona on tuo meidän perheen ykkösauto Saab 9-5 ja näinä kyseisinä päivinä perheen Isukki matkaa töihin (45km suuntaansa) perheen kakkosautolla Opel Corsalla. Tiedä sitten onko tämäkään järkevää, että perheen elättäjä yrittää päästä hengestään Turun Ohikulkutiellä tuolla kinnerillä, mutta kun ei toiseen Saabiinkaan ole tällä hetkellä varaa kun vaimo on kotona pojan kanssa, niin näillä eväillä mennään.
Että näin meillä.
Re: vaihtoon.
Niin, on sitä mietittykin monesti, mutta kun auto on vasta 85tkm ajettu ja vikoja ei ole, niin ei hirveästi tässä rahatilanteessa huvita alkaa vaihtamaan autoon josta ei tiedä missä kunnossa se oikeasti on. Ja mainittakoon vielä alhaiset käyttökulut, jotka omalta osaltaan puoltavat tuon kinnerin pitoa. Moniko tuon ikäinen auto kulkee kesäkeleillä 5 litralla bensaa 100km?Mimmi kirjoitti:Mitäs, jos veisit sen pikkukinnerin vaihtoon ja ostaisit toisen Saabin tilalle, ne eivät loppupeleissä maksa enää niin kamalasti.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: vaihtoon.
Olen hurahtanut moniin merkkeihin samanaikaisesti ja autoja on ollut noin 60 kpl, joista kaksi uusia. Uudessa autossa en kummallakaan kerralla saanut merkittäviä lisäominaisuuksia verrattuna vastaavaan vanhempaan. Muutamien koeajojeni perusteella uusien autojen hienoista uusista ominaisuuksista suuri osa on täysin merkityksettömiä.
Uuden auton ja sen takuun ylläpidon ja omistamisen kustannukset ovat merkkiin katsomatta surkuhupaisia, mutta elämmehän nousukautta ja meillä on rahaa vaikka nuotiolla poltettavaksi.
Uusia autoja voisi verrata viineihin. Suurimman osan eroista erottaa vain asiantuntija, paitsi tietysti ulkoasussa. Muutaman viininvalmistusopintoviikkoni perusteella voin todeta, että viini ilman hienostelua, vain ruokajuomana, maistuu lähinnä punaiselle tai valkoiselle... Kun alkaa kikkailemaan ja hienostelemaan, alkaa erojakin löytyä.
Uuden auton ja sen takuun ylläpidon ja omistamisen kustannukset ovat merkkiin katsomatta surkuhupaisia, mutta elämmehän nousukautta ja meillä on rahaa vaikka nuotiolla poltettavaksi.
Uusia autoja voisi verrata viineihin. Suurimman osan eroista erottaa vain asiantuntija, paitsi tietysti ulkoasussa. Muutaman viininvalmistusopintoviikkoni perusteella voin todeta, että viini ilman hienostelua, vain ruokajuomana, maistuu lähinnä punaiselle tai valkoiselle... Kun alkaa kikkailemaan ja hienostelemaan, alkaa erojakin löytyä.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: vaihtoon.
Heitetään lisää vettä kiukaalle.
Vaihdoin samoin Sabbini toiseen merkkiin, 8 vuotta ja kaksi 9-5. Aika kokeilla muuta, tosin jään kaipaamaan tiettyjä 9-5.n ominaisuuksia joita ei saa muihin merkkeihin ostamallakaan. Ensimmäisenä kaipaan "ei tasajakoista" mittaristoa, jonka suhteen uusimmassa mentiin taaksepäin. On se vaan niin selkeä yhdellä vilkaisulla samoin mittari valaistus night panel toiminnolla.
Toisena istuimia ja kolmantena talviominaisuuksia. Auto vain paranee mitä pimeämpää, liukkaampaa tai kylmempää on.
Samoin kaipasin 4-veto dieseliä isoon koriin automaatilla.
Olen samaa mieltä, huolimatta auton malli ikääntymisestä, että varsinaiset ajossa esille tulevat ominaisuudet ovat kestäneet varsin hyvin vertailussa kilpailijoihin.
Monilta osin kilpailijat voisivat ottaa mallia 9-5. Tosin jollain talvi ominaisuuksilla ei liene varsin suurta merkitystä ns "kehittyneissä automaissa".
Maahantuojan takuu toiminnasta, jälkeen takuu ajankin, ei voi sanoa moitetta.
Erittäin asiallista ja huolehtivaa. Vertailupohjana VAG.
Vaihdoin samoin Sabbini toiseen merkkiin, 8 vuotta ja kaksi 9-5. Aika kokeilla muuta, tosin jään kaipaamaan tiettyjä 9-5.n ominaisuuksia joita ei saa muihin merkkeihin ostamallakaan. Ensimmäisenä kaipaan "ei tasajakoista" mittaristoa, jonka suhteen uusimmassa mentiin taaksepäin. On se vaan niin selkeä yhdellä vilkaisulla samoin mittari valaistus night panel toiminnolla.
Toisena istuimia ja kolmantena talviominaisuuksia. Auto vain paranee mitä pimeämpää, liukkaampaa tai kylmempää on.
Samoin kaipasin 4-veto dieseliä isoon koriin automaatilla.
Olen samaa mieltä, huolimatta auton malli ikääntymisestä, että varsinaiset ajossa esille tulevat ominaisuudet ovat kestäneet varsin hyvin vertailussa kilpailijoihin.
Monilta osin kilpailijat voisivat ottaa mallia 9-5. Tosin jollain talvi ominaisuuksilla ei liene varsin suurta merkitystä ns "kehittyneissä automaissa".
Maahantuojan takuu toiminnasta, jälkeen takuu ajankin, ei voi sanoa moitetta.
Erittäin asiallista ja huolehtivaa. Vertailupohjana VAG.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: vaihtoon.
Heitetääs vähän löylyä joulun kunniaksiMimmi kirjoitti:Polttoainekulutko menevät turvallisuuden edelle?
Hoh, hoi.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Kauheaa vouhkausta tulee hemmoille, jotka haluavat ajaa jollain muulla kun Saabilla kakkosautonaan, koska pikkukinnerit ei vaan ole turvallisia ja siinä vaarantaa kaikkien ja niiden koiran hengen kun semmoisella ajaa?
No miksi ihmeessä ajatte sitten noilla turvattomilla Saabeilla? Ostakaa vaikka Land Rover, niin ei pääse näin käymään:
http://www.rs-auto.bg/videos/play/9641/
Perhana, eikä toi Land Roverkaan ole oikeen kovin turvallinen...miksi ei saman tien vaikka Torni-yhtymän ylijäämäkaupasta kunnolla panssaroitu peli, esim. Pasi alle, niin alkaa olemaan kolariturvallisuus kohdillaan.
Pitäytykää asiallisissa kommenteissa, antakaa nyt ihmisten ajaa millä lystäävät ja jättäkää nuo jeesustelut vähän vähemmälle. Saab on auto muiden joukossa ja that's it. Niin, ja minä tykkään Saabeista. Toyotankin voisin ottaa, mutta akka on uhannut vetää turpaan jos menen sen tekemään, joten henkilökohtaisen turvallisuuteni takia en tojotaa ota
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: vaihtoon.
http://www.youtube.com/watch?v=BB0_deQcD3AV.J.S kirjoitti:Toyotankin voisin ottaa, mutta akka on uhannut vetää turpaan jos menen sen tekemään, joten henkilökohtaisen turvallisuuteni takia en tojotaa ota
tuli mieleen tämä vilmi...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Audi A4 2.0TFSIq
Re: vaihtoon.
Saabi meni vaihtoon. Tilalle tulee toinen ruotsalainen farkkuversiona ja hieman käytettynä. Vaihtoon on kaksi syytä, joista tärkein on tilan tarve ja se toinen, vanhahko vuosimalli. Saabiin olen ollut 100% tyytyväinen ja hieman kaiholla muistelen tätä yhteistä 7,5kk:n aikaa
Hommassa kävi niin, että kuukauden hiljaiselon jälkeen löytyi yht'äkkiä kaksi ostaja ehdokasta, joiden "kilpalaulannan" ansiosta auto lähtee ensiviikolla pihasta hieman päälle pyyntihinnan. Markkinoiden ainoa myynnissä ollut Aero lähti nuorehkolle australialaiselle Saabi-harrastajalle
Kiitokset kaikille palstalaisille hienosta yhteisöstä. Silmäilen tätä jatkossakin mielenkiinnolla. Voihan saabi joskus meillekin tiensä löytää vielä, jahka mallit hieman uusiutuvat![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Hommassa kävi niin, että kuukauden hiljaiselon jälkeen löytyi yht'äkkiä kaksi ostaja ehdokasta, joiden "kilpalaulannan" ansiosta auto lähtee ensiviikolla pihasta hieman päälle pyyntihinnan. Markkinoiden ainoa myynnissä ollut Aero lähti nuorehkolle australialaiselle Saabi-harrastajalle
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kiitokset kaikille palstalaisille hienosta yhteisöstä. Silmäilen tätä jatkossakin mielenkiinnolla. Voihan saabi joskus meillekin tiensä löytää vielä, jahka mallit hieman uusiutuvat
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08