Kokemuksia automaateista nakunakuissa
Kokemuksia automaateista nakunakuissa
Jahas se on uusi vuosi kohta tulossa ja ehkäpä uusi viitonenkin. Se on merkin vaihto jälleen edessä ja joskus kokemuksia 9-5:sta saaneena ainoana vaihtoehtona on Saab, bensa tai nokivasara.
Onko tuosta automaatista kokemuksia dieseleiden (3.0TiD tai 2.2TiD) perässä?
Kuinka ovat toimineet ja onko jotakin tyypillisiä vikoja odotettavissa?
9-5T varmaan osaa myös kertoa, onko totta se että Ukin toimipiste olisi lopetettu?
On näköjään sivuston ulkoasua muutettu sen verran että tähän hätään en löytänyt entistä hakutoimintoa.
Onko tuosta automaatista kokemuksia dieseleiden (3.0TiD tai 2.2TiD) perässä?
Kuinka ovat toimineet ja onko jotakin tyypillisiä vikoja odotettavissa?
9-5T varmaan osaa myös kertoa, onko totta se että Ukin toimipiste olisi lopetettu?
On näköjään sivuston ulkoasua muutettu sen verran että tähän hätään en löytänyt entistä hakutoimintoa.
Re: Kokemuksia automaateista nakunakuissa
2.2 Tid Vector Wagon Automaatista on nyt kokemusta 1½ v ajalta. Hyvä auto on ajaa ja laatikon kanssa ei ole ollut ongelmia. Vaihdan öljyt 45 tkm välein, vaikka ohje on yli 100 tkm. Saisi kait siinä koneessa olla enepikin potkua, mutta käytännössä ei asialla ole väliä. Hyvin tuolla on ehtinyt ja ohi päässyt tarvittaessa.s2Bdo kirjoitti: Onko tuosta automaatista kokemuksia dieseleiden (3.0TiD tai 2.2TiD) perässä?
Kuinka ovat toimineet ja onko jotakin tyypillisiä vikoja odotettavissa?
Re: Kokemuksia automaateista nakunakuissa
Paljonko autossa on nyt kilometrejä takana?9-3 kirjoitti:2.2 Tid Vector Wagon Automaatista on nyt kokemusta 1½ v ajalta.
Tuosta 3.0TiD:n automaatin puutteesta oli joku etiäinen kun sellaista joskus haeskelinkin mutta en löytänyt.
Ootko Mimmi ollu tyytyväinen omaan "pikkudieseliisi"?
Harmi juttu se Ukin loppuminen. Liekö se seurausta Autohallin omistajanvaihdoksesta? Ukissa oli todella hyvä palvelu ja mukava henkilökunta.
Re: Kokemuksia automaateista nakunakuissa
Kerro joku nyt samalla miksi 3.0 on pikkudiesel, ja mikä diesel 2.2 sitten on? (ja miksi)
Re: Kokemuksia automaateista nakunakuissa
Itse olen suunnilleen vuoden ajolla ollut tyytyväinen allekirjoituksen yhdistelmään 2.2TiD ja automaatti. Tietenkin manuaalilla pääsisi vielä pienempään kulutukseen, varsinkin kun seassa on aika paljon kaupunkiajoa. Mutta vastaavasti kaupungissa on kyllä mukava liikkua, kun ei tarvitse keppiä vatkata koko ajan. Toistaiseksi ei ole ilmennyt mitään nimenomaan dieseliin tai automaattiin liittyviä ongelmia, vaikka ei kyllä vielä muutakaan normaalista poikkeavaa. Öljynvaihdot ja tavalliset huollothan ikään kuin kuuluvat asiaan. Potkua tietenkin saisi olla hieman enemmän, bensaturbojen jälkeen tuntui varsinkin aluksi hieman nuhaiselta, mutta onhan tuolla Suomen liikenteessä ehtinyt oikein hyvin.
Minä ainakin suosittelen tähänastisten kokemusten pohjalta automaattia nakun kanssa. Automaatti puolustaa paikkaansa siksikin, että käyttökelpoinen kierrosalue on pienempi kuin bensakoneessa.
Minä ainakin suosittelen tähänastisten kokemusten pohjalta automaattia nakun kanssa. Automaatti puolustaa paikkaansa siksikin, että käyttökelpoinen kierrosalue on pienempi kuin bensakoneessa.
Jos saabismi on sairautta ja turbosaabismi mielisairautta, niin olkoot sitten.
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
Re: Kokemuksia automaateista nakunakuissa
Jaajaa..Mimmi kirjoitti:Pikkudiesel se on siksi, koska siinä on vakiona aivan liian vähän tehoa (130kW/360Nm), onneksi siinä on edes jotensakin inhimillinen käyntiääni (V6). 2,2 on traktorinmoottori jo käyntiäänensä vuoksi.
Vaikka traktorinmoottorinkin kyljessä olisi ehta manuaalilaatikko..??Mimmi kirjoitti:Hämmästyttävin asia on pikkudieselin polttoaineenkulutus, se kun on jopa pienempi kuin traktorinmoottorilla.
Re: Kokemuksia automaateista nakunakuissa
Kilometrejä on n 135 tkm. Vuodessa tulee n. 55 tkm. Ei Saabikaan ongelmaton ole joskin moottorissa ja automaatissa ei ole ollut vikaa. Alustan kestävyys on mielestäni surkeaa nykyautoissa kuten myös Saabissa. Niveliä saa uusia aika ajoin. Saa nyt nähdä milloin seuraavaksi laitetaan kun nyt syksyllä laitettiin uudet iskarit, uretaanipuslat yms. Toistaiseksi kaikki on kunnossa.s2Bdo kirjoitti:Paljonko autossa on nyt kilometrejä takana?9-3 kirjoitti:2.2 Tid Vector Wagon Automaatista on nyt kokemusta 1½ v ajalta.
Kulutus on 6 - 7 ltr/100 km ja se on minusta kohtuullinen koska matka taittuu yleensä niin ripeästi kun mahdollista. Väliaikaisesti kulutusmittarin saa näyttämään jopa 5,3 ltr/100 km mikäli ajaa kiltisti 80 km/h eikä kiihdyttele ja jarruttele. Kulutusmittaria en ole kalibroinut joten en tiedä miten totta se näyttää. Tosin sillä ei nyt ole paljoa mulle merkitystä.
Re: Kokemuksia automaateista nakunakuissa
Jaa jaa.
Mitäs ne pikkudieselin kulutuslukemat sitten ovat olleet?
Kävin koeajamassa yhtä 3.0TiDiä ja siinä oli metka toiminto. Kierrokset jäi vaihdon yhteydessä aina vähäksi aikaa ylös ennen kuin tipahtivat alas. Hiukan jäin kaipaamaan lisäpuhtia koneeseen mutta voihan olla että siinä oli joku vikakin. Ainakin siinä oli xenonien korkeudensäädössä joku vika kun vikavalo pollotti mittaristossa.
Näkyy olevan vieläkin myynnissä. Se oli -02 106tkm ja hintaa olis ollu 12000e.
Mitäs ne pikkudieselin kulutuslukemat sitten ovat olleet?
Kävin koeajamassa yhtä 3.0TiDiä ja siinä oli metka toiminto. Kierrokset jäi vaihdon yhteydessä aina vähäksi aikaa ylös ennen kuin tipahtivat alas. Hiukan jäin kaipaamaan lisäpuhtia koneeseen mutta voihan olla että siinä oli joku vikakin. Ainakin siinä oli xenonien korkeudensäädössä joku vika kun vikavalo pollotti mittaristossa.
Näkyy olevan vieläkin myynnissä. Se oli -02 106tkm ja hintaa olis ollu 12000e.
Re: Kokemuksia automaateista nakunakuissa
Kierrosten kuuluu jäädä sekunniksi pariksi n. 1500rpm vaihdon yhteydessä.s2Bdo kirjoitti: Kävin koeajamassa yhtä 3.0TiDiä ja siinä oli metka toiminto. Kierrokset jäi vaihdon yhteydessä aina vähäksi aikaa ylös ennen kuin tipahtivat alas. Hiukan jäin kaipaamaan lisäpuhtia koneeseen mutta voihan olla että siinä oli joku vikakin. Ainakin siinä oli xenonien korkeudensäädössä joku vika kun vikavalo pollotti mittaristossa.
Näkyy olevan vieläkin myynnissä. Se oli -02 106tkm ja hintaa olis ollu 12000e.
Jos tuohon hintaan lähtee ok auto niin sinuna kävelisin jo seteliautomaatille...
Re: Kokemuksia automaateista nakunakuissa
Enpä muistanut mainita että hinta oli tax free ja auto Saksassa...9-3Tid kirjoitti:Jos tuohon hintaan lähtee ok auto niin sinuna kävelisin jo seteliautomaatille...
Re: Kokemuksia automaateista nakunakuissa
Minulla on myös 2.2Tid Wagon automaatilla ja täytyy sanoa, että olen ollut tyytyväinen laatikon toimintaan. Aiemmin automaatteja hieman karsastin mutta ilmeisesti turhaan, erittäin mukava on kytkinjalkaa lepuuttaa, kun sillä ajelee Eikä tarvitse olla muiden tukkeena liikenteessäkään, normaaliajossa automaattiloota vaihtaa ainakin yhtä nopeasti kuin keskivertokuljettaja.
Re: Kokemuksia automaateista nakunakuissa
Mulla myös 2,2 Tid Wagon. Miten usein vaihdat lootaan öljyt? Itse olen vahdattanut 45 tkm välein ja aina öljynvaihdon jälkeen vaihteen vaihtaminen on sujunut pehmeämmin. Ennen öljynvaihtoa vaihteet vaihtuvat napakasti jos en ihan sanoisi terävästi. Ihmettelen kun laatikossa ei ole suodatinta ollenkaan. Laatikko toimisi todennäköisesti pidempäään pehmeästi jos siellä olisi kunnon suodatus. Näin ollen pitää sitten vaihtaa näitä öljyjä.jh900 kirjoitti:Minulla on myös 2.2Tid Wagon automaatilla ja täytyy sanoa, että olen ollut tyytyväinen laatikon toimintaan. Aiemmin automaatteja hieman karsastin mutta ilmeisesti turhaan, erittäin mukava on kytkinjalkaa lepuuttaa, kun sillä ajelee Eikä tarvitse olla muiden tukkeena liikenteessäkään, normaaliajossa automaattiloota vaihtaa ainakin yhtä nopeasti kuin keskivertokuljettaja.
Re: Kokemuksia automaateista nakunakuissa
Katselin kannoista ihan piruuttani bensakoneiseen samaa juttua kun tuntuu että P:ltä D:lle tai R:lle (tai toisin päin) vaihtaessa auto tärähtää turhan kovaa.
Siihen on näköjään ihan amerikan Saabin service bulletin olemassa, numeroltaan 248-2565 jossa käsketään Tech2:n avulla tiputtamaan tyhjäkäyntikierroksia 20rpm pykälissä kunnes loota "asettuu". Sick! Uskaltaiskohan tuota mennä jonnekin tech2:n ääreen kokeilemaan vai hyytyyköhän auto pakkaseen sen jälkeen.
Siihen on näköjään ihan amerikan Saabin service bulletin olemassa, numeroltaan 248-2565 jossa käsketään Tech2:n avulla tiputtamaan tyhjäkäyntikierroksia 20rpm pykälissä kunnes loota "asettuu". Sick! Uskaltaiskohan tuota mennä jonnekin tech2:n ääreen kokeilemaan vai hyytyyköhän auto pakkaseen sen jälkeen.
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö