Farmarin hankinta edessä.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Farmarin hankinta edessä.

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Siisti peli, kävin illalla ihailemassa kun tulin töistä, oli heti oven edessä ulkona, nätti väri tuo sininen. Jos olet musiikkimies joudut panostamaan steroihin, äänenlaatu on aika onneton tuolla 1 tason vehkeillä, ja harmi kun ei ole ESP, vain luistonrajoitin.
Itse autoni tuoneena katselin hintoja Saksanmaalla ja jopa alle 8 saa sieltä noita yli 100t ajettuja 3,0 tid, osassa myös uusi vaihtokone. Veroja 5-6 t ja auto on rekisterissä täällä ja valinnanvaraa riittää yksilöissä. Mutta autokauppiaan pitää elää, ja tietysti joutuu itse myymään vanhan.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Farmarin hankinta edessä.

Viesti Kirjoittaja mike »

Onko se eberi kaikissa keskieuroopan autoissakin? Täällä vissiin jollakin ainakin on joku saksantuonti missä ei oo eberiä?

Täytyyhän sen kauppiaan elääkin ja on se oma operaationsa lähteä hakemaan saksasta. Lisäksi kait tuo liike on jollain muotoa vastuussa myös auton kunnosta joten varaahan se "korjausrahaa" sen pari tonnia siihen myyntihintaan kuten muissakin liikkeiden vaihtoautoissa näyttää olevan.

Toivotaan vielä että tossa pirssissä takapäässä tasonsäätö - se on luksusta.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Farmarin hankinta edessä.

Viesti Kirjoittaja mike »

Jätetään vaan Mimmi pieni varaus siihen tasonsäädön suositteluun. On kuulemma aika arvokkaita ne iskarit sitten kun pitää alkaa uusimaan! :lol:
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Farmarin hankinta edessä.

Viesti Kirjoittaja mike »

Minkäslainen tasonsäätö sulla on?

Mulla taitaa olla tuossa Nivomat-systeemi ja eikös siinä mene koko vaimenninhöskä uusiksi sitten kun menee?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Farmarin hankinta edessä.

Viesti Kirjoittaja mike »

Eikö orkkis ole Nivomat?
Ei vissiin sitten taida olla. Ei kyllä huvittais mennä konttaamaan parkkikselle kurkkaamaan auton alle. Alkuperäinen on kyllä omassakin.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Farmarin hankinta edessä.

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

joukolainen kirjoitti:Siisti peli, kävin illalla ihailemassa kun tulin töistä, oli heti oven edessä ulkona, nätti väri tuo sininen. Jos olet musiikkimies joudut panostamaan steroihin, äänenlaatu on aika onneton tuolla 1 tason vehkeillä, ja harmi kun ei ole ESP, vain luistonrajoitin.
Itse autoni tuoneena katselin hintoja Saksanmaalla ja jopa alle 8 saa sieltä noita yli 100t ajettuja 3,0 tid, osassa myös uusi vaihtokone. Veroja 5-6 t ja auto on rekisterissä täällä ja valinnanvaraa riittää yksilöissä. Mutta autokauppiaan pitää elää, ja tietysti joutuu itse myymään vanhan.
Ei kai keskivertoa parempi suomalainen mieskuljettaja ESP:tä tarvi :lol: Soitin on jo hyllyssä ja kajareita ja vahvistimia saa kaupasta.

PS. Jos kukkaron nyörit sallivat niin ostan auton mielummin kamelin päivämatkan päästä kotoa, kuin että lähtisin kantamaan rahojani "merkeleille".
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1641
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Farmarin hankinta edessä.

Viesti Kirjoittaja mike »

No sittenhän tässä ei ole vielä mitään huolta jos ne noin hyvin kestävät kilometrejä. Kaverin V70:n tasonsäätöiskareiden vaihtohintaa vaan kauhistelin kun ei tonni riittänyt takapään osiin.

Oiskohan tuolla tasonsäädöllä mitään tekemistä taka-akseliston pallonivelten kestävyyteen kun omassa alkaa nyt olla vaihdon tarve ja kilometrejä reilut 263 t. Eikös niitä pallukoitakin jotkut uusi alle 100 tonnin ajoilla?

Käytetyn ostajalla ei vaan aina oo käsitystä mitä moinen varuste on uutena maksanu, mutta ilmeisesti se on aika kallis varuste sitten ollut?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Farmarin hankinta edessä.

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Auto on pihassa ja olo on auvoinen. Autoa menin hakemaan julkisella joukkoliikkumalaitteella hikisten esiteinien seassa, vain huomatakseni miksi alunperin Saabistiksi aloin. :lol:
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Farmarin hankinta edessä.

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Niinpä niin :lol:
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: Farmarin hankinta edessä.

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Onnittelut perheenjäsenestä!

Tuo sininen on yksi Saabin onnistuneimmista väreistä mielestäni, ei taida nykyään taas saadakaan tuota väriä. Jotenkin tuntuu niin laimeilta varsinkin 9-5:n uudet värit. 9-3:een näyttäisi olevan paremmin valikoimaa..

No, makuasia sanoi Musti kun .....
aakoo
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ti Touko 30, 2006 16:03
Paikkakunta: Oulu

Re: Farmarin hankinta edessä.

Viesti Kirjoittaja aakoo »

Mimmi kirjoitti: Ihan vain periaatteen vuoksi:
Kannattaisikohan ensin tutustua asiaan (tässä tapauksessa ko. pikkudieseliin), ettei päästelisi lapsuksia suustaan (näppiksestään) :D
Pikkudieselissä on vakiona eberi, jota ohjataan SIDillä.
Siksipä kirjoitinkin, että näyttäisi puuttuvan, kun en ollut aivan varma. Varustelistassahan sitä ei ollut mainittu. 2.2TiD:ssä Eberi tuli ainakin jossain vaiheessa Nordic-paketin (muistelen paketin nimeksi Nordic) mukana, joten sama olisi voinut aivan hyvin koskea 3.0:aa. Jos se kerran on ollut vakiona aina, niin hyvä juttu ja kiitos oikaisusta.
Jos saabismi on sairautta ja turbosaabismi mielisairautta, niin olkoot sitten.
Entiset: 9-5 2.2TiD Linear Wagon A -04, 9000 CD 2.0t -97, 9000 CD 2.0T -88, 90 -86
Nykyinen: 9-3 SC 1.8t -06
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Farmarin hankinta edessä.

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Ollille vielä, että tuo sinun autosi on 02, kuten myynti-ilmoituksessa mainitaan ja käyttöönotto 01 puolella. Taas tuolla sinun autoluettelossa olet laitanut 03 vm, noista taustapeileistähän sen näkee heti. Ja vielä tuo rahan kantaminen Saksaan, teit sen vain välillisesti ja samalla rikastutit autokauppiasta. Itse hakemalla olisi ainakin 5 tonnia jäänyt vaikka auton laittoon oman näköiseksi. Samalla olisit nähnyt kunnon autokauppoja sellaisia yli 1000 auton ja matkailuhan avartaa aina.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Farmarin hankinta edessä.

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

joukolainen kirjoitti:Ollille vielä, että tuo sinun autosi on 02, kuten myynti-ilmoituksessa mainitaan ja käyttöönotto 01 puolella. Taas tuolla sinun autoluettelossa olet laitanut 03 vm, noista taustapeileistähän sen näkee heti. Ja vielä tuo rahan kantaminen Saksaan, teit sen vain välillisesti ja samalla rikastutit autokauppiasta. Itse hakemalla olisi ainakin 5 tonnia jäänyt vaikka auton laittoon oman näköiseksi. Samalla olisit nähnyt kunnon autokauppoja sellaisia yli 1000 auton ja matkailuhan avartaa aina.
Oops lyöntivirhe vuosilukuun :oops: . Niin ja oma vaiva maksaa ainakin sen 5000€ :lol: . Kyllä tuosta jotakin suomeen jää jos nyt pilkkuja nussitaan, ja kauppias saa minun puolestani rikastua ihan niin paljon kuin kehtaa. Mulla on nyt auto jonka olen kauan halunnut ja sain sen itselleni sopivaan hintaan. Hae toki Saksasta jos haluat samoilla isoissa autohalleissa. Matkailu avartaa ehdottomasti, mutta matkalla haluan katsella maisemia, en ihmetellä saksankielisiä kauppakirjoja.

ps. En sitten loukkantunut jos tekstistä sellaisen vaikutelman saa. :D
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Farmarin hankinta edessä.

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

En tarkoittanut loukata enkä loukkaantunut itse, auton hankinta on jokaisen oma asia, totean vain että ei tarvitse kantaa kauppiaalle sitä rahaa, kun voi itse hakea sellaisen kun haluaa, sehän on sama kuin heittäisi rahaa pois. Toki kielitaitoa ja teknistä tietämystä pitää olla, en suosittele kaikilla auton hakua mutta aatelkaa oikeasti, vanhassa valuutassa 30000 mk on aika paljon rahaa, se 5000 € oli sitten minkä tuloinen tahansa. En ainakaan itse heitä rahaa tieten tahtoen pois. Hakukulut on reilusti alle 1000€ kun käyttää järkeä matkoissa ja majoituksessa, homma pitää vain suunnitella hyvin etukäteen.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Re: Farmarin hankinta edessä.

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Etelä-Saksasta. Itsellä meni lentoon 70 €, majoitus ilmainen, polttoaineet, ruoka ja laiva n.600€ jaettuna 2, mitä siitä tulee, reilusti alle 1000€ + lomaa samalla. Ei tarvinnut auto vuokrata, mutta siihenkin olisi jäänyt rahaa. Majoituksia saa alle 50€ yö. Kulut minimoimalla homma hoituu.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Vastaa Viestiin