Etupään kolina ja vaihdelaatikko!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
pohamala
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Kesä 21, 2006 21:20
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja pohamala »

Kolinaa kuuluu täälläkin, 2 tapausta: 99 95tkm ja 00 100tkm.
En tiedä mitään mutta mä olen alkanut epäillä hammastankoa. Kolahdus kuuluu (ja tuntuu ratissa) kun ratti on käännettynä, jarrutuksen jälkeen kiihdyttäessä melkein saletti.
Ei kuitenkaan ole mielestäni vetari, iskarit on vaidettu. Mulla siis voisi olla myös koiranluu tai appari mutta edellisten valossa ei tunnu todennäköiseltä. Joten, onko hammastangossa ollut jotain?

Tai siis rattiakseli, siitä onkin paljon tällä palstalla (käytä hakua)

T/Pekka
9-5 SE 3.0t -99
9-5 Griffin 3.0t -99
Tech2
vwkupla6
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Touko 16, 2007 17:44
Paikkakunta: säkylä

Re: Etupään kolina ja vaihdelaatikko!

Viesti Kirjoittaja vwkupla6 »

mullakin pakki välillä rusahtaa ja ykkönen ei mee helposti päälle ainakun vaihtaa vauhdissa pienemmälle (pienissä nopeuksissa).

sitte tuo tänään ajoin auton montulle kotona ja totesin että vuotaa vaihdelaatikon välistä hiukan öljyä, viime viikolla putsasin sen saman paikan ja nyt taas se on hiukan märkä.
öljy ei siis tule vaihdelaatikon ja moottorin välistä vaan siitä seuraavasta halkeamasta "vaihdelaatikon laipasta" tai mikä lie. missä syy, auttaisko ku vaihtais vaa tiivistee, tai onko siellä edes mitään tiivitettä...?

ja sitte noista saapin kolinoista, mulla samaa vikaa, varsinkin kun kylmästä auton ottaa niin kolina kuuluu herkemmin takapäästä, ja jos on painoa hiukankin enemmän niin varmasti kolisee. :cry:

etupäähän auttoi "koiranluiden" vaihto
saab 9-5 2.3t vm.1998 BSR stage 3, mitsu TD04-15T
volvo 142 b20 automatic vm.1970 116 000 tkm
vw kupla 1300 vm.1971 kasausta vaille valmis
pejus
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 21:57

Re: Etupään kolina ja vaihdelaatikko!

Viesti Kirjoittaja pejus »

:roll: itsellänikin "kolahti" ja tuntui ratissa hieman.vaihdoin raidetangon päät kummallekkin puolelle/uloimmaiset.johan loppu kolinat :lol: 9-5 Raidet pää V/O/U. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17-6049 11.50 kpl motonetilla.
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Re: Etupään kolina ja vaihdelaatikko!

Viesti Kirjoittaja MNeva »

Tiedän yhden -04 3,0TiD farkun mihin vaihdettiin hammastanko juuri saman tyyppisten kolinoiden seurauksena. Moneen kertaan sitä merkkiliikkeessä etsittiin kunnes löysivät vian. Sisäpää oli löysä. Eivät meinanneet ensin edes myöntää että auto kolisee. Sen jälkeen sitten alkoikin ulina ja vaihteisto laakeroitiin. Senkin äänen kuulumisen myöntäminen kesti pari käynti kertaa. Nyt ei enää ulise, kolise ja vaihteet menee taas hyvin päälle. Nii ja kilometrejä oli mittarissa n. 110tkm, orkkis suomi auto huolto historialla.
Vastaa Viestiin