aero vs. 2,3t viri wagon

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
ali-baba
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 23:39

aero vs. 2,3t viri wagon

Viesti Kirjoittaja ali-baba »

Tällaistä ajattelin mennä katsomaan ja koeajamaan. Myyjä sanoi puhelimessa että siinä olisi 280 hp ja aikapitkälle laitettu aeroa vastaavaksi.

http://www.vaihtonet.fi/vinfo.asp?osio= ... F999&osio=

Tulisiko teille mieleen mitä tämän kanssa kannattaisi huomioida? Kun on vielä korvantaustat märät Saabbien suhteen :oops: ... Tietoni siis perustuvat näiden sivustojen lueskeluun ja silmäilyyn.

Aerosta varsinaiseti päiväunta näen mutta jos toi on sitä mitä tarvitsen niin se käy hyvinkin.

Kiitos avusta ja asiallisista kommenteista.
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Re: aero vs. 2,3t viri wagon

Viesti Kirjoittaja Petter »

Helmasarja eri saman vuotiseen aeroon nähden, kuitenkin sama kuin vanhemmassa aerossa. Eikös nuo penkit ole samat kuin peruspenkit aerossa?
Minkä firman viritys siinä on?
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Re: aero vs. 2,3t viri wagon

Viesti Kirjoittaja Petter »

Etuilmanohjaimessa onkin sitten jo selvempi ero.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
ali-baba
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 23:39

Re: aero vs. 2,3t viri wagon

Viesti Kirjoittaja ali-baba »

Kuinkas tämä Aero? On kaksi vuotta vanhempi kuin toi edellinen mitä mietin (ks. ensimmäinen viesti).

http://www.laakkonen.fi/index.php?page= ... id=GFR-511

Kumpaakaan en siis ole vielä päässyt lähemmin katsomaan mutta tarkoitus olisi käyttää viikonloppu sopuisasti Saabbeja katsellen.

Kertokaa mielipiteenne kannattaako edes -03 Aeroa suunnitella jos vaihtoehtona on -05 2,3T Vector Sentronic...
Kiitos
APC
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 14:50

Re: aero vs. 2,3t viri wagon

Viesti Kirjoittaja APC »

näyttäis olevan etumaskista päätellen vm. 2004
9-5 Aero Wagon -06
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: aero vs. 2,3t viri wagon

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Tuo jälkimmäinen on M2004:nen naamataulun mukaan, vaikka olisikin 2003 rekisteröity.

Makuasia, mutta minusta tuo M2004-M2005 Aeron naamataulu & perä on hienompi kuin normi M2005:nen. Arka sisustan väri tuossa M2004:sessa, varsinkin jos perheessä on lapsia.

Tuon M2005:sen viri pitäisi katsoa onko muutoskatsastettu, muutenkin ilman koeajaoa vaikea sanoa.

Itse pitäisin #1 valintana Aeroa, jos auto on kunnossa.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
ali-baba
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 23:39

Re: aero vs. 2,3t viri wagon

Viesti Kirjoittaja ali-baba »

Sitä sisustan väriä tässä jännäänkin. Kohta on näet kolme alle 2,5v lasta takapenkillä.
Ja 9-5:een mahtuu ymmärtääkseni kolme lastenistuinta taakse:)

Jaa, että -04? Jos näin niin miksihän sitä ei myynti-ilmoituksessa ilmoiteta.

Muutenkin tuntuu vähän ärsyttäväältä kun ne myynti-ilmoitukset on yleensä niin suppeita. Mutta toisaalta ihan märkäkorva Saabbien osalta olen, joten armoa itselleni voisin vähön suoda 8)

Mutta, jos huomenna ja ylihuomenna pääsisi tarkemmin katsomaan!?
jlu
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 18:12
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: aero vs. 2,3t viri wagon

Viesti Kirjoittaja jlu »

ali-baba kirjoitti: Jaa, että -04? Jos näin niin miksihän sitä ei myynti-ilmoituksessa ilmoiteta.
Suomessa kai ilmoituksissa pitää ilmoittaa käyttöönottovuosi, ei vuosimalli. Tästä oli jonkinmoista kuluttajakärhämää takavuosina, joku ehkä muistaa paremmin?
9-5 2,0t Wagon -05
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: aero vs. 2,3t viri wagon

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

ali-baba kirjoitti:Sitä sisustan väriä tässä jännäänkin. Kohta on näet kolme alle 2,5v lasta takapenkillä.
Ja 9-5:een mahtuu ymmärtääkseni kolme lastenistuinta taakse:)
Mulla oli kerran vaalea beige sisustainen 9-3:nen ja kyyllähän sen puhtaana sai pidettyä, joskin oma vaiva siinä oli. Jos tuo M2004:nen on muuten kunnossa, niin ei muuta kuin kauppoja hieromaan :)
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Re: aero vs. 2,3t viri wagon

Viesti Kirjoittaja Petter »

Itse valitsisin noin ilmoituksen perusteella myös tuon Aeron. Hinta ja kilometrit melko samat, vuosimalli yksi mv vanhempi. Lisänä Aerossa täysnahkapenkit, aeron alusta ja helmat. Minusta tuon 04-05 Aeron helmat/etuspoileri ovat tosi onnistuneet. Tuota virtystä ei voi oikeastaan pitää hintaa nostavana asiana, ainakaan jos ei rekisteröity. Lisäksi Aero on aito Aero.
Minulla on vaaleat nahkapenkit ja kyllä ne ihan siisteinä ovat pysyneet, vaikka kaksi lasta niitä on kuluttanut jo viidettä vuotta.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
saablari
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 10:12
Paikkakunta: Espoo

Re: aero vs. 2,3t viri wagon

Viesti Kirjoittaja saablari »

Koeajoin 2.3T:n ennenkuin ostin 05 AERON (rek 04), jossa on yllättävän paljon parempi alusta kuin 2.3T:ssä. AERO:n vakiovarustuskin on tosi hyvä. Kokonahkapenkkien kanssa ei tule ongelmia sen enempää lasten kuin koirien kanssa. Koeaja molemmat ja veikkaan , että päädyt AERO:on. Se oikeesti makee auto ajaa ja tosi HYVÄN NÄKÖINEN!
9-5 AERO Wagon 2005
mattiruu
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Loka 20, 2003 14:14

Re: aero vs. 2,3t viri wagon

Viesti Kirjoittaja mattiruu »

saablari kirjoitti:Koeajoin 2.3T:n ennenkuin ostin 05 AERON (rek 04), jossa on yllättävän paljon parempi alusta kuin 2.3T:ssä. AERO:n vakiovarustuskin on tosi hyvä. Kokonahkapenkkien kanssa ei tule ongelmia sen enempää lasten kuin koirien kanssa. Koeaja molemmat ja veikkaan , että päädyt AERO:on. Se oikeesti makee auto ajaa ja tosi HYVÄN NÄKÖINEN!
Ja tämä tarina on TOSI!!!
ali-baba
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ti Tammi 22, 2008 23:39

Re: aero vs. 2,3t viri wagon

Viesti Kirjoittaja ali-baba »

Kävin sitten eilen koeajamassa Saabin, joka ei ollutkaan alunpitäen se mistä olin puhunut myyjän kanssa. Puhuin siis -05, 2,3T, 110tkm ja 26800€!

Ajettavaksi sain siis -02, 2,3t, 128tkm ja 23800€.
http://www.vaihtonet.fi/vinfo.asp?osio= ... O690&osio=
Auto kyllä oli pirun kiva. Tehoa löytyi juuri sopivasti mutta valitettavasti ei oikein vastannut sitä mitä haen :cry:

Alunperin olin siis menossa koeajamaan 2,3T -05:sta. Mutta sitä ei edes ollut siellä, tai ainakaan myyjä eikä hänen "povari"käytettyjenautojenlista sitä tunnistanut. Netissä se kyllä on, ei tosin ole tämän päivä HS:ien Länsiauton myytävien autojen ilmoituksessakaan?!

Maailmalla siis sattuu ja tapahtuu, no onneksi on vielä tänään toi toinen koeajo 8)

ps. Vaimo (jolla suuri ja pelottava valta tässä auton ostossa) on ruvennut ehdoittelemaan 2,0T, -05, n.100tkm linear sentronic business wagonia. Mikä tosin ei olisi välttämättä huono ajatus.

Mutta löytyisikö teiltä hyviä arkumentteja jotka ko. asiassa vaimoon tehoaisi?
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Re: aero vs. 2,3t viri wagon

Viesti Kirjoittaja renner »

Linear = karvalakki = harmittaa jälkeenpäin että tuli tyydyttyä "tavalliseen".
Aero on aero, käyppä kyydittämässä eukkoas oikeella aerolla niin eiköhän ne perustelut ole siinä :D
Ristom
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:54

Re: aero vs. 2,3t viri wagon

Viesti Kirjoittaja Ristom »

Ja jos olet entuudestaan manuaaliin tottunut, niin automaatti kannattaa testailla sitten todella hyvin, ettei tule rajua pettymystä.
Vastaa Viestiin