Kylmää

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
suappi95
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 15:14

Kylmää

Viesti Kirjoittaja suappi95 »

Saabissa tulee kylmä. Ilmastoinnin kalibrointi ilmoittaa vikakoodin 8. Nyt siis alkoi askelmoottoreiden kanssa temppuilu? Kun virrat laittaa päälle, varsinkin pakkasella kuuluu jostakin vasemmalta kierroslukumittarin takaa rutinaa muutaman sekunnin. Onko tälle asialle mitään tehtävissä itse, vai onko vietävä merkkihuoltoon ?

Edit:
Täytyy pyytää anteeksi kysymystä, haullahan sitä tietoa löytyi.Mitä tämä askelmoottori voisi maksaa töineen merkkihuollossa?
arilar
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 11:09
Paikkakunta: masku

Re: Kylmää

Viesti Kirjoittaja arilar »

Jomman kumman asentomoottorin ratas noussut ylös.
http://www.saab9-5.com/faq_acc.htm

Vasemmalla sain muistaakseni koodin 1 08.

Moottori irti ja rattaan napautus takaisin paikoilleen.

Aiheesta.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &sk=t&sd=a
Saab 9-5 2.0t Wagon -07
suappi95
"Tuplakaasari"
Viestit: 53
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 15:14

Re: Kylmää

Viesti Kirjoittaja suappi95 »

Olihan se, siis ykkönen vasemmalla ja kasi oikealla. Muuten kyllä siis toimii, mutta ilma jaloille (ainakin kuskin) on HI-asennossakin semmoista haaleaa.
pac
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Elo 22, 2007 00:04

Re: Kylmää

Viesti Kirjoittaja pac »

Noi ohjeet muistissa, netistä kännykkään räjäytyskuvat ladattuna, menin parkkikselle kesällä (puhalsi silloin repsikan puoli pelkkää kuumaa), puoli tuntia ähellystä sisältäen yhden väärän askelmoottorin irrotuksen koteloineen ja se oli korjattu ja ne jalkatilan suojapahvit oli takaisin paikallaan. Toki siinä sitten ihmetellessä polttelin tupakkia... Mutta ei oo vaikea homma naputella sitä itse takaisin paikalleen (ainakaan repsikan puolelta, kuskin puolelta ei oo vielä tarvinnutkaan sitä tehdä). Nimim. 22-v. nainen ekaa kertaa kattelemassa jalkatilan pahvien toiselle puolen :mrgreen:

ps. Ja se toimii. Se puhalluksen lämmönsäätö siis. ;)
#3474 Heidi
9-5 -00 2.0t SE Wagon
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Kylmää

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

tulipa vaihdettua askelmoottori.Olisi ollut paljon helpompi homma, jos ei olisi tarvinut arpoa, että mikä niistä oli se oikea :mrgreen:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Tsorro
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 14:47

Re: Kylmää

Viesti Kirjoittaja Tsorro »

Mikähän meikäläisen ilmastoinnissa on vikana? Tänään ajelin motaria Helsingistä pohojoseen päin ja huomasin siinä jossain vaiheessa että V**** kun puhaltaa kylmää jalkoihin. Lärviin tuli lämmintä ja samoin tuulilasiin. Sammutin koko ilmastoinnin ja edelleen kylmää puuskutti jostain vaan. Nooh, tulin sitten kotipitäjään ja siinä kaupungilla ajellessa ilmastointi toimi aivan moitteetta. Eli jalkoihin tuli lämmintä ihan normisti. Eli kun ajoi kovaa niin ihan kuin jostain "vetäisi" jalkoihin?? Huonosti selitetty mutta jotenkin noin...
9-5 Aero -2001
Nicke
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 15:12
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kylmää

Viesti Kirjoittaja Nicke »

Aamulla tuli vain kylmää joka suuttimesta.
Katoin ilmastoinnin vikakoodit mutta näytti vain nolla.
Mikä tässä vois olla??
Saab 9-5 Aero 2003
Korruptio
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: La Joulu 15, 2007 20:46
Paikkakunta: Oulu / Paltamo

Re: Kylmää

Viesti Kirjoittaja Korruptio »

Mimmi kirjoitti:Rattiputken kautta hohkaa kylmää.
Korjauskeino on laittaa tiivistenauhaa ratin pohjan ja airbagin väliin.
Saabilla on tuolle jopa kohdekoodi: 85071, jonka kertomalla pitäisi saada korjaus (maksu voi tulla kyllä itselle maksetavaksi).
No voi hemmetti, mä olen jo luullut itseäni vainoharhaiseksi kun olen kuskin penkillä istuessani "kuvitellut" palelevani enemmän ja tuntevan vetoa ja moista ei ole esiintynyt vänkärin paikalla.
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö
Nicke
"Turbo"
Viestit: 250
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 15:12
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kylmää

Viesti Kirjoittaja Nicke »

Nicke kirjoitti:Aamulla tuli vain kylmää joka suuttimesta.
Katoin ilmastoinnin vikakoodit mutta näytti vain nolla.
Mikä tässä vois olla??
Tähän jatkaen.
Kävin kaupassa ja nyt tuli lämmintä niin kuin pitää vaikka auto ei ehtint lämmetä edes normaaliin.
Aamulla kun vain tuli kylmää niin lämpömittari oli "normaali" kohdassa.
Oiskohan nyt vesikierrossa jotain ihmeellistä.
Saab 9-5 Aero 2003
Tsorro
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2008 14:47

Re: Kylmää

Viesti Kirjoittaja Tsorro »

Mimmi kirjoitti:Rattiputken kautta hohkaa kylmää.
Korjauskeino on laittaa tiivistenauhaa ratin pohjan ja airbagin väliin.
Saabilla on tuolle jopa kohdekoodi: 85071, jonka kertomalla pitäisi saada korjaus (maksu voi tulla kyllä itselle maksetavaksi).
Ja tähän vielä lisään että sieltä tuli siis todella kylmää ilmaa, penkin etuosa oli aivan jääkylmä ja jalat ihan kohmeessa! Eilen ajelin motaria taas, tosin melko lyhyen matkan n 20km, aivan normaalisti lämmitti jalkoihin eikä tuntunut ollenkaan vetoa. Eli sillointällöin vaan kylmenee ilmeisesti..
Minäkin luulin että olen vain vainoharhainen mutta kyllä sieltä tosissaan tulee niin kylmää välillä että..
Minkäs hintainen tämä operaatio suunnilleen on? Onko mimmillä tietoa?
9-5 Aero -2001
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Kylmää

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Nyt kylmeni isän 9-5. Tuttu vikakoodi 8 ja hemmetin moinen rutina ratin lähettyviltä.(ei kuskista). No kai sitä pitää ruveta purkamaan ja tutkimaan.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Kylmää

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

A.L. kirjoitti:Nyt kylmeni isän 9-5. Tuttu vikakoodi 8 ja hemmetin moinen rutina ratin lähettyviltä.(ei kuskista). No kai sitä pitää ruveta purkamaan ja tutkimaan.
tuolta:

http://www.saabservices.com/9-5%20AC.htm
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Kylmää

Viesti Kirjoittaja A.L. »

kolmisen tuntia meni kun pistin kylmästöinnin pelaamaan.

Vasemman puolen lämmönsäätö moottori oli putsausta vailla rattaistaan :D Oikealtapuolen oli irronnut tanko ja samoin oli puhalluksen suuntauksen tanko irti. Nyt tulee ilmaa takapenkillekkin. Kun puhallus on jaloille niin tulee takalaseille ja niin ilmeisesti pitääkin? Ja kun säätö on naamalle niin tulee niistä keskipaneelin suulakkeista.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
supa
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Kesä 25, 2007 16:50

Re: Kylmää

Viesti Kirjoittaja supa »

A.L. kirjoitti:kolmisen tuntia meni kun pistin kylmästöinnin pelaamaan.

Vasemman puolen lämmönsäätö moottori oli putsausta vailla rattaistaan :D Oikealtapuolen oli irronnut tanko ja samoin oli puhalluksen suuntauksen tanko irti. Nyt tulee ilmaa takapenkillekkin. Kun puhallus on jaloille niin tulee takalaseille ja niin ilmeisesti pitääkin? Ja kun säätö on naamalle niin tulee niistä keskipaneelin suulakkeista.
Oliko tuo puhalluksen suuntauksen tanko pelkääjän puolelta irti? Itse ei toimi suuntaus niin olen tilapäisesti säätänyt suuntausta kuskin puolen jalkotilasta.

Pitikö paljon purkaa, että sai tuon suuntauksen tangon esille?
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1715
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: Kylmää

Viesti Kirjoittaja A.L. »

supa kirjoitti:
A.L. kirjoitti:kolmisen tuntia meni kun pistin kylmästöinnin pelaamaan.

Vasemman puolen lämmönsäätö moottori oli putsausta vailla rattaistaan :D Oikealtapuolen oli irronnut tanko ja samoin oli puhalluksen suuntauksen tanko irti. Nyt tulee ilmaa takapenkillekkin. Kun puhallus on jaloille niin tulee takalaseille ja niin ilmeisesti pitääkin? Ja kun säätö on naamalle niin tulee niistä keskipaneelin suulakkeista.
Oliko tuo puhalluksen suuntauksen tanko pelkääjän puolelta irti? Itse ei toimi suuntaus niin olen tilapäisesti säätänyt suuntausta kuskin puolen jalkotilasta.

Pitikö paljon purkaa, että sai tuon suuntauksen tangon esille?
Oli joo. Puhalluksen säätö tangoksi ainakin luulen sitä. :D Ei tarvi kuin jalkatilasta sen muovin ja verhoilun ottaa irti. Hansikaslokeron irtiotto tarpeellisuutta en muista mutta sekin oli kyllä irti
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Vastaa Viestiin