Bensapumppu - hyytymisten uusi ennätys?
Re: Bensapumppu - hyytymisten uusi ennätys?
Eipä ole koskaan tarvinnut puolen metrin matkoja autolla ajella, joten en tiedä onko tuota ominaisuutta omissa Saabeissa... Voipi tulla aika kalliiksi, kun merkkihuolto alkaa arvaamalla osia vaihtamaan, mutta ehkä Hirschmanin autoon kannattaa se pumppu vaihtaa joka tapauksessa.
Eski
Eski
Re: Bensapumppu - hyytymisten uusi ennätys?
Minä olen 9-3:lla (T7) tehnyt lyhyitä siirtoja ja lyhyitä paikallaankäyttöjä. Ei ole ollut ikinä mitään ongelmaa seuraavassa käynnistyksessä..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Bensapumppu - hyytymisten uusi ennätys?
Meinasin alunperin sanoa, että kysypäs Torekiin viedessäsi Toropaiselta, paljonko hänen Saabissaan oli kilometrejä kun pa-pumppu porsi mutta kun ehdit viedä autosi Länkkäriin....Hirschman kirjoitti: Ajattelin viedä auton Torekille korjattavaksi ja hankkia pumpun Motonetissä.
Jos kyseessä on pa-pumppu, niin sen vaihtaminen kestää orkkisosalla kuulemma tasan 8 minuuttia kesämökin pihalla vaihtaen. Tietty Länkkäri veloittaa jonkun verran vikaa etsiessäänkin.
Meikäläisellä pa-pumppu alkoi vinkua ja vaikuttaa kulkuun kunnes se vaihdettiin aikoinaan 50tkm kohdalla.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Bensapumppu - hyytymisten uusi ennätys?
kylläpä tuli sanomisesta paljon porua.eikö auto kumminski lähteny käyntiin vai olenko käsittäny väärin.ei kaikki ohjeet voi olla oikein mutta ei pitäisi ottaa noin jyrkkää kantaa jos ei ole asiasta aivan varma.väittää aina voi mutta eri asia onko oikeassa :Peikä asia rassaa koska kerron vain omista kokemuksista/omasta autosta jos olen väärässä ei yöunet katoa mutta en sentään väitä että joku toinen olisi väärässä koska kaikki on mahdollista nyky autoilussa.pitää olla ego kohillaan jos ei voi uskoa jotain muuta vaihtoehtoa kuin omaansa tai k......ta päässä. kaikesta huolimatta hyvää uutta vuotta9-5T kirjoitti:Tuollaisia omistajia lisää niin me jostain edes jotain tajuavat saamme takuuajan jälkeenkin korjauksia takuuna koska osa ei edes tajua autossaan olevan vikaa eikä rasita maahantuojan taloutta.pejus kirjoitti:toi OMINAISUUS kuuluu tän päivän autoihin,EI HUOLTA.

Re: Bensapumppu - hyytymisten uusi ennätys?
Minulle kävi tonnarin kanssa siten, että lopetin startauksen hiukan kesken, joten kone ei käynnistynyt. Uudet käynnistysyritykset eivät onnistuneet. Katsoin tulpat ja totesin ne kuiviksi. Auto hinattiin korjaamon pihaan. Seuraavana päivänä työntekijät miettivät, että auto on raskas työntää halliin, joten yksi heistä kokeili muodon vuoksi käynnistystä. Auto käynnistyi joskin hiukan epätasaiseti käyden. Sen jälkeen ei ilmennyt mitään ongelmia. Opin sen, että käynnistys pitää suorittaa "loppuun".9-5T kirjoitti:Saabin kuuluu käynnistyä edellisen ajomatkan pituudesta riippumatta.
terv,
george
900 GLi -84 -> 9000 2.3 CD A -90 -> 9-5 2.0T A5 TurboPilot Sedan -07
-
- "Viggen"
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: Bensapumppu - hyytymisten uusi ennätys?
Äläsitten laita sinne mitään motonetin pumppua, kyselin tuossa täkäläiden SAAB-merkkihuollon asentajalta jos laittaisi minunkin autoon motonetin pumpun, ja vastaus oli kutakuinkin tämä:
Ei kannata. Motonetin tarvikepumpussa on kuulemma jokin putki tai letku tjsp. tehty "väärin" ja eri materiaalista kuin saabin orkkisosassa. Ei kuulemma kestä tuota bensakylpyä kovin pitkään, ja sitten on huollossa vaihdettu 9-5:siin alkup. pumppuja motonetin pumpu tilalle kun on hajonnut jo n. 6kk käytön jälkeen.
Ei kannata. Motonetin tarvikepumpussa on kuulemma jokin putki tai letku tjsp. tehty "väärin" ja eri materiaalista kuin saabin orkkisosassa. Ei kuulemma kestä tuota bensakylpyä kovin pitkään, ja sitten on huollossa vaihdettu 9-5:siin alkup. pumppuja motonetin pumpu tilalle kun on hajonnut jo n. 6kk käytön jälkeen.
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Re: Bensapumppu - hyytymisten uusi ennätys?
Jep, sitä motonetin (tai SP/PCS:n) pumpun mukana tulevaa letkua ei kannata käyttää, vaan laittaa parempi tilalle. Muuten se varsinainen pumppuosa on aivan sama kuin siinä 5x kalliimmassa orggis-pumppuämpärissä...
Eski
Eski
Re: Bensapumppu - hyytymisten uusi ennätys?
Moi!
Kiitos vielä avusta ja hyvistä vinkeistä hyytymisen suhteen. Sain auton eilen huollosta ja taitaa jäädä ns. mysteeriksi tämä tapaus. Bensapumpusta ei löytynyt mitään vikaa ja auto käynnistyi siellä joka yrittämällä. Samoin auto käynnistyi hienosti aamulla kotipihasta.
Aamuisin nollakelin tiennoilla kuulunutta ujellusta liikkeelle lähdettäessä eivät harmikseni saaneet esiin. Itsellä ujeltanut joka kerta viime viikkojen aikana lähdettäessä liikkelle. Olivat tosin lisänneet ohjaustehostimeen nestettä, kun pinta oli ollut alhaalla ja joskos ääni olisi ollut tullut sitten sieltä tai vaihtoehtona edelleen ovat myös takajarrut. Nyt aamulla liikkeelle lähtiessä ääni oli lähes täysin poissa ainoastaan pari sekunnin hyvin vaimea ääni kuului ennen katoamistaan
.
Penkin suhteen sain kattavan taustoituksen ja on kuulemma on normaalia napsumista, joka pahenee auton ikääntymisen myötä. Ovat lisänneet alkupään 9-5:iin muoviholkkeja, jotka ovat nyt vakiona tehtaana tullessa. En jaksanut vääntää asiasta enempää, vaikka ei mielestäni penkki saa tähän tyyliin äänellä. Jarrupoljinkin tutkittiin ja on kaikin puolin kunnossa ja itse asiassa tänä aamuna naksumista ei esiintynyt.
Ei jäänyt hirveästi käteen tästä reissusta ja nyt täytyy vaan toivoa, ettei "vika" uusiudu. Bonuksena käynnistä mainittakoon huoltoneuvojien hyvä palvelu ja olematon lasku.
Turvallista saabeilua 2008!
Kiitos vielä avusta ja hyvistä vinkeistä hyytymisen suhteen. Sain auton eilen huollosta ja taitaa jäädä ns. mysteeriksi tämä tapaus. Bensapumpusta ei löytynyt mitään vikaa ja auto käynnistyi siellä joka yrittämällä. Samoin auto käynnistyi hienosti aamulla kotipihasta.
Aamuisin nollakelin tiennoilla kuulunutta ujellusta liikkeelle lähdettäessä eivät harmikseni saaneet esiin. Itsellä ujeltanut joka kerta viime viikkojen aikana lähdettäessä liikkelle. Olivat tosin lisänneet ohjaustehostimeen nestettä, kun pinta oli ollut alhaalla ja joskos ääni olisi ollut tullut sitten sieltä tai vaihtoehtona edelleen ovat myös takajarrut. Nyt aamulla liikkeelle lähtiessä ääni oli lähes täysin poissa ainoastaan pari sekunnin hyvin vaimea ääni kuului ennen katoamistaan

Penkin suhteen sain kattavan taustoituksen ja on kuulemma on normaalia napsumista, joka pahenee auton ikääntymisen myötä. Ovat lisänneet alkupään 9-5:iin muoviholkkeja, jotka ovat nyt vakiona tehtaana tullessa. En jaksanut vääntää asiasta enempää, vaikka ei mielestäni penkki saa tähän tyyliin äänellä. Jarrupoljinkin tutkittiin ja on kaikin puolin kunnossa ja itse asiassa tänä aamuna naksumista ei esiintynyt.
Ei jäänyt hirveästi käteen tästä reissusta ja nyt täytyy vaan toivoa, ettei "vika" uusiudu. Bonuksena käynnistä mainittakoon huoltoneuvojien hyvä palvelu ja olematon lasku.
Turvallista saabeilua 2008!
Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro -06 nykyinen,ex-autot: 9-5 Hirsch Wagon -05, 9-3 Aero -01, 9000 CSE -94.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Re: Bensapumppu - hyytymisten uusi ennätys?
Täytyy varmaan polvistua itse, jos haluaa homman kuntoon. "Haulla" löytyy varmasti lisää ohjeita aiheesta ja oletan, että ko. HSS2000 tuotetta saa huoltoasemalta / Motonetistä. Jos on jotain uusia ohjeita rasvaukseen niin nekin otetaan vastaan.9-5T kirjoitti:penkin saa äänettömäksi, älä anna periksi tai polvistu 4 kertaa HSS2000 purkki kädessä.
Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro -06 nykyinen,ex-autot: 9-5 Hirsch Wagon -05, 9-3 Aero -01, 9000 CSE -94.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Re: Bensapumppu - hyytymisten uusi ennätys?
Tarkoitettiin varmaankin tuota HHS2000 Wurthin synteettistä vaseliini sprayta. Saatavuuteen en ota kantaa.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Re: Bensapumppu - hyytymisten uusi ennätys?
En tiedä onko tämä uusi hyytymisen ennätys mutta 9-5:sta meni bensapumppu n.60tkm ajon jälkeen. Nyt uusi pumppu ja menomaistuu.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Re: Bensapumppu - hyytymisten uusi ennätys?
Tämän täytyy olla jo aika lähellä ennätystä. Uusi polttoainepumppu kesti vajaat 50km.
Kyseessä on alkuperäinen varaosa.

Re: Bensapumppu - hyytymisten uusi ennätys?
Kiitti ja pidetään mielessä. Katsotaan vaihtuuko asentotunnistin vai auto ensin, sillä pientä Audi kuumetta ilmassa autonäyttelyn käymisen jälkeen9-5T kirjoitti:Eiköhän syyllinen ole kampiakselin asentotunnistin jollei ulina liity ongelmaan, vaihda se viimeistään kun seuraavalla kerralla ei käynnisty tai vaatii pitkän startin. Itsellä teki kahdella kuskilla muutaman kerran mutta molemmat oli autoista liian tietämättömiä ja sanoivat ettei auto startannut(etsin jo kohtuu hintaista virtalukon pohjaa) mutta kerran teki itsellä ettei lähtenyt käyntiin kuin vasta toisella startilla jolloin tajusin heidän tietämättömyytensä ja todennäköisen vika kohteen.Hirschman kirjoitti:Moi!
Kiitos vielä avusta ja hyvistä vinkeistä hyytymisen suhteen. Sain auton eilen huollosta ja taitaa jäädä ns. mysteeriksi tämä tapaus. Bensapumpusta ei löytynyt mitään vikaa ja auto käynnistyi siellä joka yrittämällä. Samoin auto käynnistyi hienosti aamulla kotipihasta.

Ulina on muuten taas palannut ja isosti nollakelien tiimoilta. Tullee loppupeleissä takajarruista ja odotellaan kunnon pakkasia tai lämpimpiä kelejä niin ei ulise

Valomerkillä synkkä historia pumppujen kanssa -osanottoni!
Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro -06 nykyinen,ex-autot: 9-5 Hirsch Wagon -05, 9-3 Aero -01, 9000 CSE -94.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Re: Bensapumppu - hyytymisten uusi ennätys?
Kiitokset osanotosta.
Eiköhän auto taas kohta ole ajossa kun vaan saadaan uusi osa paikalleen.

Re: Bensapumppu - hyytymisten uusi ennätys?
Multa meni 70 luvulla 99 LE:stä ruiskusuuttimia ja pumppuja 20.000 km välein, kunnes joku viisas neuvoi laittamaan 2-tahtiöljyä lirauksen aina tankkauksen yhteydessä. Nykyään laitan talvella joka tankkauksella , 1 dl Masinol Kat:ia, jossa on voiteluaine mukana. Tällä systeemillä olen onnistunut ajamaan Saabeilla 750.000 km ilman pumppumurheita (kop kop kop). Broidilla on kilahtanut joka Saabista vähintään kerran pumppu. Saabien kilometrit ovat olleet välillä 40.000-300.000 km.
9-5 AERO Wagon 2005