9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Vielä 3,0TiD (moottorin) ominaisuuksista ja hyvistä sellaisista:
Useimmillakin dieseleillä ajaneena eräs piirre V6.ssa on miellyttänyt jota ei voi sanoa suinkaan olevan kaikissa nyky diisseleissä.
Moottorin uskomaton veto aivan kierrokset tappiin asti. Minkäänlaista hyytymistä tai "kuolemista" yläkierroksilla ei ole. Em johtuen esim. ohitukset 3-vaiht. 80-120 välillä sujuvat ilman että kerkeää kissaa sanomaan.
Tosin 4 ja 5 vaihdekkin potkivat aivan riittävästi.
Joku tietenkin kohta valittamaan ettei 4000-5000 kierrokset tee koneelle hyvää
mutta kyllä välillä kanavien tuuletus reippaalla virtauksella saa menohalut kasvamaan.
Omani (-02 Wagon ARC-var) tulee myyntiin liikkeeseen parin kuukauden päästä mikäli nykyisestä suppeasta tarjonnasta ei löydy mieleistä
Useimmillakin dieseleillä ajaneena eräs piirre V6.ssa on miellyttänyt jota ei voi sanoa suinkaan olevan kaikissa nyky diisseleissä.
Moottorin uskomaton veto aivan kierrokset tappiin asti. Minkäänlaista hyytymistä tai "kuolemista" yläkierroksilla ei ole. Em johtuen esim. ohitukset 3-vaiht. 80-120 välillä sujuvat ilman että kerkeää kissaa sanomaan.
Tosin 4 ja 5 vaihdekkin potkivat aivan riittävästi.
Joku tietenkin kohta valittamaan ettei 4000-5000 kierrokset tee koneelle hyvää
mutta kyllä välillä kanavien tuuletus reippaalla virtauksella saa menohalut kasvamaan.
Omani (-02 Wagon ARC-var) tulee myyntiin liikkeeseen parin kuukauden päästä mikäli nykyisestä suppeasta tarjonnasta ei löydy mieleistä
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Tämä
http://services.netwheels.fi/toiminnot/ ... 54&sid=283
ollut jo aika kauan myynnissä ja voisi lähteä sopivasti jatkamaan matkaa..( näin olen kuulut )
Päältäpäin ainakin siisti peli ( en ole ajanut)
http://services.netwheels.fi/toiminnot/ ... 54&sid=283
ollut jo aika kauan myynnissä ja voisi lähteä sopivasti jatkamaan matkaa..( näin olen kuulut )
Päältäpäin ainakin siisti peli ( en ole ajanut)
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Syksyllä ostaessa 70500km ja nyt n. 92000km, 8/04 Vector wagon. Jospa tällä 3-4 vuotta ajelisi.JussiT-5R kirjoitti:[Minkä verran tuolla omallasi muuten on ajettu?
Kävin koeajamassa syksyllä kolmea tidiä ml. tämä mikä tarttui haaviin. Tuossa on yksi niistä: Nettiauto ID:1373313. Alkaa olemaan hinta jo kohdillaan.
Näin on, mutta ei täällä kukaan muu sitä usko!V6TID kirjoitti: Moottorin uskomaton veto aivan kierrokset tappiin asti. Minkäänlaista hyytymistä tai "kuolemista" yläkierroksilla ei ole. Em johtuen esim. ohitukset 3-vaiht. 80-120 välillä sujuvat ilman että kerkeää kissaa sanomaan.
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Tuo yksilö on juurikin yksi noista kiikarissa olevista.9-3Tid kirjoitti:Syksyllä ostaessa 70500km ja nyt n. 92000km, 8/04 Vector wagon. Jospa tällä 3-4 vuotta ajelisi.JussiT-5R kirjoitti:[Minkä verran tuolla omallasi muuten on ajettu?
Kävin koeajamassa syksyllä kolmea tidiä ml. tämä mikä tarttui haaviin. Tuossa on yksi niistä: Nettiauto ID:1373313. Alkaa olemaan hinta jo kohdillaan.
Ongelma vaan on, ettei myyjä halua mitään tuohon vaihdossa, on kuulemma niin edulliseksi hinnoiteltu.
Joten Volvosta pitäisi nyt vaan päästä eroon...
#3660
Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Pääsee siitä niinkin tietysti, mutta siinä nettoaa aika huonosti.Mimmi kirjoitti:Eikös Vulvasta pääse eroon jättämällä se kiskoille tms?
Tai no mistä minä tiedän, en ole koittanut...
#3660
Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Minulla on ollut 3 A6 1.9 TDI:tä, nämä ovat mainioita autoja, mutta nyt ajan Saab 9-5 3.0 TID Wagonilla.
Auto on erittäin pirteä, varsinkin ohituksissa, maantieajo on erinomaisen tasaista ja hiljaista. Audi on ehkä hivenen äänekkäämpi. Ainakin oma Saab 9-5 on täynnä toiminnallisuuksia/ominaisuuksia/lisälaitteita, automaatisesti himmentyvästä taustapeilistä, navigointiin ja autopilottiin , tutkiin jne. Ergonomisesti hyvin ajateltuja ja toimivia ratkaisuja.
Olin hieman huolestunut tuosta savutuksesta kuten voit lukea aikaisemmasta ketjustani, mutta syyhän oli looginen. Ajan suurimman osan ajoista kaupungissa, joten karstaa oli kertynyt.
Onhan Saab 9-5 jykevä ja hyvä ajettava sekä talvella että kesällä, mielestäni ilmastointi hieman parempi kuin Audissa (huom. Audi vuosimallia 2002).
Sanoisin kuitenkin, että Saab 9-5:sen parhaat ominaisuudet tulevat esiin moottori ja maanteillä, kaupunkiajossa se on hivenen raskas (ainakin vaimon mielesta).
Maantiellä kulutus 6.0-7.2 l/100km kaupungissa 7.5 - 8.5 l/100km.
Tyyliltään tuo uusi 9-3 wagon on melestäni sporttisemman näkoinen, joten siiryn ehkä siihen parin vuoden kuluttua.
Auto on erittäin pirteä, varsinkin ohituksissa, maantieajo on erinomaisen tasaista ja hiljaista. Audi on ehkä hivenen äänekkäämpi. Ainakin oma Saab 9-5 on täynnä toiminnallisuuksia/ominaisuuksia/lisälaitteita, automaatisesti himmentyvästä taustapeilistä, navigointiin ja autopilottiin , tutkiin jne. Ergonomisesti hyvin ajateltuja ja toimivia ratkaisuja.
Olin hieman huolestunut tuosta savutuksesta kuten voit lukea aikaisemmasta ketjustani, mutta syyhän oli looginen. Ajan suurimman osan ajoista kaupungissa, joten karstaa oli kertynyt.
Onhan Saab 9-5 jykevä ja hyvä ajettava sekä talvella että kesällä, mielestäni ilmastointi hieman parempi kuin Audissa (huom. Audi vuosimallia 2002).
Sanoisin kuitenkin, että Saab 9-5:sen parhaat ominaisuudet tulevat esiin moottori ja maanteillä, kaupunkiajossa se on hivenen raskas (ainakin vaimon mielesta).
Maantiellä kulutus 6.0-7.2 l/100km kaupungissa 7.5 - 8.5 l/100km.
Tyyliltään tuo uusi 9-3 wagon on melestäni sporttisemman näkoinen, joten siiryn ehkä siihen parin vuoden kuluttua.
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Onko tämä entinen audisti ajanut 2,5 tdi (a 180 hv) konetta, että kumpi tuntuu paremmalta, verrattuna 3,0 tdi. Omasta mielestä taas siskon miehen 04 audi A6 tuntuu ajoääniltä ja koneääniltä hiljaisemmalta, tosin vaikea verrata, pitäisi kokeilla perä jälkeen. Ja onhan audin navi plus kanssa ihan ok. Olis vaan tiedossa halpa ja vähän ajettu A6 2004 Saksanmaalla, taustat tiedossa uudesta lähtien. Ja älkää saabistit suuttuko, autoja pitää aina verrata keskenään.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Ei ole ollut kokemuksia A6 2.5 TDI:stä, joten en sinänsä voi verrata. Luonnollisesti pidän Audeista aika paljon koska olen jo ostanut niitä 3, mutta kun koeajoin Saab 9-5 3.0 TIDtä niin ero puolsi Saabin ostamista. Audi on ehkä hieman ketterämpi kaupungissa ja u-käännökset sujuvat paremmin. Onkohan Saabi pidempi.
Toisaalta, jos verrataan uutta Audi mallistoa niin en enään ole niin varma (en kyllä ole koeajanut), mutta silloin puhutaan ihan eri hinnoista kun 02-04 vm. autoista.
Toisaalta, jos verrataan uutta Audi mallistoa niin en enään ole niin varma (en kyllä ole koeajanut), mutta silloin puhutaan ihan eri hinnoista kun 02-04 vm. autoista.
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Ei mikään huolella pidetty yksilö, skraaduja siellä täällä, jos omaani vertaa. Huoltokirja löytyi, huollettu joka kerta eri putkassa, välejä en enää muista. Hyvät varusteet siinä oli. Ahdin näytti uusitulta, kuten oli mainittu. Alusta oli jo pehmeessä kunnossa, muuten ajoltaan ja moottoriltaan ok. Pikaisen tarkastelun perusteella veikkaisin, että apparin puolen etukulma kolaroitu tai ainakin maalattu. Mutta aina niitä kannattaa käydä katsomassa, eikä hinta enää ole paha.JussiT-5R kirjoitti:Tuo yksilö on juurikin yksi noista kiikarissa olevista.
Ongelma vaan on, ettei myyjä halua mitään tuohon vaihdossa, on kuulemma niin edulliseksi hinnoiteltu.
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Ahaa, hyvä tietää.9-3Tid kirjoitti:Ei mikään huolella pidetty yksilö, skraaduja siellä täällä, jos omaani vertaa. Huoltokirja löytyi, huollettu joka kerta eri putkassa, välejä en enää muista. Hyvät varusteet siinä oli. Ahdin näytti uusitulta, kuten oli mainittu. Alusta oli jo pehmeessä kunnossa, muuten ajoltaan ja moottoriltaan ok. Pikaisen tarkastelun perusteella veikkaisin, että apparin puolen etukulma kolaroitu tai ainakin maalattu. Mutta aina niitä kannattaa käydä katsomassa, eikä hinta enää ole paha.JussiT-5R kirjoitti:Tuo yksilö on juurikin yksi noista kiikarissa olevista.
Ongelma vaan on, ettei myyjä halua mitään tuohon vaihdossa, on kuulemma niin edulliseksi hinnoiteltu.
Menen tässä lähiaikoina katsomaan tuota, niin tietää jo nyt mihin kannattaa kiinnittää huomiota.
Alustan uusiminen (/madallus) voisi olla muutenkin olla aika pian suunnitteilla, joten sen kunnolla ei ole niin suurta merkitystä, omalla kohdallani.
#3660
Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Yhdyn kaikkiin edellisissä vieteissä mainittuihin mielipiteisiin V6TiD:n positiivisista käyttökokemuksista.
Mutta nyt on sitten piru merrassa. Omalla V6TiD:lla nyt mittarissa 205 tkm. Meno on maittanut. 2 kk sitten Sid alkoi pyydellä moottoriin nestettä pyynnöllä "fill cooland liquid". Lisäilin nestettä ja jano sammui. 150 km:n kuluttua janotti taas jne. 200 tkm -huollossa ei löytynyt vuotoja. Nestettä kului edelleen. Lämmöt ja tehot ihan normaalit, ei savutusta, ei erikoisia ääniä.
Eberi toimi automatiikalla joten alettiin epäillä sen kennon vuotoa. Kytkettiin koko Eberi pois eikä sitä esilämmitykseenkään käytetty mutta tällä ei huomattavaa vaikutusta jäähdytysnesteen kulutukseen. Jäähd.järjestelmän painemittauksessa ei löydetty vuotoja.
Kun auto oli kolmannen kerran tutkittavana esitettiin "varma" epäily: Sylinteriputket ovat päässeet liikahtamaan. Ei onneksi sen enempää
Pian auto viedää taas pajalle, nyt vähän pidemmäksi aikaa... ...alustavasti arvioitu 2 vko:ksi... Kone avataan, sylinteriputket yritetään liimata paikoilleen. Jos tämä ei onnistu niin arviolta puolet koneesta eli alakerta joudutaan uusimaan... ... eikä maksane paljon...!
Että tämmöinen kokemus. Se huhu V6TiD:n moottorinvaihdosta liittynee tähän oireeseen. Oletteko kuulleet vastaavista oireista? Ollaanko tässä oikeilla jäljillä? Korosta vielä, että ainut oire on jäähd.nesteen kulutus mutta ei näkyvää vuotoa, tiputusta ym. Pakokaasujen mittauksista eli ko. nesteen palamisjäämistä en tiedä. Täydellinen koneremontti 200 tkm:ssa kuulostaa liian paksulta jutulta "premium-luokan autossa".
Mutta nyt on sitten piru merrassa. Omalla V6TiD:lla nyt mittarissa 205 tkm. Meno on maittanut. 2 kk sitten Sid alkoi pyydellä moottoriin nestettä pyynnöllä "fill cooland liquid". Lisäilin nestettä ja jano sammui. 150 km:n kuluttua janotti taas jne. 200 tkm -huollossa ei löytynyt vuotoja. Nestettä kului edelleen. Lämmöt ja tehot ihan normaalit, ei savutusta, ei erikoisia ääniä.
Eberi toimi automatiikalla joten alettiin epäillä sen kennon vuotoa. Kytkettiin koko Eberi pois eikä sitä esilämmitykseenkään käytetty mutta tällä ei huomattavaa vaikutusta jäähdytysnesteen kulutukseen. Jäähd.järjestelmän painemittauksessa ei löydetty vuotoja.
Kun auto oli kolmannen kerran tutkittavana esitettiin "varma" epäily: Sylinteriputket ovat päässeet liikahtamaan. Ei onneksi sen enempää
Pian auto viedää taas pajalle, nyt vähän pidemmäksi aikaa... ...alustavasti arvioitu 2 vko:ksi... Kone avataan, sylinteriputket yritetään liimata paikoilleen. Jos tämä ei onnistu niin arviolta puolet koneesta eli alakerta joudutaan uusimaan... ... eikä maksane paljon...!
Että tämmöinen kokemus. Se huhu V6TiD:n moottorinvaihdosta liittynee tähän oireeseen. Oletteko kuulleet vastaavista oireista? Ollaanko tässä oikeilla jäljillä? Korosta vielä, että ainut oire on jäähd.nesteen kulutus mutta ei näkyvää vuotoa, tiputusta ym. Pakokaasujen mittauksista eli ko. nesteen palamisjäämistä en tiedä. Täydellinen koneremontti 200 tkm:ssa kuulostaa liian paksulta jutulta "premium-luokan autossa".
#1710
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Pahalta kuulostaa. Onkohan tuossa 3.0tid koneen takuussa mitään kilometri rajoitusta? Esim. jos sylinterinputket vajoavat 500tkm:n kohdalla niin saako uuden takuuseen
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Kaikki huollot myös normaalin takuuajan jälkeen tehty ajallaan ja merkkiliikkeessä. Huoltokirjamerkinnät niin asianmukaiset kuin mitä nyt merkkiliike voi tehdä. Mitä tuo mainitsemasi "takuu" tässä tilanteessa tarkoittaa?
#1710
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Kiitos vinkistä!
#1710
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Saattaa diagnoosi olla hyvinkin oikea mutta, tarkastakapa ensin ettei lämmityskierron bypass venttiili rintapellissä vuoda. Osaa olla varsin huomaamaton joskus. Kone käymään kierroksille kuumana ja katsotte vuotaako.