9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Ei ole ollut kokemuksia A6 2.5 TDI:stä, joten en sinänsä voi verrata. Luonnollisesti pidän Audeista aika paljon koska olen jo ostanut niitä 3, mutta kun koeajoin Saab 9-5 3.0 TIDtä niin ero puolsi Saabin ostamista. Audi on ehkä hieman ketterämpi kaupungissa ja u-käännökset sujuvat paremmin. Onkohan Saabi pidempi.
Toisaalta, jos verrataan uutta Audi mallistoa niin en enään ole niin varma (en kyllä ole koeajanut), mutta silloin puhutaan ihan eri hinnoista kun 02-04 vm. autoista.
Toisaalta, jos verrataan uutta Audi mallistoa niin en enään ole niin varma (en kyllä ole koeajanut), mutta silloin puhutaan ihan eri hinnoista kun 02-04 vm. autoista.
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Ei mikään huolella pidetty yksilö, skraaduja siellä täällä, jos omaani vertaa. Huoltokirja löytyi, huollettu joka kerta eri putkassa, välejä en enää muista. Hyvät varusteet siinä oli. Ahdin näytti uusitulta, kuten oli mainittu. Alusta oli jo pehmeessä kunnossa, muuten ajoltaan ja moottoriltaan ok. Pikaisen tarkastelun perusteella veikkaisin, että apparin puolen etukulma kolaroitu tai ainakin maalattu. Mutta aina niitä kannattaa käydä katsomassa, eikä hinta enää ole paha.JussiT-5R kirjoitti:Tuo yksilö on juurikin yksi noista kiikarissa olevista.
Ongelma vaan on, ettei myyjä halua mitään tuohon vaihdossa, on kuulemma niin edulliseksi hinnoiteltu.
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Ahaa, hyvä tietää.9-3Tid kirjoitti:Ei mikään huolella pidetty yksilö, skraaduja siellä täällä, jos omaani vertaa. Huoltokirja löytyi, huollettu joka kerta eri putkassa, välejä en enää muista. Hyvät varusteet siinä oli. Ahdin näytti uusitulta, kuten oli mainittu. Alusta oli jo pehmeessä kunnossa, muuten ajoltaan ja moottoriltaan ok. Pikaisen tarkastelun perusteella veikkaisin, että apparin puolen etukulma kolaroitu tai ainakin maalattu. Mutta aina niitä kannattaa käydä katsomassa, eikä hinta enää ole paha.JussiT-5R kirjoitti:Tuo yksilö on juurikin yksi noista kiikarissa olevista.
Ongelma vaan on, ettei myyjä halua mitään tuohon vaihdossa, on kuulemma niin edulliseksi hinnoiteltu.
Menen tässä lähiaikoina katsomaan tuota, niin tietää jo nyt mihin kannattaa kiinnittää huomiota.
Alustan uusiminen (/madallus) voisi olla muutenkin olla aika pian suunnitteilla, joten sen kunnolla ei ole niin suurta merkitystä, omalla kohdallani.
#3660
Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Yhdyn kaikkiin edellisissä vieteissä mainittuihin mielipiteisiin V6TiD:n positiivisista käyttökokemuksista.
Mutta nyt on sitten piru merrassa. Omalla V6TiD:lla nyt mittarissa 205 tkm. Meno on maittanut. 2 kk sitten Sid alkoi pyydellä moottoriin nestettä pyynnöllä "fill cooland liquid". Lisäilin nestettä ja jano sammui. 150 km:n kuluttua janotti taas jne. 200 tkm -huollossa ei löytynyt vuotoja. Nestettä kului edelleen. Lämmöt ja tehot ihan normaalit, ei savutusta, ei erikoisia ääniä.
Eberi toimi automatiikalla joten alettiin epäillä sen kennon vuotoa. Kytkettiin koko Eberi pois eikä sitä esilämmitykseenkään käytetty mutta tällä ei huomattavaa vaikutusta jäähdytysnesteen kulutukseen. Jäähd.järjestelmän painemittauksessa ei löydetty vuotoja.
Kun auto oli kolmannen kerran tutkittavana esitettiin "varma" epäily: Sylinteriputket ovat päässeet liikahtamaan. Ei onneksi sen enempää
Pian auto viedää taas pajalle, nyt vähän pidemmäksi aikaa... ...alustavasti arvioitu 2 vko:ksi... Kone avataan, sylinteriputket yritetään liimata paikoilleen. Jos tämä ei onnistu niin arviolta puolet koneesta eli alakerta joudutaan uusimaan... ... eikä maksane paljon...!
Että tämmöinen kokemus. Se huhu V6TiD:n moottorinvaihdosta liittynee tähän oireeseen. Oletteko kuulleet vastaavista oireista? Ollaanko tässä oikeilla jäljillä? Korosta vielä, että ainut oire on jäähd.nesteen kulutus mutta ei näkyvää vuotoa, tiputusta ym. Pakokaasujen mittauksista eli ko. nesteen palamisjäämistä en tiedä. Täydellinen koneremontti 200 tkm:ssa kuulostaa liian paksulta jutulta "premium-luokan autossa".
Mutta nyt on sitten piru merrassa. Omalla V6TiD:lla nyt mittarissa 205 tkm. Meno on maittanut. 2 kk sitten Sid alkoi pyydellä moottoriin nestettä pyynnöllä "fill cooland liquid". Lisäilin nestettä ja jano sammui. 150 km:n kuluttua janotti taas jne. 200 tkm -huollossa ei löytynyt vuotoja. Nestettä kului edelleen. Lämmöt ja tehot ihan normaalit, ei savutusta, ei erikoisia ääniä.
Eberi toimi automatiikalla joten alettiin epäillä sen kennon vuotoa. Kytkettiin koko Eberi pois eikä sitä esilämmitykseenkään käytetty mutta tällä ei huomattavaa vaikutusta jäähdytysnesteen kulutukseen. Jäähd.järjestelmän painemittauksessa ei löydetty vuotoja.
Kun auto oli kolmannen kerran tutkittavana esitettiin "varma" epäily: Sylinteriputket ovat päässeet liikahtamaan. Ei onneksi sen enempää
Pian auto viedää taas pajalle, nyt vähän pidemmäksi aikaa... ...alustavasti arvioitu 2 vko:ksi... Kone avataan, sylinteriputket yritetään liimata paikoilleen. Jos tämä ei onnistu niin arviolta puolet koneesta eli alakerta joudutaan uusimaan... ... eikä maksane paljon...!
Että tämmöinen kokemus. Se huhu V6TiD:n moottorinvaihdosta liittynee tähän oireeseen. Oletteko kuulleet vastaavista oireista? Ollaanko tässä oikeilla jäljillä? Korosta vielä, että ainut oire on jäähd.nesteen kulutus mutta ei näkyvää vuotoa, tiputusta ym. Pakokaasujen mittauksista eli ko. nesteen palamisjäämistä en tiedä. Täydellinen koneremontti 200 tkm:ssa kuulostaa liian paksulta jutulta "premium-luokan autossa".
#1710
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Pahalta kuulostaa. Onkohan tuossa 3.0tid koneen takuussa mitään kilometri rajoitusta? Esim. jos sylinterinputket vajoavat 500tkm:n kohdalla niin saako uuden takuuseen
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Kaikki huollot myös normaalin takuuajan jälkeen tehty ajallaan ja merkkiliikkeessä. Huoltokirjamerkinnät niin asianmukaiset kuin mitä nyt merkkiliike voi tehdä. Mitä tuo mainitsemasi "takuu" tässä tilanteessa tarkoittaa?
#1710
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Kiitos vinkistä!
#1710
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Saattaa diagnoosi olla hyvinkin oikea mutta, tarkastakapa ensin ettei lämmityskierron bypass venttiili rintapellissä vuoda. Osaa olla varsin huomaamaton joskus. Kone käymään kierroksille kuumana ja katsotte vuotaako.
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Mutta eikö tuollaiset bypass- ja 3-tieventtiilivuodot pitäisi tulla ilmi kun nestekierto mitataan paineistettuna? Minulla tuo 45 minuuttia kestänyt mittaus tehtiin eikä paineen alenemista/vuotoja ilmaantunut.
Toisaalta, jos epäillään sylinteriputkien alenemista, niin eikö senkin pitäisi näkyä alentuneissa jäähdytysnesteen paineissa? Eikös neste pääse silloin palotilaan ja katoa höyrynä ilmakehään osaksi ilmastonmuutosta?
Valitettavasti en tunne oikeita termejä näistä asioista.
Toisaalta, jos epäillään sylinteriputkien alenemista, niin eikö senkin pitäisi näkyä alentuneissa jäähdytysnesteen paineissa? Eikös neste pääse silloin palotilaan ja katoa höyrynä ilmakehään osaksi ilmastonmuutosta?
Valitettavasti en tunne oikeita termejä näistä asioista.
#1710
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Eli: Vaikka sylinteriputkien vajoaminen olisikin "vain" vähäistä, seurauksena vääjämättä moottorivaurio, ennemmin tai myöhemmin, vai kuinka? Kannen tiivistekö siinä ensimmäiseksi menee?
Omalla kohdallani tuo vajoaminen ei kovin vähäiseltä vaikuta koska lisään nestettä lähes 1 ltr 150 km:n välein. Siis kylmään moottoriin, paisuntasäiliön "kalt"-rajaan saakka, tai oikeasti vähän yli.
Omalla kohdallani tuo vajoaminen ei kovin vähäiseltä vaikuta koska lisään nestettä lähes 1 ltr 150 km:n välein. Siis kylmään moottoriin, paisuntasäiliön "kalt"-rajaan saakka, tai oikeasti vähän yli.
#1710
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
9-5 3,0TiD Wagon Vect -03 KA
96 V4 -72 KA, OE
Ford Mustang Sports Roof -69 KA
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Kysytäänpä täältä, että miten mahtaa vaikuttaa tuohon takuu / korjauskäytäntöön sellainen seikka, kuin auton lastutus.
Eli mitä mahtavat olla Saksassa insinöörit mieltä, jos huoltokirja on täytetty ajallaan, ja lastutus tehty vasta takuuajan päättymisen jälkeen tai vastaavasti sitä ennen.
Näemmä nimittäin myös näihin 3.0 pikkudieseleihin on saatavilla erilaisia vaihtoehtoja, joten syökö niillä pahimmassa tapauksessa tuon huoltokirjan mukanaan, vaikka itse varsinaiseen valmistusvirheeseenhän tuolla ei pitäisi mitään merkitystä olla?
Eli mitä mahtavat olla Saksassa insinöörit mieltä, jos huoltokirja on täytetty ajallaan, ja lastutus tehty vasta takuuajan päättymisen jälkeen tai vastaavasti sitä ennen.
Näemmä nimittäin myös näihin 3.0 pikkudieseleihin on saatavilla erilaisia vaihtoehtoja, joten syökö niillä pahimmassa tapauksessa tuon huoltokirjan mukanaan, vaikka itse varsinaiseen valmistusvirheeseenhän tuolla ei pitäisi mitään merkitystä olla?
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Terve
Ennen kuin viet auto tuon "fill cooland liquid" takia huoltoon vaihda syylärin korkki. Omassa oli korkin venttiili rikki ja oli samat oireet kuin sinulla. Motonetistä 4,80 € minulta oireet lakkasi heti kun painee toimi oikein.
Ennen kuin viet auto tuon "fill cooland liquid" takia huoltoon vaihda syylärin korkki. Omassa oli korkin venttiili rikki ja oli samat oireet kuin sinulla. Motonetistä 4,80 € minulta oireet lakkasi heti kun painee toimi oikein.
jarmot kirjoitti:Yhdyn kaikkiin edellisissä vieteissä mainittuihin mielipiteisiin V6TiD:n positiivisista käyttökokemuksista.
Mutta nyt on sitten piru merrassa. Omalla V6TiD:lla nyt mittarissa 205 tkm. Meno on maittanut. 2 kk sitten Sid alkoi pyydellä moottoriin nestettä pyynnöllä "fill cooland liquid". Lisäilin nestettä ja jano sammui. 150 km:n kuluttua janotti taas jne. 200 tkm -huollossa ei löytynyt vuotoja. Nestettä kului edelleen. Lämmöt ja tehot ihan normaalit, ei savutusta, ei erikoisia ääniä.
Eberi toimi automatiikalla joten alettiin epäillä sen kennon vuotoa. Kytkettiin koko Eberi pois eikä sitä esilämmitykseenkään käytetty mutta tällä ei huomattavaa vaikutusta jäähdytysnesteen kulutukseen. Jäähd.järjestelmän painemittauksessa ei löydetty vuotoja.
Kun auto oli kolmannen kerran tutkittavana esitettiin "varma" epäily: Sylinteriputket ovat päässeet liikahtamaan. Ei onneksi sen enempää
Pian auto viedää taas pajalle, nyt vähän pidemmäksi aikaa... ...alustavasti arvioitu 2 vko:ksi... Kone avataan, sylinteriputket yritetään liimata paikoilleen. Jos tämä ei onnistu niin arviolta puolet koneesta eli alakerta joudutaan uusimaan... ... eikä maksane paljon...!
Että tämmöinen kokemus. Se huhu V6TiD:n moottorinvaihdosta liittynee tähän oireeseen. Oletteko kuulleet vastaavista oireista? Ollaanko tässä oikeilla jäljillä? Korosta vielä, että ainut oire on jäähd.nesteen kulutus mutta ei näkyvää vuotoa, tiputusta ym. Pakokaasujen mittauksista eli ko. nesteen palamisjäämistä en tiedä. Täydellinen koneremontti 200 tkm:ssa kuulostaa liian paksulta jutulta "premium-luokan autossa".
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Onko oikean osanumeron haltija toipunut järkytyksestä vai pyörtyikö marmoritiskille. Olisi kiva kuulla tästä casesta lisää ja meneekö Mimmin ensi kuun tili varamoottoriin??9-5T kirjoitti: Hinta on tainnut muuttua lähiaikoina, oikean osanumeron haltija kertonee tarkemmin.
btw: syksyllä hinta oli sitä kysyessäni Mimmin mainitsema 22keur.
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Hieron Vollen vaihtoa 9-5 3.0 Tid -02 farkkuun, mutta 200 tkm mittarissa. Ei kai se vielä Isuzulle liikaa vielä ole?
Volvo 965 2,5 24V -96,ex-Volvo V70 D5 -02,ex-Volvo V40 -02 1,9D,ex-Saab 9-5 2,3t STW -99,ex-Saab 9-3 2,0 -99,ex-Saab 900 2,0 -96,ex-Honda Civic 1,3,Type-S -83,ex-Honda Civic 1,6 DOHC Tuning -89,ex-Opel Manta 2,0 400-look -77,ex-Opel Kadett D 1,3 -82
Re: 9-5 3.0 Tid positiivisia käyttökokemuksia?
Ei, miksi olisi?MikaI kirjoitti:Hieron Vollen vaihtoa 9-5 3.0 Tid -02 farkkuun, mutta 200 tkm mittarissa. Ei kai se vielä Isuzulle liikaa vielä ole?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).