viritänkö vai vingutanko?
viritänkö vai vingutanko?
Apuja!
Olen hankkimassa 9-5 Wagonia (-03-05) millä olis ajettu jotain sadan tonnin verran. en halua jäädä jalkoihin liikenteessä, mut ei tahdo jenit riittää tolkun kuntoiseen aeroonkaan. onko järkevää ostaa 110-kilowattinen vehje ja laitattaa siihen lastu liikkeessä? ja qui pal sillä sit saa niitä tehoja? en tajua itse nuista konehommista yhtään mitään. tiedän kyllä että saisin halvemmalla jonkun muun ku saabin mutku ei anna luonto periks...
Olen hankkimassa 9-5 Wagonia (-03-05) millä olis ajettu jotain sadan tonnin verran. en halua jäädä jalkoihin liikenteessä, mut ei tahdo jenit riittää tolkun kuntoiseen aeroonkaan. onko järkevää ostaa 110-kilowattinen vehje ja laitattaa siihen lastu liikkeessä? ja qui pal sillä sit saa niitä tehoja? en tajua itse nuista konehommista yhtään mitään. tiedän kyllä että saisin halvemmalla jonkun muun ku saabin mutku ei anna luonto periks...
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Re: viritänkö vai vingutanko?
Kyllähän tuommonen "normi" Sabakin varmasti lastutettuna liikahtaa normaali tarpeisiin aivan tarpeeksi, mutta onhan se Aero aina Aero...
Re: viritänkö vai vingutanko?
Saabin orggisviri on luotettava ja toimii takuuvarmasti oikein. 2.0t 110kW koneeseen saat 136kW. Hirschiltä saa myös Saabin hyväksymiä virisarjoja, mutta ovat aika arvokkaita. Kannattaa rajata vuosimalliksi M2004 tai uudempi, niin ei tarvitse pelätä huohotinongelmaa. M2003:ssa on ns. "moottoritakuu", jos huoltokirja on kunnossa, joten siinä kannattaa olla tarkkana...
Eski
Eski
Re: viritänkö vai vingutanko?
http://sv.bsr.se/products/t52/
Tuokin on yksi mahdollisuus, minuulle vastaavan tilasivat pro-carservicestä ja "asensivat" ilmaiseksi paikalle. Helppo tehdä itsekkin ja myös poistaa. Se ei ole tosin rekisteröitävissä. Muitakin vastaavia on.
Tuokin on yksi mahdollisuus, minuulle vastaavan tilasivat pro-carservicestä ja "asensivat" ilmaiseksi paikalle. Helppo tehdä itsekkin ja myös poistaa. Se ei ole tosin rekisteröitävissä. Muitakin vastaavia on.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Re: viritänkö vai vingutanko?
Palaan tässä yhteydessä vanhaan juttuun Saabin virisarjasta. Monessa yhteydessä on todettu että 01- mallin sarja(= boksi) käy -02:een. Mutta käykö -03:n sarja -02:een? Voisi nimittäin kuvitella että uudemmassa on paranneltu muutenkin moottorin ohjausta sekä poisteltu "bugeja". Miksikö tämä kiinnostaa niin kovasti? Siksi että itsellä on 02-mallinen 2.0t ja tahtoisi lisää voimaa
. Nimittäin Elkparts hinnoittelee nämä mielenkiintoisesti:
- 01-malliin: 457,94 eur
- 02-malliin: 1 321,88 eur
- 03-malliin: 446,73 eur
01 ja 02 ovat samalla sivulla, uudemmat omallaan, voikohan tästä päätellä jotain?
Suomessa Saappi huutelee 02-mallin viriboksista n. 2000 euroa. Saabin alkuperäisessä sarjassa on se etu että moottoriturva käsittääkseni säilyy, huomioiden tietenkin muut vaatimukset (huollot yms.). Boksi ilmeisesti täytyy vaihdattaa Saabin huollossa mutta saa sen kai ostaa vaikka Elkpartsilta.
Ihmettelee
Hannu
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
- 01-malliin: 457,94 eur
- 02-malliin: 1 321,88 eur
- 03-malliin: 446,73 eur
01 ja 02 ovat samalla sivulla, uudemmat omallaan, voikohan tästä päätellä jotain?
Suomessa Saappi huutelee 02-mallin viriboksista n. 2000 euroa. Saabin alkuperäisessä sarjassa on se etu että moottoriturva käsittääkseni säilyy, huomioiden tietenkin muut vaatimukset (huollot yms.). Boksi ilmeisesti täytyy vaihdattaa Saabin huollossa mutta saa sen kai ostaa vaikka Elkpartsilta.
Ihmettelee
Hannu
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: viritänkö vai vingutanko?
Ainakin BSR:llä 2002-05 myydään samaa sarjaa.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Re: viritänkö vai vingutanko?
Itelläni on -99 2.0t. Laitoin siihen hetki sitten "Saabin" ohjelmalla varustetun purkin
jossa piti olla 192hv ja vaihdoin punaiset suuttimet vihreiden tilalle. Auto penkitettiin Harisella Valkeakoskella ja siinä oli 203hv ja 358nm 3136 rpm:llä.
Olisi kuulemma saanut hepan tai pari lisää jos olisi ollut avarempi ilmapuoli kun meni yläpäässä hiukan rikkaalle. Täytyy sanoa, ettei se mikään ohjus vieläkään ole mutta siitä tuli ihan mukava ajaa.
jossa piti olla 192hv ja vaihdoin punaiset suuttimet vihreiden tilalle. Auto penkitettiin Harisella Valkeakoskella ja siinä oli 203hv ja 358nm 3136 rpm:llä.
Olisi kuulemma saanut hepan tai pari lisää jos olisi ollut avarempi ilmapuoli kun meni yläpäässä hiukan rikkaalle. Täytyy sanoa, ettei se mikään ohjus vieläkään ole mutta siitä tuli ihan mukava ajaa.
Re: viritänkö vai vingutanko?
Itsellä on 9-5 2.3t 185hv -02. Laitoin siihen saman vuosimallin AERO:n softan. Kummasti tuli potkua lisää, eikä varmasti jää jalkoihin. Kaikkeen tietysti tottuu ja harkinnassa on turbon päivitys...! Huohotinpäivitys on aina tietenkin harkittava asia kyseisessä vuosimallissa, mutta öljynvaihto 10 tkm välein ei mielestäni auttaa asiaan myös.
Nykyisin on tosin -02 - 03 AEROja ihan kohtuullisella hinnalla myytävänä.
Nykyisin on tosin -02 - 03 AEROja ihan kohtuullisella hinnalla myytävänä.
9-5 2,3t(+) Vector wagon -02
9000 CS 2,0 -93
95 kartano -74
9000 CS 2,0 -93
95 kartano -74
Re: viritänkö vai vingutanko?
Sain -04 automaattiaeron, ajettu 108tkm hintaan 22500€. paha?
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Re: viritänkö vai vingutanko?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia