RADIONAPIT JA TYYTTI EI TOIMI

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
vjussi
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: La Maalis 01, 2008 18:54

RADIONAPIT JA TYYTTI EI TOIMI

Viesti Kirjoittaja vjussi »

SAAB 9-5 2,3t vm -98
Oisko kellään vinkkejä, mistä etsiä vikaa, kun radionapit ratissa ja tyytti lopetti toimimasta. Sulakkeet ehjät ja tyytti kyllä änähtää kun keskuslukon kuittaa tuplana.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: RADIONAPIT JA TYYTTI EI TOIMI

Viesti Kirjoittaja VKe »

Ratin sisällä olevassa coilspringissä häikkää...? Pitäs irrottaa airbag-pommi mut se lienee ammattilaisen hommaa...
Sininen Saab 9-3, '99
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: RADIONAPIT JA TYYTTI EI TOIMI

Viesti Kirjoittaja VKe »

Miten airbagin irroittajien kouluttaminen tähän liittyy??
Sininen Saab 9-3, '99
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5397
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: RADIONAPIT JA TYYTTI EI TOIMI

Viesti Kirjoittaja VKe »

Tuohon alkuperäiseen kysymykseen palatakseni, jos arvon ammattilaiset sallii, niin pommi on kai kiinnitetty muutamalla ruuvilla joiden kannat on jossain ratin takane. Lienee kaks tai kolme. En tiedä itse kun en ole ammttilainen. Olen vakuuttunut että joku tietää neuvoa tarkemmin.

Asiallista vuodatusta, mut silti miten ihmeessä airbagin irroittajien kouluttaminen liittyy tähän???
Sininen Saab 9-3, '99
vjussi
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: La Maalis 01, 2008 18:54

Re: RADIONAPIT JA TYYTTI EI TOIMI

Viesti Kirjoittaja vjussi »

Viestimiehen koulutus armeijasta, mutta pomminpurku kyllä onnistuu. Voikohan tuota rattikiehkuraa mittailla, onko se viallinen? Ja varmaankin tyytti ja napit toimii maadoituksella?
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: RADIONAPIT JA TYYTTI EI TOIMI

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

Mitä minä olen noita bagillisia ratteja irroitellut/vaihdellut (en tosin Saabista vielä) niin ei niissä mitään ihmeellistä ole, akun kenkä on kyllä hyvä varoiksi ottaa irti ensin ja antaa olla jonkun aikaakin irti, ennen kuin menee sorkkimaan...
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
JussiT-5R
"Aero"
Viestit: 492
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 16:54
Paikkakunta: Paimio
Viesti:

Re: RADIONAPIT JA TYYTTI EI TOIMI

Viesti Kirjoittaja JussiT-5R »

9-5T kirjoitti:Saabissa on turha irroittaa akunkenkää, avaimen kun pitää taskussa kokoajan menee kaikki hyvin. Bagi vaatii vähintään +12V laukeakseen eikä sitä pysty liittimen irroituksella tekemään, virran kytkemisellä saa vikavalon syttymään.
Hyvä tietää tämäkin, jos tarvii nykyisestä kulkineesta joskus irroittaa.
#3660

Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Re: RADIONAPIT JA TYYTTI EI TOIMI

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Menee ohi aiheen, mutta tosiaan Volvon ja VW airbag räjähti siinä 8.0 voltin kohdalla kun säädettävällä virtalähteellä hiljaksiin nostettiin jännitettä ja haettiin "räjähdys" kohtaa. Nyt en vaan muista noiden airbagin valmistajaa :roll:
tami
"Hirsch"
Viestit: 810
Liittynyt: To Syys 23, 2004 22:01
Paikkakunta: Heinola

Re: RADIONAPIT JA TYYTTI EI TOIMI

Viesti Kirjoittaja tami »

Mimmi kirjoitti: Itse asiassa bagi laukeaa jo noin 7...8V jännitteellä. SRS boxi tosin syöttää törmäystilanteessa bageille 35V.
Bagien boksi tuskin kestää tuota 35V jännitettä hajoamatta. Eli boksi siis uhraa itse itsensä suojatakseen auton matkustajia, eikö ?
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: RADIONAPIT JA TYYTTI EI TOIMI

Viesti Kirjoittaja suorsa »

tami kirjoitti:
Mimmi kirjoitti: Itse asiassa bagi laukeaa jo noin 7...8V jännitteellä. SRS boxi tosin syöttää törmäystilanteessa bageille 35V.
Bagien boksi tuskin kestää tuota 35V jännitettä hajoamatta. Eli boksi siis uhraa itse itsensä suojatakseen auton matkustajia, eikö ?
Niin se menee. Jos bägi laukeaa niin myös ohjausyksikkö menee vaihtoon.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
vjussi
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: La Maalis 01, 2008 18:54

Re: RADIONAPIT JA TYYTTI EI TOIMI

Viesti Kirjoittaja vjussi »

Tulipa tutkittua vähän tarkemmin tuota rattikiehkuraa. Ja sieltähän se vika löytyi; yhteys poikki. Kokeilin hyppyjohdolla ja sillä toimi. No heitin viallisen paikalleen ja rupeshan se airbagin vikavalokin palamaan. Täytynee etsiä uusi kiehkura niin eiköhän se rupia pelittämään.
Vastaa Viestiin