RADIONAPIT JA TYYTTI EI TOIMI
RADIONAPIT JA TYYTTI EI TOIMI
SAAB 9-5 2,3t vm -98
Oisko kellään vinkkejä, mistä etsiä vikaa, kun radionapit ratissa ja tyytti lopetti toimimasta. Sulakkeet ehjät ja tyytti kyllä änähtää kun keskuslukon kuittaa tuplana.
Oisko kellään vinkkejä, mistä etsiä vikaa, kun radionapit ratissa ja tyytti lopetti toimimasta. Sulakkeet ehjät ja tyytti kyllä änähtää kun keskuslukon kuittaa tuplana.
Re: RADIONAPIT JA TYYTTI EI TOIMI
Ratin sisällä olevassa coilspringissä häikkää...? Pitäs irrottaa airbag-pommi mut se lienee ammattilaisen hommaa...
Sininen Saab 9-3, '99
Re: RADIONAPIT JA TYYTTI EI TOIMI
Miten airbagin irroittajien kouluttaminen tähän liittyy??
Sininen Saab 9-3, '99
Re: RADIONAPIT JA TYYTTI EI TOIMI
Tuohon alkuperäiseen kysymykseen palatakseni, jos arvon ammattilaiset sallii, niin pommi on kai kiinnitetty muutamalla ruuvilla joiden kannat on jossain ratin takane. Lienee kaks tai kolme. En tiedä itse kun en ole ammttilainen. Olen vakuuttunut että joku tietää neuvoa tarkemmin.
Asiallista vuodatusta, mut silti miten ihmeessä airbagin irroittajien kouluttaminen liittyy tähän???
Asiallista vuodatusta, mut silti miten ihmeessä airbagin irroittajien kouluttaminen liittyy tähän???
Sininen Saab 9-3, '99
Re: RADIONAPIT JA TYYTTI EI TOIMI
Viestimiehen koulutus armeijasta, mutta pomminpurku kyllä onnistuu. Voikohan tuota rattikiehkuraa mittailla, onko se viallinen? Ja varmaankin tyytti ja napit toimii maadoituksella?
Re: RADIONAPIT JA TYYTTI EI TOIMI
Mitä minä olen noita bagillisia ratteja irroitellut/vaihdellut (en tosin Saabista vielä) niin ei niissä mitään ihmeellistä ole, akun kenkä on kyllä hyvä varoiksi ottaa irti ensin ja antaa olla jonkun aikaakin irti, ennen kuin menee sorkkimaan...
#3660
Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
Re: RADIONAPIT JA TYYTTI EI TOIMI
Hyvä tietää tämäkin, jos tarvii nykyisestä kulkineesta joskus irroittaa.9-5T kirjoitti:Saabissa on turha irroittaa akunkenkää, avaimen kun pitää taskussa kokoajan menee kaikki hyvin. Bagi vaatii vähintään +12V laukeakseen eikä sitä pysty liittimen irroituksella tekemään, virran kytkemisellä saa vikavalon syttymään.
#3660
Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
Saabismi on sairaus ja minä taisin parantua siitä...ainakin toistaiseksi...ehkä...
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Re: RADIONAPIT JA TYYTTI EI TOIMI
Menee ohi aiheen, mutta tosiaan Volvon ja VW airbag räjähti siinä 8.0 voltin kohdalla kun säädettävällä virtalähteellä hiljaksiin nostettiin jännitettä ja haettiin "räjähdys" kohtaa. Nyt en vaan muista noiden airbagin valmistajaa
Re: RADIONAPIT JA TYYTTI EI TOIMI
Bagien boksi tuskin kestää tuota 35V jännitettä hajoamatta. Eli boksi siis uhraa itse itsensä suojatakseen auton matkustajia, eikö ?Mimmi kirjoitti: Itse asiassa bagi laukeaa jo noin 7...8V jännitteellä. SRS boxi tosin syöttää törmäystilanteessa bageille 35V.
Saab 9-5 2.3t
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Saab 9-5 Aero
Saab 900 cabriolet 2.0t+
# 2752
Re: RADIONAPIT JA TYYTTI EI TOIMI
Niin se menee. Jos bägi laukeaa niin myös ohjausyksikkö menee vaihtoon.tami kirjoitti:Bagien boksi tuskin kestää tuota 35V jännitettä hajoamatta. Eli boksi siis uhraa itse itsensä suojatakseen auton matkustajia, eikö ?Mimmi kirjoitti: Itse asiassa bagi laukeaa jo noin 7...8V jännitteellä. SRS boxi tosin syöttää törmäystilanteessa bageille 35V.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: RADIONAPIT JA TYYTTI EI TOIMI
Tulipa tutkittua vähän tarkemmin tuota rattikiehkuraa. Ja sieltähän se vika löytyi; yhteys poikki. Kokeilin hyppyjohdolla ja sillä toimi. No heitin viallisen paikalleen ja rupeshan se airbagin vikavalokin palamaan. Täytynee etsiä uusi kiehkura niin eiköhän se rupia pelittämään.