Jarrut

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
tuhi11
"Turbo"
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 07:42
Paikkakunta: Kauhajoki

Jarrut

Viesti Kirjoittaja tuhi11 »

Moi.
Niin se vaan on ,ettäSaaBissa tulee käyttää vain orkkis osia,niin jarruissa,kuin muuallakin.Oli vasen etulevy kiero :mrgreen:
Linjavalo
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Loka 08, 2005 20:34
Paikkakunta: Pernaja

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja Linjavalo »

Kolmoseen vaihtelin levyjä puolenvuoden välein (20-30t)kunnes hain etuset biltemasta ajatuksella et kai nuiki sen pualvuat kestää,ja jossei ni takuuseen vaik kymmenenkiloo pyykkipoikia mut kas perhanaa,meni vuos ja suorat oli ku vaihdettiin kuljin femmaan
-04 2,2tid Femma, kakarankuljetuskone -05 sdi klonksvaagen kolopallo,työmatkasukkula -81 MB 613, koskimelontatukikohta
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

tuhi11 kirjoitti:Moi.
Niin se vaan on ,ettäSaaBissa tulee käyttää vain orkkis osia,niin jarruissa,kuin muuallakin.Oli vasen etulevy kiero :mrgreen:
Jos ei orkkikset, niin sitten laadukkaat muut. Motonetin levyt ei ainakaan kestä. Tuning-puolella keskustelua National Performancen uritetuista jarrulevyistä, joiden pitäisi olla sieltä laadukkaammasta päästä.
Viimeksi muokannut Tannisto, Su Helmi 24, 2008 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Blackviggen
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ke Tammi 25, 2006 16:08
Paikkakunta: State of Koria

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja Blackviggen »

Morjes

Mulla on kokolailla uudet levyt ja palat (n, 1v) mutta nyt ne on alkanut vinkuu. Tarkistin palat, ei mitään hälyttävää paloissa/levyissä, mistähän vingunta tulee tai ei se ihmeemmin kiinnosta kuin se et miten sen saisi pois/loppumaan. Jarrut pitää ja toimii hienosti ainoastaan se vinkuminen. siihen kulmapeltiin mikä alkaa pitää ääntä kun palat on kuluneet on melkein 1cm matkaa jokaisessa?
2763 -"Saab on auto isolla A;lla "9-5 SE 2.3t 98" green metalic , KA900 8v 88" pystäri, OE exät: 900i 16v 91 ]"red devil ".900i 8v 89" white pollari.9000 CD 2.0 92" ]grey metalic.
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

9-5T kirjoitti:
Tannisto kirjoitti: Motonetin levyt ei ainakaan kestä.
Tarkoitatko Motonetin levyillä niitä joita Motonetissä myydään? Motonet ei valmista levyjä itse ja heillä voi olla samaan aikaan hyllyssä usean eri valmistajan levyjä. Tarvike osia en siltin laita autooni mutta valmistaja ja myyjä on eri asioita.
No niitäpä juuri. Valmistajaa en osaa nimetä, kun en enää muista. Motonetin myymistä tarvikelevyistä kokemusta edellisissä autoissani OG900 ja Opel Omega farmari, jotka ovat molemmat painavia autoja, ja molemmissa meni levyt kieroksi alle vuodessa. Sitä en osaa sanoa olisiko valikoimassa ollut useankin eri valmistajan levyjä.
Nykyisessä alla em. Nationalit ja tähän asti olen ollut tyytyväinen (n. 10 tkm, mikä ei tietysti vielä niiden kestävyydestä kerro). Olisin varmasti ihan tyytyväinen myös orkkislevyjen kanssa.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mihinkään rakkineeseen en ole ostanut orggislevyjä ja aina on toimineet loistavasti. On tullu vaihdettua useampaan eri autoon vuosien mittaan. 9-5:een ei tosin vielä ole tarvista vaihtaa levyjä.

Suosittelen uusien levyjen laiton jälkeen sisäänajoa siten, että ajetaan 60-70km/h nopeutta, josta pudotetaan vauhti rivakasti lähes nollaa. Kiihdytetään takaisin samaan nopeuteen. Tehdään tätä sykliä joku 10-20kertaa. Ei ajeta kuitenkaan kovempaa, vaan tuon jarruttelusyklin jälkeen jäähdytellään jarrut ajamalla rauhallisesti edelleenkin 60-70 nopeudella viitisen kilometriä. Sittenpä ei muuta, ku kovaa ajoa kohti auringonlaskua. :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Blackviggen kirjoitti:Morjes

Mulla on kokolailla uudet levyt ja palat (n, 1v) mutta nyt ne on alkanut vinkuu. Tarkistin palat, ei mitään hälyttävää paloissa/levyissä, mistähän vingunta tulee tai ei se ihmeemmin kiinnosta kuin se et miten sen saisi pois/loppumaan. Jarrut pitää ja toimii hienosti ainoastaan se vinkuminen. siihen kulmapeltiin mikä alkaa pitää ääntä kun palat on kuluneet on melkein 1cm matkaa jokaisessa?
Palojen vaihto puolelta toiselle voi auttaa asiaa. Jutun jippona on se, että levyn liikesuunta vaihtuu palaan nähden. Yleensä nuissa paloissa on selkäpuolella se kuminen pinnoite, jolla on tarkoitus ehkäistä tuota vinkumista. Jos et osta uusia paloja, niin pistä vaikkapa karkeata hiomapaperia esim. pöydälle ja hankaa palojen pinta karkeaksi paperia vasten ennen takaisin asennusta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Blackviggen
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ke Tammi 25, 2006 16:08
Paikkakunta: State of Koria

Re: Jarrut

Viesti Kirjoittaja Blackviggen »

Morjes

"Yleensä nuissa paloissa on selkäpuolella se kuminen pinnoite, jolla on tarkoitus ehkäistä tuota vinkumista."

Pitää purkaa ja kokeilla sitä kuparitahnaa sinne selkäpuolelle. Jostain oon kuullu että kolmio viilalla vetäsee kunnon uran 45asteen kulmassa pyörimis suuntaan nähden niin vinkuminen loppuu :? No pitää koklata noita sit kun ehtii...

Ps brakecline voix sitä suihkii jarrupaloihin surutta, sehän haihtuu vai 8O
2763 -"Saab on auto isolla A;lla "9-5 SE 2.3t 98" green metalic , KA900 8v 88" pystäri, OE exät: 900i 16v 91 ]"red devil ".900i 8v 89" white pollari.9000 CD 2.0 92" ]grey metalic.
Vastaa Viestiin