Turbojuttuja

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Turbojuttuja

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Mimmi kirjoitti:Toimintavarmuudessa ei noissa malleissa ole eroja, koska ahdin on sama. Erona on (lähinnä) moottorinohjauksen ohjelma.
Elikkäs kun mulla on 2.0t tehokkaammalla boksilla, onko autoni nyt sitten 2.0T? Vai onko isossa T:ssä vielä jotain muitakin muutoksia pikku t:hen verrattuna?
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Turbojuttuja

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

9-5T kirjoitti:
Tannisto kirjoitti: Elikkäs kun mulla on 2.0t tehokkaammalla boksilla, onko autoni nyt sitten 2.0T? Vai onko isossa T:ssä vielä jotain muitakin muutoksia pikku t:hen verrattuna?
Tavallaan ja tavallaan ei. Suomeen tuotiin vain muutamana vuotena 2.0T mutta muualla kauemminkin.
Vuosimalli ratkaisee esim. -99 alkuvuonna eroa oli PA-kannen tarrassa, tulpissa ja softassa, -00 lisäksi suuttimissa, -01 vain softa, koneen päällä oleva merkki ja tulpat.
Tulpatkin on vaihdettu, ilmeisesti on pakkokin kun tehoja nostetaan.
Noh, fiilistelen itsekseni vaikka perässä onkin pikku t :wink:
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Turbojuttuja

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

olikos näissä iso T vehkeissä nuo samat tulpat mitä Aeroissa,jne... , eli ne kalliimmat.

Kyllähän nuo BCPR7ES-11:n(tai sinne päin) tehoja kestää, mutta kestävyys tosiaan pienempi.

Itse tulee noita vaihdettua n.20tkm välein eli yli vuoden kestää kierros 8)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Jarmo900
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 16:14

Re: Turbojuttuja

Viesti Kirjoittaja Jarmo900 »

Vaihdatin juuri 12 tulppaa 60 tkm kohdalla (2xsylinteri) ja luvattiin, että kestävät seuraavat 100000 km. Taidan kuitenkin vaihtaa esim 60 tkm välein.

9-5T kirjoitti:
Tannisto kirjoitti:Tulpatkin on vaihdettu, ilmeisesti on pakkokin kun tehoja nostetaan.
Ei ole pakko mutta normaaleja kannattaa vaihtaa useammin, oikeat kestää 60000km vaihtovälin kulumatta.
artako
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2006 17:39

Re: Turbojuttuja

Viesti Kirjoittaja artako »

Biltema myy 9-5 matalapainemalleihin sopivia turboja hintaan 430€.
9-5 Aero wagon M -04, 900 Turbo -90, 96 2-t -65.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Turbojuttuja

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

artako kirjoitti:Biltema myy 9-5 matalapainemalleihin sopivia turboja hintaan 430€.
Meikäläinen aatteli, että jos 9-5:n ahdin porsii, niin mie kyl ostan tommosen biltematurbon siihen. Ihan piruuttani vaikka. :wink: Pitäis kyl käydä sieltä Länsiautosta hakemassa ne huoltohistoriatiedot, kun en ees tiedä onko tohon meidän rassiin uusittu se hyrrä vai ei. (Puhelimitse kyselin tietoja ja eivät suostuneet niitä minulle toimittamaan edes postilla. Pitää kuulemma ite käydä paikanpäällä.) Ääntä siitä ei saa kuulumaan vedättäessä ees ikkunat auki ajaessa, eli kaippa se vielä hyrrää pitkät pätkät?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin