9-5t 2.3 - ongelmiako ?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Grün
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 13:38
Paikkakunta: Helsinki

9-5t 2.3 - ongelmiako ?

Viesti Kirjoittaja Grün »

No niin, tässä ollaan muutama viikko ihmetelty uudenkarhean 9-5:n turbon voimaa ja nyt sitten on vasta kiinnittynyt huomio muutamaan asiaan. En löytänyt vastaavaa aikaisemmista artikkeleista. Eli kun lähdetään paikaltaan liikkeelle tuntuu ratissa pienen pieniä teräviä tärähdyksiä, 2-3 tärähdystä (näpäytystä?) per liikkeellelähtö. Ehkä niitä tärähdyksiä on muutama enemmän kun samalla kääntää rattia. Pieni mutta outo efekti - ennakoi jostain suuremmasta ongelmasta ? Auto on siis 2.3 vm-98 ja tomaatti. Kun ajaa yli 30-40km/h niin tärähdykset häviää.

Toinen juttu mikä ilmeni on sisäilman puhallin, joka näyttää puhaltavan ikkunaan ja alas, mutta ei tuonne "kasvoihin". Joku ilmaputkiston magneettiventtiili(?) jumissa konsolin syövereissä, vienkö suoraan merkkikorjaamolle ? Saksalainen käyttömanuaalista tosin ei ihan kaikki ole vielä auennut...

- kiitoksia etukäteen kommenteista
9-5 2.3tA -98
Grün
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Grün »

Kokeilin tuon AUTO+OFF, jonkunlaisen resetin se tekee, mutta eipä sillä ollut vaikutusta puhaltimen käyttäytymiseen.
9-5 2.3tA -98
Noksu
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2003 17:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Noksu »

Grün kirjoitti:Kokeilin tuon AUTO+OFF, jonkunlaisen resetin se tekee, mutta eipä sillä ollut vaikutusta puhaltimen käyttäytymiseen.
Tuo tekee 9-5:ssa autom. ilmaistoinnin kalibroinnin, joka kestää osapuilleen 30 s. Kyseiseen ilmastointiautomatiikkaan on mahd. tehdä muutamia esisäätöjä ja saahan ne toki myös nollattua. Jos et saa selvää saksankielisestä manuskasta, voin katsoa omastani nuo näppäinyhdistelmät.
Vastaa Viestiin