Laturi antamassa periksi

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
arilar
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 11:09
Paikkakunta: masku

Laturi antamassa periksi

Viesti Kirjoittaja arilar »

Tervehdys,

315 tkm mittarissa ja laturin merkkivalo alkoi palamaan. Hetken latausjännite kokonaan poissa kehistä kun mittasin, kierroksilla tuli takaisin pelipaikalle.

Pystyykö 9-5:een vaihtamaan hiilet ja millainen homma ? Jos vaikka olisi halvempi remontti.

Motonetin sivuilta bongasin:

JÄNNITTEENSÄÄTÄJÄ SAAB 9-5
Sama kuin latausrele
9-5 Bosch hiilillä
Saab 9-5 2.0t Wagon -07
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Laturi antamassa periksi

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Hyvällä tuurilla pelkkä jännitteensäädin auttaa, mutta yleensä noissa alkaa olla liukurenkaissa semmoset urat, että kannattaa vaihtaa samantien koko laturi. Omassa tonnarissa sain vaihdettua ensiapuna jännitteensäätimen, mutta liukurenkaissa toisen hiilen alla millin ura on jo liikaa, vaihtolaturin metsästys on käynnissä.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
arilar
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 11:09
Paikkakunta: masku

Re: Laturi antamassa periksi

Viesti Kirjoittaja arilar »

vm on -98 kone 2.0t. BTW. Onko jollakin joku hyvä paja tiedossa Masku-Raisio-Turku suunnalta, jottei tarvi taas saabin hintoja maksella :cry:
Saab 9-5 2.0t Wagon -07
arilar
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 11:09
Paikkakunta: masku

Re: Laturi antamassa periksi

Viesti Kirjoittaja arilar »

No tulipa vaihdatettua laturi Turun autosähkössä. Ihmeen kauan saivat aikaa palamaan, kokonaista neljä tuntia. Positiivista oli että itse laturi maksoi 345 euroa, 130 amppeerinen. Kokonaisummaksi tuli 598 euroa :evil:

Saabilla laturi oli vähän yli 400 - vajaa 500 euroa, toimittavan liikkeen mukaan.
Saab 9-5 2.0t Wagon -07
Vastaa Viestiin