Sanokaa nyt p*****e

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
palle
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Pe Loka 15, 2004 15:30
Paikkakunta: pohjois-häme

Sanokaa nyt p*****e

Viesti Kirjoittaja palle »

Kuukauden päivät on haettu 9-5 wagonia, ja olen pähkäillyt sitä että jos autolla on ajettu 200tkm tai yli niin kannattaako semmoista ostaa? Eli paljonko nuo myllyt kestävät? Tuntuu jotenkin pöljältä ostaa esim 210tkm ajettu auto jos sitä kumminikin meinaa pitää 3-5 vuotta. Eikö? Nykyisellä 900 NG:lla on tosin veivattu jo 270tkm ilman huolen häivää mutta silti... 9-5:n moottorin koolla ei ole väliä kunhan se on alle kolmen litran.
Viimeksi muokannut palle, Pe Maalis 14, 2008 23:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nazgúl
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 23:18

Re: Sanokaa nyt p*****e

Viesti Kirjoittaja nazgúl »

Niin yhdyn edelliseen.
Eli kohteena vm. 2004 saab 95 vector 2.2TiD automaatti, ajettu 248tkm. "täydellinen" merkkiliikkeen huoltokirja.
Ajelin tossa sillä noin 100km (koeajo mielessä) vauhdissa 140kmh menee 9l/100km, kun taas 100/kmh menee noin 8.4, eli kulutuslukemat ilmeisesti aika normaalitasolla vai?
Jos jollakin on kokemusta tosta samanlaisesta autosta, lapsenviat onko niitä ym muut tyyppiviat mitä voisin ettiä niin, ole ystävällinen ja kerro.
jagues
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Su Marras 26, 2006 08:32
Paikkakunta: sievi

Re: Sanokaa nyt p*****e

Viesti Kirjoittaja jagues »

kyllä koneet kestää jos on huollettu.ja öljyt vaihettu.taitaa ne konevikaset olla nuita tuontiautojen ongemia.se sakemanni ku on nii pihi ettei raahi vaihtaa ööliä.
9-5 tid 2006
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Re: Sanokaa nyt p*****e

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

Mimmi kirjoitti:Kaikki Saabeissa esiintyvät normalimoottorit ovat alle 3-litraisia. Tähän luetaan myös B308 ja D308-moottorit (vaikka mainosmies valehteleekin niiden olevan muka 3-litraisia).

Minä ostaisin täydellisellä huoltokirjalla olevan version ja varmistaisin samalla, että siinä on "moottoritakuu" voimassa.

Pikkudiesel (D308) farkkuna mene tällä hetkellä 6.4 litran keskikulutuksella sata kilometriä, joten se siitä traktorinmoottorin (D223) "säästöstä". Keskinopeus on 57km/h.


Kaikki Saab 9-5 mallit ovat tuontiautoja, yhtään ei ole valmistettu Suomessa. Tehdas sijaitsee Trollhättanissa, Ruotsissa, ei Saksassa.
Mulla menee oma 9-5 MY2005 2.2 TiD automaatti keskilulutuksella 6.2 l/100 viimesen reilu 100tkm(kulutukset käsin laskettu), tosin mulla ei juurikaan kaupunkiajoa tule, lähinnä tasasta 80km/h - 100km/h noin 50tkm per vuosi. Huollot ovat 2.2TiDiin halvemmat, koska huoltoväli on pidempi.
Pari vuotta sitten tuli pähkäiltyä noitten 9-5 dieseleiden välillä kovastikin.
Vaakakupissa isomman eduksi hiljaisempi, suorituskyky ja pienemmälle automaatti, luotettavampi kone.
Oikeesti olis kyllä pitänyt ostaa 9-5 Aero ja unohtaa kulutus "säästöt" :mrgreen:
Aeroilia
"Turbo"
Viestit: 271
Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 17:57

Re: Sanokaa nyt p*****e

Viesti Kirjoittaja Aeroilia »

Mimmi kirjoitti:Minulla on pikkudieselissä kyllä suorituskyky vielä hieman hakusessa (verrattuna tonttuun). Pikkudieselissänihän on vain 155kW/430Nm.
Pitäisköhän sittenki vaihtaa siihe pikkudieseliin :twisted:
Henke
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 15:57
Paikkakunta: Kemi

Re: Sanokaa nyt p*****e

Viesti Kirjoittaja Henke »

Meillä on suvun piirissä nyt ollut tai on kolme 9-5:sta ja kaikkien mittariin on kelattu tuo (huomattavankin) reilu parisataa tuhatta ilman ongelmia. Yksi niistä on myyty hyvässä kunnossa eteenpäin seuraavalle omistajalle ja kahteen vielä kerätään kilsoja.

Oma nollakakkonen on 210 000 kohdalla vielä lähes uuden veroinen, pieni ruostemerkki on takana helmassa helmamuovin ja pellin välissä. Alusta vähän huoletti, kunnes vein katsastukseen ja kyselin kuntoarviota inssiltä. Totesi vain, että ei ole kiirettä puslien tai iskareiden vaihtoon, kunto on A1. Nahkajakkaratkin tuntuu kestävän meikäläisen alle 90 kg:n painon venähtämättä.

Parisataa tuhatta on Saabille vasta huolellisesti sisäänajettu. 8)

On muuten ensimmäinen auto, joka ehkäisee tehokkaasti vuosittaista autokuumetta.
#5609 -*- Elämä on epävarmaa - syö jälkiruoka ensin -*-
Saab 900 2,1i-16 1992 - OE
Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Sanokaa nyt p*****e

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Mimmi kirjoitti:Kaikki Saabeissa esiintyvät normalimoottorit ovat alle 3-litraisia. Tähän luetaan myös B308 ja D308-moottorit (vaikka mainosmies valehteleekin niiden olevan muka 3-litraisia).
2962 ja 2958 cm3 voidaan pyöristää tasan 3000:een. Joten eipä se mainosmies loppujen lopuksi paljon valehtele. Ja kuinkanhan monen 3-litraisen auton moottori on sen 3000 cm3?
tnt
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:11

Re: Sanokaa nyt p*****e

Viesti Kirjoittaja tnt »

Ei ne kilometrit tapa vaan se, että miten ne on ajettu..
9-3Aero-01
cbm
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: To Joulu 14, 2006 16:33

Re: Sanokaa nyt p*****e

Viesti Kirjoittaja cbm »

tnt kirjoitti:Ei ne kilometrit tapa vaan se, että miten ne on ajettu..
Taitaa asiaan vaikuttaa myös millä aikavälillä ajettu...esim. 500 000 viiden vuoden vai kymmenen vuoden aikana.. Ikäkin kuluttaa, ainakin kumipuslia..
palle
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Pe Loka 15, 2004 15:30
Paikkakunta: pohjois-häme

Re: Sanokaa nyt p*****e

Viesti Kirjoittaja palle »

Kai se täytyy sitten kokeilla. Haettiin Lahdesta tänään 218tkm ajettu Wagoni, 2litraa ja pikku-t.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Sanokaa nyt p*****e

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

9-5T kirjoitti:Alle 3-litrainen 2999 cm3
3-litrainen 3000cm3
yli 3-litrainen 3001cm3
Niin...? Pitäisiköhän kirjoittaa tuohon siguunkin 2.962t :roll:
axp102
"Hirsch"
Viestit: 880
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 19:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Sanokaa nyt p*****e

Viesti Kirjoittaja axp102 »

onnea uudelle mobiilille! ajellaan varovasti! ja laitahan kuvalinkki jos viitsit.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sanokaa nyt p*****e

Viesti Kirjoittaja Ässä »

rälläkkä kirjoitti:
9-5T kirjoitti:Alle 3-litrainen 2999 cm3
3-litrainen 3000cm3
yli 3-litrainen 3001cm3
Niin...? Pitäisiköhän kirjoittaa tuohon siguunkin 2.962t :roll:
Onpas tarkkaa :lol:
Minullakin on ollut vain alle kaksilitraisia saabin prutkuja...
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Sanokaa nyt p*****e

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

9-5T kirjoitti:
rälläkkä kirjoitti:
9-5T kirjoitti:Alle 3-litrainen 2999 cm3
3-litrainen 3000cm3
yli 3-litrainen 3001cm3
Niin...? Pitäisiköhän kirjoittaa tuohon siguunkin 2.962t :roll:
Voihan sen pyöristää miten haluaa mutta kun oli alle 3-litraisesta jolloinen se oikeasti on.
Niin on joo. Mutta olisihan se nyt aika typerän näköistä jos autoa myytäisiin 2.962-litraisena 3-litraisen sijasta, eikös?
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: Sanokaa nyt p*****e

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

Eiköhän 2-litraiset moottorit ole 2-litraisia ja 3-litraiset 3-litraisia, kun puhutaan moottorin koosta!
Kun puhutaan sylinteritilavuudesta on siinä vielä palotilan vara, jotta päästään tasalukemiin.
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Vastaa Viestiin