Sanokaa nyt p*****e
Sanokaa nyt p*****e
Kuukauden päivät on haettu 9-5 wagonia, ja olen pähkäillyt sitä että jos autolla on ajettu 200tkm tai yli niin kannattaako semmoista ostaa? Eli paljonko nuo myllyt kestävät? Tuntuu jotenkin pöljältä ostaa esim 210tkm ajettu auto jos sitä kumminikin meinaa pitää 3-5 vuotta. Eikö? Nykyisellä 900 NG:lla on tosin veivattu jo 270tkm ilman huolen häivää mutta silti... 9-5:n moottorin koolla ei ole väliä kunhan se on alle kolmen litran.
Viimeksi muokannut palle, Pe Maalis 14, 2008 23:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Sanokaa nyt p*****e
Niin yhdyn edelliseen.
Eli kohteena vm. 2004 saab 95 vector 2.2TiD automaatti, ajettu 248tkm. "täydellinen" merkkiliikkeen huoltokirja.
Ajelin tossa sillä noin 100km (koeajo mielessä) vauhdissa 140kmh menee 9l/100km, kun taas 100/kmh menee noin 8.4, eli kulutuslukemat ilmeisesti aika normaalitasolla vai?
Jos jollakin on kokemusta tosta samanlaisesta autosta, lapsenviat onko niitä ym muut tyyppiviat mitä voisin ettiä niin, ole ystävällinen ja kerro.
Eli kohteena vm. 2004 saab 95 vector 2.2TiD automaatti, ajettu 248tkm. "täydellinen" merkkiliikkeen huoltokirja.
Ajelin tossa sillä noin 100km (koeajo mielessä) vauhdissa 140kmh menee 9l/100km, kun taas 100/kmh menee noin 8.4, eli kulutuslukemat ilmeisesti aika normaalitasolla vai?
Jos jollakin on kokemusta tosta samanlaisesta autosta, lapsenviat onko niitä ym muut tyyppiviat mitä voisin ettiä niin, ole ystävällinen ja kerro.
Re: Sanokaa nyt p*****e
kyllä koneet kestää jos on huollettu.ja öljyt vaihettu.taitaa ne konevikaset olla nuita tuontiautojen ongemia.se sakemanni ku on nii pihi ettei raahi vaihtaa ööliä.
9-5 tid 2006
Re: Sanokaa nyt p*****e
Mulla menee oma 9-5 MY2005 2.2 TiD automaatti keskilulutuksella 6.2 l/100 viimesen reilu 100tkm(kulutukset käsin laskettu), tosin mulla ei juurikaan kaupunkiajoa tule, lähinnä tasasta 80km/h - 100km/h noin 50tkm per vuosi. Huollot ovat 2.2TiDiin halvemmat, koska huoltoväli on pidempi.Mimmi kirjoitti:Kaikki Saabeissa esiintyvät normalimoottorit ovat alle 3-litraisia. Tähän luetaan myös B308 ja D308-moottorit (vaikka mainosmies valehteleekin niiden olevan muka 3-litraisia).
Minä ostaisin täydellisellä huoltokirjalla olevan version ja varmistaisin samalla, että siinä on "moottoritakuu" voimassa.
Pikkudiesel (D308) farkkuna mene tällä hetkellä 6.4 litran keskikulutuksella sata kilometriä, joten se siitä traktorinmoottorin (D223) "säästöstä". Keskinopeus on 57km/h.
Kaikki Saab 9-5 mallit ovat tuontiautoja, yhtään ei ole valmistettu Suomessa. Tehdas sijaitsee Trollhättanissa, Ruotsissa, ei Saksassa.
Pari vuotta sitten tuli pähkäiltyä noitten 9-5 dieseleiden välillä kovastikin.
Vaakakupissa isomman eduksi hiljaisempi, suorituskyky ja pienemmälle automaatti, luotettavampi kone.
Oikeesti olis kyllä pitänyt ostaa 9-5 Aero ja unohtaa kulutus "säästöt"
Re: Sanokaa nyt p*****e
Pitäisköhän sittenki vaihtaa siihe pikkudieseliinMimmi kirjoitti:Minulla on pikkudieselissä kyllä suorituskyky vielä hieman hakusessa (verrattuna tonttuun). Pikkudieselissänihän on vain 155kW/430Nm.
Re: Sanokaa nyt p*****e
Meillä on suvun piirissä nyt ollut tai on kolme 9-5:sta ja kaikkien mittariin on kelattu tuo (huomattavankin) reilu parisataa tuhatta ilman ongelmia. Yksi niistä on myyty hyvässä kunnossa eteenpäin seuraavalle omistajalle ja kahteen vielä kerätään kilsoja.
Oma nollakakkonen on 210 000 kohdalla vielä lähes uuden veroinen, pieni ruostemerkki on takana helmassa helmamuovin ja pellin välissä. Alusta vähän huoletti, kunnes vein katsastukseen ja kyselin kuntoarviota inssiltä. Totesi vain, että ei ole kiirettä puslien tai iskareiden vaihtoon, kunto on A1. Nahkajakkaratkin tuntuu kestävän meikäläisen alle 90 kg:n painon venähtämättä.
Parisataa tuhatta on Saabille vasta huolellisesti sisäänajettu.
On muuten ensimmäinen auto, joka ehkäisee tehokkaasti vuosittaista autokuumetta.
Oma nollakakkonen on 210 000 kohdalla vielä lähes uuden veroinen, pieni ruostemerkki on takana helmassa helmamuovin ja pellin välissä. Alusta vähän huoletti, kunnes vein katsastukseen ja kyselin kuntoarviota inssiltä. Totesi vain, että ei ole kiirettä puslien tai iskareiden vaihtoon, kunto on A1. Nahkajakkaratkin tuntuu kestävän meikäläisen alle 90 kg:n painon venähtämättä.
Parisataa tuhatta on Saabille vasta huolellisesti sisäänajettu.
On muuten ensimmäinen auto, joka ehkäisee tehokkaasti vuosittaista autokuumetta.
#5609 -*- Elämä on epävarmaa - syö jälkiruoka ensin -*-
Saab 900 2,1i-16 1992 - OE
Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
Saab 900 2,1i-16 1992 - OE
Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
Re: Sanokaa nyt p*****e
2962 ja 2958 cm3 voidaan pyöristää tasan 3000:een. Joten eipä se mainosmies loppujen lopuksi paljon valehtele. Ja kuinkanhan monen 3-litraisen auton moottori on sen 3000 cm3?Mimmi kirjoitti:Kaikki Saabeissa esiintyvät normalimoottorit ovat alle 3-litraisia. Tähän luetaan myös B308 ja D308-moottorit (vaikka mainosmies valehteleekin niiden olevan muka 3-litraisia).
Re: Sanokaa nyt p*****e
Taitaa asiaan vaikuttaa myös millä aikavälillä ajettu...esim. 500 000 viiden vuoden vai kymmenen vuoden aikana.. Ikäkin kuluttaa, ainakin kumipuslia..tnt kirjoitti:Ei ne kilometrit tapa vaan se, että miten ne on ajettu..
Re: Sanokaa nyt p*****e
Kai se täytyy sitten kokeilla. Haettiin Lahdesta tänään 218tkm ajettu Wagoni, 2litraa ja pikku-t.
Re: Sanokaa nyt p*****e
Niin...? Pitäisiköhän kirjoittaa tuohon siguunkin 2.962t9-5T kirjoitti:Alle 3-litrainen 2999 cm3
3-litrainen 3000cm3
yli 3-litrainen 3001cm3
Re: Sanokaa nyt p*****e
onnea uudelle mobiilille! ajellaan varovasti! ja laitahan kuvalinkki jos viitsit.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Re: Sanokaa nyt p*****e
Onpas tarkkaarälläkkä kirjoitti:Niin...? Pitäisiköhän kirjoittaa tuohon siguunkin 2.962t9-5T kirjoitti:Alle 3-litrainen 2999 cm3
3-litrainen 3000cm3
yli 3-litrainen 3001cm3
Minullakin on ollut vain alle kaksilitraisia saabin prutkuja...
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Sanokaa nyt p*****e
Niin on joo. Mutta olisihan se nyt aika typerän näköistä jos autoa myytäisiin 2.962-litraisena 3-litraisen sijasta, eikös?9-5T kirjoitti:Voihan sen pyöristää miten haluaa mutta kun oli alle 3-litraisesta jolloinen se oikeasti on.rälläkkä kirjoitti:Niin...? Pitäisiköhän kirjoittaa tuohon siguunkin 2.962t9-5T kirjoitti:Alle 3-litrainen 2999 cm3
3-litrainen 3000cm3
yli 3-litrainen 3001cm3
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Sanokaa nyt p*****e
Eiköhän 2-litraiset moottorit ole 2-litraisia ja 3-litraiset 3-litraisia, kun puhutaan moottorin koosta!
Kun puhutaan sylinteritilavuudesta on siinä vielä palotilan vara, jotta päästään tasalukemiin.
Kun puhutaan sylinteritilavuudesta on siinä vielä palotilan vara, jotta päästään tasalukemiin.
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).