Eli...
Saab 9-5 aero v.2000 on ollut ajossa ja olen ollut hyvinkin tyytyväinen kulkupeliin

Moottori toimii kuitenkin aivan moitteettomasti sekä tyhjäkäynnillä että normaalissa ja hieman ripeämmässäkin ajossa. Ainoa asia jonka olen huomannut on se, että ensimmäisen bypass vaihdon jälkeen koneesta tulee kummallista "proot (kumina)" ääntä kun kierrokset ovat 2200-2600 paikkeilla ja koneessa on veto päällä.
Kyselin huollosta onko aerolle omaa bypass venttiiliä (ajattelin joskos turbossa olis kovemmat ahtopaineet kuin esim. 2.0t koneella. Näissähän on ymmärtääkseni myös eri turbot). Huollosta vastattiin, että molemmissa on samanlainen bypass venttiili joten jatkuva venttiilin rikkoutuminen ei johtuisi siitä. Kuitenkin hieman epäilyttää tämä moottorista tulevan äänen ilmaantuminen ja venttiilien rikkoutumien kun painaa voimakkaammin kaasua

Olisiko Teillä mitään ajatuksia joita voisin esittää viedessäni autoa huoltoon ?
Pikahuollossa olin kuitenkin paikalla ja vikakoodeista näin ettei mitään muuta vikaa järejstelmä ilmoittanut kuin tuon bypass venttiilin hajoamisen.
Kiitos kovasti avustanne ja asiantuntevista kommenteista jo etukäteen