Olen vaihtamassa Saabini (9-5 2.3t vm. -00) alkuperäistä Blaupunkt cd-soitinta Pioneerin DEH-30MP -mp3-soittimeen.
Saabista näyttää löytyvän ISO-liittimet (keltainen ja harmaa), mutta värikoodausta tai muutakaan merkintää ei ole, mitä piuhoja kumpaankin liittimeen tulee. Keltaiseen on kytketty kaikki, joten kuvittelisin sen olevan kaiuttimien liitin, harmaassa taas on pari tyhjää pinniä.
Onko ainoa konsti mittailla mittarin kanssa, mitä mihinkin tulee, vai löytyisikö mistään kykentäkaaviota ko. liittimistä? Alkuperäiseen soittimeen ei muuten ole kytketty jatkuvaa virtaa lainkaan, sekin pitäisi jostain onkia. Ja kun Pioneerin perästä löytyvä antenniliitinkin on ihan erilainen kuin Blaukkarin, soppa on kasassa...
Soittimenvaihto, liittimet ja piuhat
Re: Soittimenvaihto, liittimet ja piuhat
Enpä viittinyt tehä uutta aihetta..
Autoon on vaihdettu edellisen omistajan toimesta mankka. Kaikki toimii ok mutta tuota olen pähkäillyt miksi virtalukko pitää olla "on" asennossa kun haluan kuunnella radiota esim. parkissa. Ymmärtääkseni mankalle pitäisi tulla virtaa kun olen kääntänyt avaimen "on" asentoon ja takas "off" ja vasta kun avain poistetaan virtalukosta niin sammuu mankka
Eli nyt kun käännän "on" asennosta pois niin mankka sammuu. Onko tuolle tehtävissä mitään vai onko toi toiminto vain alkuperäisessä mankassa?
Autoon on myös edellinen omistaja vaihtanut uudemman mallisen sidin tiedä sitten onko tuolla mitään vaikutusta kyseiseen asiaan ja autohan on -02
Autoon on vaihdettu edellisen omistajan toimesta mankka. Kaikki toimii ok mutta tuota olen pähkäillyt miksi virtalukko pitää olla "on" asennossa kun haluan kuunnella radiota esim. parkissa. Ymmärtääkseni mankalle pitäisi tulla virtaa kun olen kääntänyt avaimen "on" asentoon ja takas "off" ja vasta kun avain poistetaan virtalukosta niin sammuu mankka
Eli nyt kun käännän "on" asennosta pois niin mankka sammuu. Onko tuolle tehtävissä mitään vai onko toi toiminto vain alkuperäisessä mankassa?
Autoon on myös edellinen omistaja vaihtanut uudemman mallisen sidin tiedä sitten onko tuolla mitään vaikutusta kyseiseen asiaan ja autohan on -02
Re: Soittimenvaihto, liittimet ja piuhat
Kyllä se virtalukon pesä nousee avainta poistaessa.
Iso liittimen mittailin niin sinne tulee se suora 12v ja virtalukolta sitten se "heräte" virta on asennossa. Off asennossa vain suoravirta.
Iso liittimen mittailin niin sinne tulee se suora 12v ja virtalukolta sitten se "heräte" virta on asennossa. Off asennossa vain suoravirta.