9-5 wagonin iskunvaimentimet

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1246
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

jala 9-5 kirjoitti:Joo eiköhän sitä kommentoida sitten kuinka meno muuttuu. Kuitenki reipas 160tkm mittarissa ja alkuperäiset romppeet on alla. Täytyy kyllä tinkiä hintaa vielä koska tuolla 350 eurollakin tekis vaikka mitä muutakin kivaa. Ilmoitellaan sitte mitä lapin lisä on tässä konkurssissa.
Toisaalta tulee samalla vuosihuolto ja muutakin pientä lisätyötä joten hinnassa vielä täytyy sitten neuvotella(mikäli on neuvotteluvaraa). Ens viikolla ollaan viisaampia.
Tuon verran ajetussa tuntuu jo lähes sporttiselta, vaikka vaihtaisi pelkät iskarit :lol:

Gabrielit toimivat muuten vielä ainakin 3 vkon ja 5000 km:n jälkeen hyvin, katsotaan koska saa mennä valittamaan paukkumisesta :roll:
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
jala 9-5
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 14:42
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jala 9-5 »

No niin nyt on auto tuotu kotiin ja alusta on iskussa. Päivän hinta todellakin 1300€. Oli samalla vuosihuolto ja muitakin lisätöitä joten kirpaisee hetken aikaa taas maksajaa.
Täytyy tässä vielä ajella, jotta näkee miten käytös muuttui mutta kyllähän se aivan erilaiseta heti tuntuu kuin aikaisemmin. Täytyy lähteä mutkaisempia teitä etsimään niin eiköhän se hymy irtoa ajellessa. Toisaalta kesällähän sitä vasta uskaltaa kokeilla tosissaan miltä alusta tuntuu, joten maltillisesti ajellaan vielä tovi.
andr
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: To Maalis 23, 2006 08:53

Viesti Kirjoittaja andr »

ok,

odotellaan...

toivottavasti pakkas-sesonki jatkuu; oma 9-5 wagon on -25 asteessa ihan positiivisesti jäykempi ... :-\

/r.
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 9-5 wagonin iskunvaimentimet

Viesti Kirjoittaja masas »

Tuli laitettua taakse koni sportit, kierroksen kiristettynä. Helppoo kuin heinänteko :lol:, mitä nyt yläpään mutteri aiheutti pientä hikoilua, muuten "pala kakkua".
Avaimia tarttee: 7 mm lenkki, 16mm, 17mm ja 21mm hylsyt.

Pienellä "vonkaamisella" sain nuo 215€ pari. Saas nähdä onnistuuko samasta paikasta eteen myös konit, jotka olis tarkoitus vaihtaa kevväämmällä. 8)
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: 9-5 wagonin iskunvaimentimet

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Oikea takaiskari (saab) pissi aineet pihalle viikonloppuna kestettyään auton alla huimat 50tkm. Perjantaina tulee tilalle Monroe Reflexit. Bilstein Sport kiinnosti myös mutta 2kpl olisi ollut n.200 euroa kalliimmat enkä löytänyt mistään yhtään hyvää todistetta että ne olisivat paremmat.

Täytyy vain toivoa että tuo Monroen mainos:
"Kehitetty samalle tasolle autonvalmistajien käyttämien iskunvaimentimien kanssa" ei pidä Saabin kohdalla paikkaansa. :mrgreen:
9000CS 2,3
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 9-5 wagonin iskunvaimentimet

Viesti Kirjoittaja masas »

Muistaakseni bilsten sportit oli 140€ kappale halvin hinta (suomessa) jonka löysin.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6527
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-5 wagonin iskunvaimentimet

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jokunen vuosi takaperin Reflexien ja Sporttien hintaero oli PCS:llä luokkaa parikymppiä/iskari. PCS:llä ovat asentaneet paljon Reflexejä hyvällä menestyksellä, joten orggista parempi vaihtoehto sekin on...

Eski
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2500
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: 9-5 wagonin iskunvaimentimet

Viesti Kirjoittaja Termos »

Eski kirjoitti:Jokunen vuosi takaperin Reflexien ja Sporttien hintaero oli PCS:llä luokkaa parikymppiä/iskari. PCS:llä ovat asentaneet paljon Reflexejä hyvällä menestyksellä, joten orggista parempi vaihtoehto sekin on...

Eski
Viime kesäkuussa Reflexien klubihinta PCS:llä oli 80,-/kpl ja Bilstein Sportien 135,-/kpl. Siis -98 sedaniin sopivista takaiskareista tässä esimerkissä kyse.

Reflexit laitoin, ei mitään moittimista :)
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
SammyWagon
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
Paikkakunta: Raahe

Re: 9-5 wagonin iskunvaimentimet

Viesti Kirjoittaja SammyWagon »

Moi.
Vasemman puolen takaiskari laski alleen. Onko kukaan ostanut noita Motonetin 50€ iskareita? Minkä merkkiset sieltä tuli, onko kestänyt ja onko niissäkin vain tuo vuoden takuu, kun tarvike iskareissa yleensä vissiin vähintään kaksi vuotta.
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
svf-96
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2006 23:01
Paikkakunta: oulu

Re: 9-5 wagonin iskunvaimentimet

Viesti Kirjoittaja svf-96 »

auto -04 Aero Wagon ja mittarissa 126000km ja alla alkuperäiset iskarit.Katolla suksiboxi ja takatilassa pari saksanpaimenkoiraa.Katsastuksesta kunniamaininnalla läpi eikä edes takatukivarren puslia ole vaihdettu.On tainnut sattua mun autoon priimaosat tehtaan liukuhihnalla.
9-5 Aero Wagon -04, 9000cse 2.0t-96 ,96 -73x2, 96-80, 96-71, 95-64, 9000 Aero-97, 96-72
karkivi
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Heinä 25, 2006 19:22
Paikkakunta: Kotka

Re: 9-5 wagonin iskunvaimentimet

Viesti Kirjoittaja karkivi »

Itsellä 154 tkm ajettu wagon. Etupäähän vaihettu vakaimen puslat ja taakse iskarit, kun oli alkuperäiset sacshit oli aivan finaalissa. Kybit ollu takana noin 40 tkm eikä voi moittia vaikka oli edulliset. Aavistuksenhan 9-5 on letku orginaalilla alustalla, mutta jossain vaiheessa kun raaskii...
9-5 2,3t(+) Vector wagon -02
9000 CS 2,0 -93
95 kartano -74
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 9-5 wagonin iskunvaimentimet

Viesti Kirjoittaja masas »

OT osastosta nostettu tänne:

Laitoin eteen koni sportit, kierroksen kiristettynä, samalla meni uudet tukilaakerit ja "koiran luut".

Jos joku rupee tuohon hommaan, niin hylsy kokoa 18 on sitten kova sana, eli avaimia tarttee 17 kiinto ja hylsyistä 10, 18 ja 21, lisäksi mahdollisesti tarttee 6 mm kuusiokolo avaimen, iskarin yläpäähän, mutta sitten se vaatii tuolta 21mm hylsyyn "pientä" modifiontia, ite en tarttenu koska "ammuin" pulttikoneella mutterin irti.

Tuki laakerit oli kuin "pakasta" otetut (09/2001 käyttöön otettu auto ja 235 000 ajettu) eli ei olis tarvinnu vaihtaa, mutta kun se on samalla siinä pöydällä niin uudet tuli laitettua, samoin myös "koiranluut" ei olis ollu vaihto tarvetta, mutta tulipahan nekin uusittua samalla.

Ps. Luulin saavani iskarit halvemmalla kun ostin suoraan "tukusta" (motoral), mutta kannattaa kysästä procarista Rikulta klubi hintaa ( = 8 € säästö heiltä)
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
Vastaa Viestiin