Yritin aiemmin kysellä mutta yritetään uudella ketjulla.
Ostin Saksasta MY2002 3.0TiD farmarin, myyjäliikkeen ja papereidenkin mukaan ajopeliin on jo vaihdettu uusi kone, noin 6kk ja tuhatta kilometria takaperin. Luonnollisesti olettaisin että kone on uudehko tuote mutta kuka sitä tietää. Lueskeltuani kaikkia sylinteriputkien tippumistarinoita niin kyselisin:
A) Mistä löydän koneen sarjanumeron, siis ei mitään varaosanumeroa vaan nimenomaisen koneen oman tunnistenumeron
B) Löydettyäni sarjanumeron, miten saan sen muutettua valmistuspäivämääräksi tai moottoriversioksi
C) Onko kenelläkään mitään dokumenttia tai itse Saabilta kuultua kommenttia sylinteriongelman ratkaisusta
D) Onko kenelläkään selkeähköä listaa sylinteriputkiongelman oireista
Jos voin ihan itse todentaa koneen uudehkoksi valmisteeksi niin nukkuisin paremmin, ref kommentit sylinteriongelman ratkaisusta ~2003-2004. Älkää nyt sanoko, että ongelma ratkaistiin version yksinkertaisesti valmistamisen lopettamisella.
Kiitos etukäteen
jvk
3.0 TiD moottorin tunnisteet ja sylinteriputkiongelman ratka
Re: 3.0 TiD moottorin tunnisteet ja sylinteriputkiongelman ratka
Kiitos tosi asiallisesta ja selkeästä ohjeistuksesta, katselen huomenna jos pääsisi numeroa etsimään.
En sen kummempaa dokumentaatiota miettinyt kuin josko Saab on koskaan ns 'virallisesti' myöntänyt ongelmaa sylinteriputkien kanssa ja informoinut asiakkaita korjaustoimenpiteistä, esim tästä valmistustekniikan muutoksesta ja mistä eteenpäin korjaustoimenpiteiden vaikutuksista pääsee nauttimaan.
Joo, huoltokirjaan on niitattu lasku, jossa luotellaan kaikki osat jotka käytetty etc, ihan oikean näköinen mutta asiakkaille näkyvä moottorin osanumero on näemmä sama valmistusversiosta riippumatta.
Eiköhän tää moottori ole uudehko valmiste mutta meikäläinen taitaa olla yliepäileväinen näissä autokaupoissa, varsinkin kun kärry oli aika edukas. No jos pääsee tsekkaamaan niin eipähän tarvitse sitten murehtia.
Kiitos vielä kerran, palataan asiaan
jvk
En sen kummempaa dokumentaatiota miettinyt kuin josko Saab on koskaan ns 'virallisesti' myöntänyt ongelmaa sylinteriputkien kanssa ja informoinut asiakkaita korjaustoimenpiteistä, esim tästä valmistustekniikan muutoksesta ja mistä eteenpäin korjaustoimenpiteiden vaikutuksista pääsee nauttimaan.
Joo, huoltokirjaan on niitattu lasku, jossa luotellaan kaikki osat jotka käytetty etc, ihan oikean näköinen mutta asiakkaille näkyvä moottorin osanumero on näemmä sama valmistusversiosta riippumatta.
Eiköhän tää moottori ole uudehko valmiste mutta meikäläinen taitaa olla yliepäileväinen näissä autokaupoissa, varsinkin kun kärry oli aika edukas. No jos pääsee tsekkaamaan niin eipähän tarvitse sitten murehtia.
Kiitos vielä kerran, palataan asiaan
jvk