Hommasin käytettynä Saabin oman virisarjan 2.0t 1999 150hv->192hv. Mukana oli punaiset suuttimet ja ohjeen mukaiset tulpat kävin hakemassa NGK BCPR6ES-11.
Vaikka itse olen aika kädetön tuossa konepellin alapuolella niin asennusohjeet ei vaikuttanut kovinkaan hankalilta. Merkkihuoltojen arviot asennuksesta 200-300e välillä... Ajatus oli teettää suuttimien vaihto eri paikassa ja merkkihuollossa pelkkä boksin koodaus. Kysymys kuuluukin että voiko vakioboksilla ajaa yhtään punaisten suuttimien kanssa vai meneekö liian rikkaalle?
Huomasin sattumalta että venakopalta haarautuva ohuempi letku on toisesta päästä irti, on voinut olla jo jonkun aikaa. Huohotinpäivitys 55561200 asennettu.
Letku jossa vaalea mötikkä tuossa kuvan keskellä:
Missähän se kuuluisi olla kiinni?
2.0t Saab virisarjan asennus
Re: 2.0t Saab virisarjan asennus
Takaiskuvenalla varustetun pikkuletkun toinen pää kuuluu läppäkoteloon.
Oheisessa kuvassa näkyvä musta pikkuletku:
http://photo.platonoff.com/Auto/2004100 ... .Hoses.jpg
Eski
Oheisessa kuvassa näkyvä musta pikkuletku:
http://photo.platonoff.com/Auto/2004100 ... .Hoses.jpg
Eski
Re: 2.0t Saab virisarjan asennus
Sanoisin, että jos aiot kunnolla ulosmitata niitä tehoja, niin BCPR7ES-11 on fiksumpi valinta. Ne kutosen tulpat kuuluu vapariin, matalapaineessa toiminee ihan hyvin mutta vähänkin kovemmassa ajossa ja kuumemmalla kelillä seiskat on vaan paremmat ettei Trionic kuvittele turhia nakutuksia. Ne seiskat toimii normiajossa ihan loistavasti myöskin. Mutta ei se vielä tuolla viriasteella välttämättä kummempia ongelmia aiheuta ne kutosetkaan, ilman turbomittaria ei vaan näe sitä jos ilmamassat ei pysy aina ihan siellä missä pitäisi.
Minkä kokoiset ne alkuperäiset vihreät olivat? Fuel trimmin yläraja on 25% joten jos ovat yli 25% pienemmät kuin punaiset (~350cc), niin kompensointi ei saa laihennettua tarpeeksi. Eli silloin ei kannata ajella.
Minkä kokoiset ne alkuperäiset vihreät olivat? Fuel trimmin yläraja on 25% joten jos ovat yli 25% pienemmät kuin punaiset (~350cc), niin kompensointi ei saa laihennettua tarpeeksi. Eli silloin ei kannata ajella.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2.0t Saab virisarjan asennus
Kiitoksia vinkeistä. Asentamattomat tulpat sain vielä vaihdettua 6 -> 7, letku löysi paikkansa läppäkotelosta ja huomenna vaihdetaan boksi & suuttimet samalla kertaa kun huollon hinta-arviokin vähän aleni.
Re: 2.0t Saab virisarjan asennus
Ohhoh, onpas eri meininki... Eipä taida tähän talouteen ei enää matalapaineturboja tulla. Kerrankin merkkihuolto hoiti hommansa alle sovitun hinnan ja yllätyksenä vielä pesivät in.